Graczem bÄdÄ câŚ
Witam mam lanosika 1.5 16V i muszę wymienić pasek rozrządu i co za tym idzie pompę rolkę i napinacz możecie mi polecić jakieś kompletne zestawy z allegro bo jest ich tam trochę i nie wiem które wybrać żeby się nie naciąć np. słyszałem żeby nie kupować w sklepie kimoto
Najlepszy pasek to Contitech
http://moto.allegro.pl/it..._f_g_corsa.html
[ Dodano: 2009-01-28, 08:43 ]
Ten zestawik jest bardzo dobry
Też niebawem będę wymieniał cały komplet.
Tutaj jest mój wątek:
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=9252
Ale za namową kolegów z forum, kupię jednak w warsztacie i od razu mi go tam założą.
Ja jak wymieniałem pasek rozrz. to sam pasek zakupiłem na allegro a rolke i napinacz u mnie w Szczecinie . A czemu wszystkiego nie kupiłem w Szczecinie - a no dlatego że nigdzie nie było pasków Contitech
Jak kupujesz na allegro to zawsze żądaj paragonu na Rozrząd
A why , sprzedają lipe używaną ?
A why , sprzedają lipe używaną ?
Nie ale lepiej mieć paragon na rozrząd
Bourne_Nexus a nie masz jakiejś innej propozycji bo akurat tam gdzie podałeś linka nie ma zestawów do 1.5 16V 100 KM
Bourne_Nexus a nie masz jakiejś innej propozycji bo akurat tam gdzie podałeś linka nie ma zestawów do 1.5 16V 100 KM
tu masz zestawik chlopaki z lanos auto kacik go polecali, ale tu jest pasek Gates
http://moto.allegro.pl/it...spero_dohc.html
> u mnie tez blisko do wymiany rozrządu -ja chyba wezmę ten tylko nad paskiem się zastanowie
A możecie mi coś powiedzieć o firmie RUVILLE bo gdzieś czytałem na forum niepochlebne opinie o tej firmie
Z tego co wiem to na pierwszy montaż stosowano pasek GATES więc chyba najlepiej założyć taki jak w oryginale.
pozdrawiam
A możecie mi coś powiedzieć o firmie RUVILLE bo gdzieś czytałem na forum niepochlebne opinie o tej firmie
Są to części dobrej jakości... lepsze to np. SKF lub INA.
Z tego co wiem to na pierwszy montaż stosowano pasek GATES więc chyba najlepiej założyć taki jak w oryginale.
A co za różnica czy założysz pasek innego producenta, np: Contitech, Goodyear, Bosch czy Dayco? Też markowe produkty i paski dobre jakości. Ja np. obecnie mam Goodyear. Natomiast paski Gates są niestety bardzo często podrabiane...
60 tys km wytrzyma każdy zestaw rozrządu porządnej firmy.Obojętnie czy to będzie Ruville, SKF , czy tym podobne. Istotny jest poprawny naciąg, czystość montażu, klucz dynamometryczny. Zakupy raczej w pewnym sklepie w swojej okolicy, cena za dobrej jakości rozrząd będzie prawie taka sama jak na allegro
A czy można taki rozrząd i te wszystkie rzeczy wymienić samemu obecnie jestem bez pracy i te 200 czy 300 złoty które zaśpiewa mechanik za wymianę to jest dla mnie spory wydatek a trochę na mechanice się znam i nie jedno się przy samochodzie robiło może macie jakieś dokładne opisy jak się wymienia taki rozrząd coś w stylu poradnika
Wymiana rozrządu nie jest skomplikowana, a wiele materiałów o tym znajdziesz na forum. Najbardziej kłopotliwą rzeczą może okazać się odkręcenie śruby na wale korbowym.Do naciągu paska poprzez pompę wodną używasz specjalnego przyrządu, który możesz wykonać sam (klucz 42 wyprofilowany). Dla ułatwienia pracy możesz wymontować przednią poduszkę i łapę silnika, wtedy łatwiej wykręcić pompę wspomagania ( odsuwasz ją na bok). Pamiętaj żeby sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu, bo przy silnikach 16v mylisz się tylko raz.
Ja tam oddałem swojego lanosika do serwisu z robocizną i czesciami zapłacilem 550zł i bez problemu.
A czy ten zestawik który przedstawił arek75 to już jest z tych lepszych części patrzyłem w sklepie i mi sprzedawca powiedział cenę 205 zł za części najtańsze a za lepsze 310zł a nie chciałbym przepłacać a pasek proponował GATES za 35zł
http://moto.allegro.pl/it...spero_dohc.html
Nic nie można zarzucić temu zestawowi - markowy i bardzo tanio-
A który lepiej wybrać zestaw bo zastanawiam się nad tym co wymieniłem wyżej za 200zł i jest jeszcze jeden za 140zł ale rolka prowadząca i pompa jest firmy Korean Parts to oznacza że są to oryginalne koreańskie części? i może są one gorszej jakości
http://allegro.pl/item534...spero_dohc.html
Z tymi zamiennikami części to jak w loterii - albo się uda, albo nie- Ja osobiście używam tylko markowych części i jak do tej pory Lanos sprawuje się doskonale a zbliża się do 200 tys. Lepiej nie eksperymentować, a już na pewno nie na silniku. " Skąpy traci dwa razy"
" Skąpy traci dwa razy"
Dokładnie. Oszczędzi 100-150 zł, a po strzale paska będzie musiał wydać kilkanaście razy tyle na naprawę silnika...
Oki wielkie dzięki za porady kupię ten zestawik za 200zł wydaję się konkretny i są to części RUVILLE a z tego co wyczytałem na forum to jest to dobra firma pozdrawiam.
Podczepię się pod temat z racji, iż także muszę wymienić rozrząd.
Chodziłem i pytałem po sklepach w okolicy ile będą kosztowały części. Dobre, niemieckie to wydatek około 330 złotych. Albo i więcej. Natomiast już sobie upatrzyłem zestaw na allegro http://allegro.pl/item537...dohc_pompa.html
Moje pytanie do obeznanych: którego producenta będzie lepsza pompa wody? RUVILLE INA 69001 czy SKF VKPC90200?
Moje skromne zdanie jest takie, że lepiej nie kupować rozrządów na Allegro... ale jak kto chce... to już na własne ryzyko... Co do firm, to zarówno Ruville jak i INA są firmami sprzedającymi pod własnymi markami produkty innych firm. Cieszą się jednak one dobrą opinią. SKF jest już za to producentem części i moim zdaniem ma najlepszą renomę.
a ja sie podczepie, ile trzeba kasiory na czesci przygotowac przy kupnie rozrzadu dla lanosa 8v
Rozrząd do 8V powinien kosztować gdzieś w granicach 200 zł...
a ja wtrące moją skromną uwagę na ten temat, rozrząd wazna rzecz i musi być cycuś ale panowie to nie kobieta co sie obraca tam gdzie wiatr zawieje co najwyzej jak z kazdą rzeczą zdaża sie złośliwość jako ze jest martwa i nie wazne jakiej jest firmy może paść, ja kupiłem pasek BOSSH za 45 zł i tyle, wymieniłem sam a łożysko obadałem dokładnie i było dobre, podobno trzeba też wymienić bez wyjątku ale to tylko podobno a pompe wodną wymienia się (też podobno) co drugą wymiane rozrządu dodam że mam 8v motorka
[ Dodano: 2009-01-31, 23:24 ]
a jeszcze jedno wymiana paska powinna być(też podobno) co 50 tys cociaż ja na swoim zrobiłem 67 ale w gatkach miałem
Witam kupiłem już ten zestawik za 200zł o którym pisałem wyżej mam tylko małe pytanko tak z czystej ciekawości na pompie wody są dwie dziurki jedna jest taka jak na rysunku a druga jest w odległości jakieś 5 cm i jest jakby nawiercona możecie mi powiedzieć do czego mogą służyć te otwory może służą one do smarowania i należy wlać tam trochę oleju żeby pompa chodziła lżej jak myślicie?

no do smarowania to nie słuzy a do odprowadzenia płynu chłodząsego jak padnie uszczelniacz, gdyby tego nie było to podczas wycieku płyn lałby się po ośce na koło napędowe pompy a dalej na pasek co mogło by zaskutkować w jego uszkodzenie lub przeskok
Ja też wtrącę swoje 3 grosze.
Obskoczyłem wszystkie sklepy motoryzacyjne w swojej okolicy oraz całe allegro i stwierdziłem, że rozrząd wymienię w serwisie. Jak byłem się dowiedzieć co i jak to mi powiedzieli, że robocizna (przy silniku V8) wynosi 100 zł. reszta to części.
Przy wymianie paska i napinacza całkowity koszt to ok. 200 - 250 zł
Przy wymianie całego kompletu to będzie ok. 350 - 400 zł
W serwisie jest o tyle lepiej, że nie trzeba się martwić o to, że kupimy nie to co trzeba. Rozkręcą zobaczą co i jak, wymienią i co najważniejsze dadzą gwarancję.
Ale to tylko moje zdanie...
no do smarowania to nie słuzy a do odprowadzenia płynu chłodząsego jak padnie uszczelniacz, gdyby tego nie było to podczas wycieku płyn lałby się po ośce na koło napędowe pompy a dalej na pasek co mogło by zaskutkować w jego uszkodzenie lub przeskok
> warto o tym wiedzieć przy wymianie rozrządu!!
http://www.motofocus.pl/technika/technika_4330.php
> pokazać najlepiej mechanikowi żeby się nie zapomniał
A możecie mi powiedzieć jaki jest gwint na śrubie na wale korbowym bo za chiny nie mogę go odkręcić a nie wiem jaki tam jest gwint