Graczem będąc…
Witam. Mam Lanosika 1.5 16V i niestety brakuje juz mocy, wiec zastanawiam sie nad wymiana silnika od OPELKA C20XE (2.0 16V). Du¿o rzeczy trzeba przetabiaæ??, sa jakies powazne problemy ? . Proszê o pomoc!!!!!!
Trzeba bardzo du¿o przerabiaæ. Je¶li nie jeste¶ prawdziwym fachowcem z mnóstwem sprzêtu warsztatowego to nie dasz rady. Pó³ biedy gdyby to by³ jaki¶ silnik z stajni daewoo ale je¶li to jest z innej marki to bêdzie strasznie ciê¿ko zrobiæ tak± przerzutkê....
Pytaj kolege ziemniaka
tu masz na nexii http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=65933
Trzeba bardzo du¿o przerabiaæ.
Akurat przy C20XE, to chyba najmniej roboty w porównaniu do innych silników ze stajni Opla... Na pewno trzeba przerobiæ jedn± ³apê mocowania silnika, wymieniæ sprzêg³o, zmodyfikowaæ trochê wydech z racji innego kolektora i znale¼æ magika, co polutuje wi±zkê silnika. Nawet kompa oryginalnego nie trzeba zmieniaæ. Moim zdaniem najwiêkszy problem przy takim swapie to znalezienie takiego silnika w dobrym stanie...
Widze ¿e majac troche umiejetnosci i sprzetu jest to zadanie do zrobienia samodzielnie, eh my¶la³em ze bedzie wiecej k³opotów. No w³asnie znalesc taki silniczek w dobrym stanie, najprosciej bedzie kupic taki i zrobic mu delikatny remoncik, bedzie pewniej. Jak myslicie w jaki koszt jest takiego swapa
Minimum 7tys
Minimum 7tys
nie koniecznie. zalezy czy sam czy firma. chodz do tego jeszcze zawieszenie i jakies lepsze hamulce. Jak pisalem do firmy to napisali ze zaczyna sie od 1000zl ale wiadomo ze na tym sie nie skonczzy.
Mozna zrobic swapa i za 3tys, pytanie tylko kiedy cos sie wysra w silniku? Albo cos robic dobrze albo aby na aby.
Chyba najlepsza opcja to C20NE, z ktorego i 160KM mozna wykrzesac Przynajmniej silnik trzyma norme i tanszy w eskploatacji. Zeby trafic na zdrowie C20XE trzeba miec szczescie.
Ostatnio rozkminia³em z koleg± taki swap. Za silnik trzeba daæ w granicach 2k, remont ok 1,5k przy czym, mo¿na go podpi±æ pod lanosowego kompa i podobno wtedy jest ma³y gratis w postaci 160KM Skrzynia zostaje, sprzêg³o trzeba inne, hamulce te same, co w GSi.
Je¶li chodzi o przek³adkê, to chyba tutaj jest najmniej rze¼by. Trzeba tylko jedn± ³apê dorobiæ i trochê kabelkologii
Cytat: Chyba najlepsza opcja to C20NE
Tu nie do koñca. Musisz faktycznie wszystko zmianiaæ, a wykrzesaæ z tego N/A 160 km nie jest tak prosto
mo¿na go podpi±æ pod lanosowego kompa i podobno wtedy jest ma³y gratis w postaci 160KM
Co do tego "gratisa" to komp Lanosowy ma "ostrzejsze" zap³ony ni¿ komp od silnika GSi, wiêc w³a¶nie dlatego powinien lepiej siê sprawowaæ... Gdzie¶ kiedy¶ widzia³em wykres z Lanosa po takim swapie i pomimo tylko niewielkich zmian - komp i skrzynia pozosta³y Lanosowe, w wydechu wywalono kata i dano koñcowy t³umik przelotowy - a moc wynios³a trochê ponad 160KM, co jest wg mnie ju¿ warto¶ci± zadowalaj±c±
Podstawa to znale¼æ nie zakatowany silnik co mo¿e byæ trudn± spraw±...
Moim zdaniem kupuj±c C20XE najpierw trzeba go wyremontowaæ a potem wsadzaæ do Lanosa.
No tak... najczê¶ciej niestety taka jest kolej rzeczy Warto te¿ poszukaæ C20XE z g³owica Coscast - nie s± czêsto spotykane, ale nale¿± do najtrwalszych... zreszt± trochê info na temat C20XE mo¿na znale¼æ tutaj.
Ostatnio widzia³em na sprzeda¿ g³owicê do c20xe zrobion± przez Cosworth'a (tak by³o napisane w jej opisie). Ciekaw jestem, czy naprawdê by³a d³ubniêta przez Cos'iego, czy tylko kto¶ sobie tak wymy¶li³.
Hmm ciêzka decyzja z tym swapem. Chyba za du¿e ryzyko z tym silniczkiemC20XE, a efekty by³y by zacne. Chyba bedzie trzeba zaprzestaæ na tych 100kucykach. Mam jeszcze pytanko czy op³aca sie odchudzic ko³o zamachowe i wywa¿yc???? Bedzie jakis efekt czy to starata siana????
Hmm ciêzka decyzja z tym swapem. Chyba za du¿e ryzyko z tym silniczkiemC20XE, a efekty by³y by zacne. Chyba bedzie trzeba zaprzestaæ na tych 100kucykach. Mam jeszcze pytanko czy op³aca sie odchudzic ko³o zamachowe i wywa¿yc???? Bedzie jakis efekt czy to starata siana????
Temat lekkiego ko³a by³ ju¿ gdzie¶ poruszany. Z tego co pamiêtam w tamtym temacie to nie ma sensu taki zabieg je¶li nie startujesz w KJS-ach.
Bedzie jakis efekt czy to starata siana????
Przy braku innych modyfikacji silnika to jedynie wywalanie kasy w b³oto... nie do¶æ, ¿e pogorszysz kulturê pracy silnika, który zacznie niestabilnie pracowaæ na obrotach ja³owych, to jeszcze mo¿esz pogorszyæ jego "elastyczno¶æ".
[ Dodano: 2008-10-19, 23:04 ]
Ostatnio widzia³em na sprzeda¿ g³owicê do c20xe zrobion± przez Cosworth'a (tak by³o napisane w jej opisie). Ciekaw jestem, czy naprawdê by³a d³ubniêta przez Cos'iego, czy tylko kto¶ sobie tak wymy¶li³.
Na g³owicy powinien byæ wybity napis Coscast. Jak na jednej z fotek, w linku który wcze¶niej zapoda³em Fakt, ¿e nie s± czêsto spotykane, ale nie s± niemo¿liwe do znalezienia
http://inochi.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=71
Bourne; nie zebym byl zly na Ciebie czy cos, ale prosze nastepnym razem w takiej sytuacji przekieruj delikwenta do szukajki, a nie do mnie, bo mam juz dosyc non stop piszacych do mnie ludzi z tymi samymi problemami, ktoere byly miliony juz razy poruszane na forum :/ Mysle ze tez mialbys dosc, gdybys odpalal gg a tam 15 osob Cie pyta "ile kosztuje swap na V6"? Czy przy przekladaniu C20XE jest duzo rzezby? Bo juz mi malo troche mocy na moim 1.5 LPG? Co lepiej? C20NE czy C20XE .... itp ..... itd ... ja rozumiem jak ktos ma jakis nowy problem czy cos, ale kurna, po swapie bylo juz chyba tysiace razy pisane na tym forum ;/ A zalozyciel tematuu by dostal ostrzezenie z mojej strony gdybym byl jeszcze modem za nieuzywanie szukajki
http://daewooforum.pl/vie...t=6346&start=60
http://daewooforum.pl/search.php?mode=results