Graczem będąc…

Witam,

Od jakiego¶ czasu moja pompa paliwa wy³a, a auto po odpaleniu telepa³o siê. Postanowi³em wymieniæ pompê. Zamówi³em w sklepie orygina³, zap³aci³em 150 z³. Gdzie¶ na forum przeczyta³em, ¿e wymiana jest banalnie prosta, wiêc wzi±³em siê dzisiaj za to sam. W praktyce wymiana pompy bez odpowiedniego sprzêtu jest mega trudna. Po odpiêciu przewodów nie mog³em jej wyj±æ. Ciê¿ko by³o zdj±æ metalow± obrêcz bez specjalnego klucza do pomp. Mo¿e kto¶ ma na to jaki¶ patent? Klucz na allegro kosztujê ~100 z³. Po wielu wielu kombinacjach przy pomocy ¶rubokrêtów uda³o mi siê przekrêciæ obrêcz i wyj±æ pompê. Po w³o¿eniu nowej pompy do baku nie mog³em przekrêciæ obrêczy, ¿eby trzyma³a pompê. Tym razem ju¿ poleg³em. Jutro bêdê walczy³ dalej.

Teraz trochê o samej pompie. Wygl±da tak:

Wygl±da na to, ¿e kupi³em bubel. Stara pompa mia³a na koñcu filterek, nowa nie. Stara pompa mia³a wewn±trz metalowe przewody paliwowe. Nowa ma plastikowe. Stara pompa mia³a na rurkach plastikowe zatrzaski, dziêki którym trzyma³y siê przewody paliwowe. Nowa tego nie ma. Przy uruchomieniu pompy ci¶nienie paliwa natychmiast wyrwa³o przewody z pompy. Mo¿na gdzie¶ kupiæ takie zaciski? Ponadto stara pompa mia³a lepszy p³ywak. To tyle je¿eli chodzi o to co widaæ. Nie wiadomo co kryje siê w ¶rodku.

Czy kto¶ wie którêdy pompa ze zdjêcia zasysa paliwo? Widoczne s± 2 czarne za¶lepki. Nie wiem czy nie trzeba ich wyj±æ?

Na pewno wiele osób upora³o siê z samodzielnym monta¿em pompy. Mo¿e kto¶ mi podpowie jak dokrêciæ stalow± obrêcz trzymaj±c± pompê oraz jak zaczepiæ przewody paliwowe ¿eby ci¶nienie ich nie zsuwa³o? Mam nadziejê, ¿e macie jakie¶ patenty

Pó³ dnia walki z pomp±, dalej nie zrobione + ¶wiadomo¶æ, ¿e kupi³o siê bubel. Dó³


Widoczne s± 2 czarne za¶lepki na tym pompa sie opiera nie trzeba tego zdejmowac Stara pompa mia³a na koñcu filterek, nowa nie ta ma sitko w srodku Mo¿e kto¶ mi podpowie jak dokrêciæ stalow± obrêcz trzymaj±c± pompê trzeba ja docisnac w 2 miejscach i obrocic (najlatwiej zrobic to w 2 osoby) Na pewno wiele osób upora³o siê z samodzielnym monta¿em pompy u mnie ten pierscien latwo chodzil wystarczyl srubokret Wygl±da na to, ¿e kupi³em bubel. Stara pompa mia³a na koñcu filterek, nowa nie. Stara pompa mia³a wewn±trz metalowe przewody paliwowe. Nowa ma plastikowe. Stara pompa mia³a na rurkach plastikowe zatrzaski, dziêki którym trzyma³y siê przewody paliwowe. Nowa tego nie ma. Przy uruchomieniu pompy ci¶nienie paliwa natychmiast wyrwa³o przewody z pompy niestety kupiles chinski bubel pompa powinna wygladac jak ta ktora wyjales. A moze daloby rade przelozyc wklad z bubla do tej starej pompy? Ja wymienialem w lanim tylko wklad
Na poni¿szym zdjêciu zaznaczy³em plastikowe zaczepy przewodów paliwowych o które mi chodzi. Nie wiem jak siê to fachowo nazywa.



[ Dodano: 2009-09-26, 21:01 ]
wnd, dziêki!
Pompê chcia³em oryginaln±, ale tak to ju¿ jest, ¿e gdzie by nie zamówiæ orygina³u to przy¶l± podróbê. Rzuci³em teraz okiem na allegro - tam te¿ orygina³ami nazywaj± pompê, któr± kupi³em. Znalaz³em parê aukcji z prawdziwymi orygina³ami, ale tylko u¿ywki.
na przewodach paliwowych masz plastikowe koncowki wystarczy nasunac je na te zaczepy az zaskocza i po sprawie


wnd, w³a¶nie chodzi o to, ¿e nie mam tych plastikowych zaczepów. Chcia³bym je gdzie¶ kupiæ, ale ciê¿ko znale¼æ bo nie wiem jak siê nazywaj±.
to jak teraz byly zamocowane przewody paliwowe?
W starej pompie by³y te plastikowe zaczepy. Niestety jeden jest pêkniêty. Z now± pomp± niestety takich nie dosta³em.

[ Dodano: 2009-09-26, 22:24 ]
Znalaz³em tak± ofertê pompy na allegro:
http://allegro.pl/item745...s_oryg_24h.html
Facet pisze, ¿e to orygina³. Na fotce widaæ karton Daewoo.
Oszust?
Zaczepy bardzo ³atwo przek³ada siê ze starej pompy na nowa. Ja tez kupi³em a po tygodniu przesta³ pokazywac wska¼nik paliwa. Jakie by³o moje zdumienie jak po ponownym wyjeciu pompy okaza³o sie ¿e p-lastik od wska¼nika sie rozp³yn±³ w paliwie . Wska¼nik kompletny prze³o¿y³em ze starej na now±.

A do pier¶cienia trzeba spory wkrêtak i m³otek

Pioptrek
A do pier¶cienia trzeba spory wkrêtak i m³otek

Zacz±³em u¿ywaæ tego zestawy tylko zrobi³o siê ju¿ ciemni, wiêc ci±g dalszy jutro.
Mam trochê cykora, bo wkrêtak + m³otek + metalowa tarcza = iskra.
Facet pisze, ¿e to orygina³. Na fotce widaæ karton Daewoo pisza ze takie teraz montuja do lanosow na ukraine moze to i prawda
A do pier¶cienia trzeba spory wkrêtak i m³otek

Zacz±³em u¿ywaæ tego zestawy tylko zrobi³o siê ju¿ ciemni, wiêc ci±g dalszy jutro.
Mam trochê cykora, bo wkrêtak + m³otek + metalowa tarcza = iskra.

E tam nie przesadzaj Tylko jak wyjmiesz pompe na d³u¿szy czas to za³ó¿ tê za¶lepke plastikow±, bo smród benzyny utzrzymywa³ sie u mnie ze trzy tygodnie. Acha, i jak zaczniesz wk³adaæ pompe to pierw wywietrz
Mam trochê cykora, bo wkrêtak + m³otek + metalowa tarcza = iskra.
Sorcerer, owiñ koncówkê ¶rubokrêta kawa³kiem szmaty i potem wal ¶mia³
Idê dalej walczyæ. Nied³ugo napisze jaki efekt.
Tutorial jak zrobiæ klucz do pompy: http://forum.twingo.pl/vi...24697848ce2d950 . Mo¿e komu¶ siê przyda

[ Dodano: 2009-09-27, 12:23 ]
christoph, Twój patent siê sprawdzi³ . Pompa za³o¿ona, auto znowu je¼dzi. Zastanawiaj±ce jest tylko to, ¿e wska¼nik poziomu paliwa pokazuje teraz nieco wy¿sz± warto¶æ. Ale to dobrze, bo na starej pompie by³o tak, ¿e rezerwa zapala³a siê dopiero jak wskazówka wska¼nika opad³a grubo poza skalê. Teraz pewnie bêdzie normalnie .

[ Dodano: 2009-09-27, 12:28 ]
Jeszcze jedno. Po przekrêceniu kluczyka na pozycjê ON s³yszê przez 4s pracê pompy paliwa. Przekrêcam na ACC, przekrêcam ponownie na ON i ponownie s³yszê 4s pracê pompy. Czy to jest normalne? Gdzie¶ na forum przeczyta³em, ¿e po ponownym przekrêceniu kluczyka na ON pompa nie powinna siê w³±czaæ, bo ci¶nienie w uk³adzie wytworzy³a ju¿ wcze¶niej. Wiêc jak siê w³±cza ponownie, to oznacza to, ¿e ci¶nienie w uk³adzie gdzie¶ ucieka. Prawda to?
Twój patent siê sprawdzi³ to dobrze

co to pompy, to z tego co pamietam u mnie te¿ siê tak dzieje, wiec to raczej normalne
kolego co do ceny to napewno kupi³e¶ zamiennik st±d te problemy....
Ja da³êm 220 za swoj± i taki sam szajs. Plastik obudowy pompy jest bia³y natomiast wska¼nika paliwa by³ czarny. Po tygodniu tak zmiek³, ¿e ¶lizgacz nie dostyka³ do ¶cie¿ki oporowej. Plastik zachowywa³ siê jak miêkki sylikon. Po drugim tygodniu jak chcia³em ze starej prze³o¿yæ to podczas wyjmowania pompy z baku wska¼nik paliwa rozlecia³ siê. Plastik wska¼nika nie przypomina³ pierwotnego kszta³tu.

Podejrzewam, ¿e ze zwglêdu na obecna produkcjê lanosa na ukrainie o oryginalnych czê¶ciach mo¿emy zapomnieæ.

Piotrek
a po co tak dla ¶cis³o¶ci wymieniacie ca³± pompê jak mo¿na wymieniæ sam wk³ad pompuj±cy
Ja wymienia³em ca³± bo ba³em sie kupiæ z allegro, natomiast wk³ad mog³em dostaæ za prawie 180, wiêc dalêm 40 dychy wiêcej i wzi±³em ca³±. Jak bardzo ¿a³owa³em bo to taki sam szajs co sprzedaj± na allegro za prawie 100 taniej.
Te¿ kupi³em tak± pompê, ale u mnie dzia³a ok. Nie wiem tylko jak ten wra¿liwy termistor poniewa¿ nigdy nie wyje¿d¿am benzyny do czerwonej kreski (wiadomo pompa wtedy cierpi). Zaczepy prze³o¿y³em ze starej. Nowe to nie wiem gdzie dostaniesz...
a po co tak dla ¶cis³o¶ci wymieniacie ca³± pompê jak mo¿na wymieniæ sam wk³ad pompuj±cy

Chcia³em wymieniæ ca³±, bo koszt niewiele wiêkszy a wszystko nowe . W starej pompie filtr by³ nieco zafajdany. Co prawda mog³em go wyczy¶ciæ jako¶, ale ba³em siê ¿e mo¿e siê przytykaæ.

Nowa pompa chodzi do¶æ g³o¶no i co gorsza popiskuje. Stoj±c pod domem z w³±czonym silnikiem czujê jak piski wdzieraj± mi siê do czaszki i chc± j± rozerwaæ od ¶rodka
Chyba pozostaje wywaliæ now± pompê na ¶mietnik, wyczy¶ciæ filtr starej i w³o¿yæ jej nowy wk³ad jakiej¶ dobrej firmy. Pojadê jeszcze do sklepu z czê¶ciami Daewoo we Wroc³awiu. Facet tam oferowa³ oryginaln± pompê za 250 z³. Mo¿e ma prawdziwy orygina³ . Albo jeszcze trochê siê wstrzymam. Mo¿e musi siê dotrzeæ i bêdzie ju¿ ok <naiwny>.

[ Dodano: 2009-09-27, 22:46 ]
Te¿ kupi³em tak± pompê, ale u mnie dzia³a ok

Dawno kupi³e¶? Ile kosztowa³a? Nie popiskuje?
a w³a¶nie jak prze³o¿yæ ten kompletny wska¼nik poziomu paliwa ze starej oryginalnej pompy na now± (zamiennik)? A mo¿e jednak wymieniæ tylko sam wk³ad pompy? Podpowiedzia³by kto¶ jak wymieniæ wk³ad nie psuj±c starej oryginalnej pompy? Czy to skomplikowana robota?
ceziman, jak ju¿ wyj±³e¶ pompê to wymiana wk³adu nie powinna sprawiæ Ci trudno¶ci.
ja kupi³em wk³ad pompy za 60 zeta nuwka ze sklepu i chodzi jak burza
http://daewooforum.pl/vie...t=11110&start=0 znalaz³em mój stary temat o pompie. Mo¿e komu¶ siê przyda.
Nie chce zak³adaæ nowego tematu wiêc siê podpinam.

Móg³by kto¶ napisaæ manual pt.: "Jak odkrêciæ jedyn± ¶rubê trzymaj±c± tyln± kanapê?"

Próbowa³em kilku rodzaji kluczy "12", oczkowe i nie. La³em WD40, puka³em m³otkiem, nawet j± ³adnie poprosi³em, a ONA nic... Nawet nie tyknie... Przerwa³em ¿eby nie zjechaæ do koñca ³ebka ¶ruby. HELP
Nawet nie tyknie odkrec zaba albo odetnij i tak nie jest potrzebna
Ja wymieni³em ostatnio pompe bez sci±gania kanapy, wypie³em z zaczepów i podtrzymywa³em kanape g³ow± A co do rozbiórki pompy trzeba uwa¿aæ na konektory ¿eby nie urwaæ, czerwony i czarny kabelek (ja urwa³em)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •