ďťż

Graczem będąc…

Czy może mi ktoś jednoznacznie i z całą pewnością powiedzieć, czy da się wymienić rozrząd bez odkręcania pompy wspomagania lub odpinania przewodów od pompy? Z tego co wiem, to nie da się, ale dla pewności pytam... Wymieniłem przedwczoraj rozrząd i zaraz po wyjechaniu z serwisu zatarła się pompa wspomagania. W serwisie twierdzą, że nie ruszali pompy i to nie ich wina, pomimo że na rachunku za rozrząd mam 0,2L płynu do wspomagania. Wcześniej pompa chodziła bez zarzutu. Jutro jadę wyjaśniać temat, ale po wstępnej rozmowie telefonicznej widzę, że będą szli w zaparte - jak nie załatwią sprawy jak należy, to chętnie dopiszę który to serwis, bo dla mnie jest oczywiste że spieprzyli robotę.

Przy okazji, ktoś już walczył z serwisem z pomocą rzeczoznawcy i/lub federacji konsumentów i może napisać co i jak?


A wymieniałeś też przy okazji pompę wody?
Nie wiem, jak w innych silnikach, ale w 1,6 pompa wspomagania jest napędzana paskiem wielorowkowym, a nie paskiem rozrządu, więc faktycznie nie powinni jej ruszać. Może tak, jak kolega napisał - pompa wody... Jakie objawy - pasek strzelił? Pogięło rozrząd?
Jeżeli jesteś pewien ich winy, to uderzaj do Rzecznika Praw Konsumenta. Jeśli było robione na fakturę na firmę, rzecznik nie pomoże; pozostaje sąd.
Ja wymieniałem dwa razy rozrząd i pompę wody w dwóch różnych lanosach, i zawsze demontowałem pompę wspomagania i węże rozpinałem. Wydaje mi sie że inaczej nie da rady tego zrobić.


demontowałem pompę wspomagania i węże rozpinałem. Wydaje mi sie że inaczej nie da rady tego zrobić. tak jak kolega napisal trzeba ja zdemontowac
No racja; doczytałem, że w lanosie jest jednak inaczej niż w nubirze.
Przy wymianie rozrządu w lanosie nie potrzeba rozpinać pompy wspomagania. Należy zabezpieczyć silnik i zdemontować łapę przedniej poduszki silnika. Dzięki temu spokojnie odsuniemy pompę wspomagania z przewodami w kierunku chłodnicy i nie będzie zupełnie przeszkadzać
tak tak kolega Albert, ma racje nie trzeba rozpinac przewodow.. jak opuscisz silnik to pompe dajesz do przodu tyle ile przewody wystarcza i pasek juz zdemontujesz

No dobra, czyli żeby zdemontować pasek rozrządu trzeba albo odkręcić pompę od silnika i opuścić silnik, albo odpiąć przewody od pompy. Tak czy inaczej pompa wspomagania była przedmiotem czynności serwisowych, zatem jej uszkodzenie bezpośrednio po wykonaniu usługi podlega pod gwarancję na wymianę rozrządu. Wymieniany był cały rozrząd, razem z pompą wody, części zakupione przez warsztat, z pełną gwarancją. Jak dla mnie sprawa nie podlega żadnej dyskusji - spieprzyli robotę i nie popuszczę gnojom, choćbym miał wydać majątek na doprowadzenie sprawy do porządku.
Tak na pewno albo odkrecasz pompe od bloku silnika albo odkrecasz przewody od niej ja wymienialem rozrzad 2tygodnie temu(1,5 16V) i inaczej paska nie przelozysz a mamy ten sam rozrzad kolego
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •