Graczem będąc…
czyta³em ¿e na forum ¿e wymiana sworzni komu¶ zajê³a 40 minut,wiêc i ja spróbowa³em i zakoñczy³em na odkrêceniu ¶rub(z wielkim trudem). I mam pytanie- jak je wyj±æ tak krok po kroku
odkrêc nakrêtkê z samego sworznia i pierd...nij porz±dnym du¿ym m³otkiem od boku raz z prawej raz z lewej w to gniado w które wchodzi sworzeñ aby pu¶ci³ jak to siê stanie to odkrêc trzy ¶ruby z po³±czenia sworznia z wahaczem odegnij lekko kolumnê i wyci±gnij go... Nigdy nie uderzaj m³otkiem od do³u czy od góry bo to nic nie daje ca³e uderzenie amortyzuje sprê¿yna , zawsze wal z boku porz±dny szcza³..... Pamiêtaj nie ma ,¿e nie idzie
odkrêc nakrêtkê z samego sworznia i pierd...nij porz±dnym du¿ym m³otkiem od boku raz z prawej raz z lewej w to gniado w które wchodzi sworzeñ aby pu¶ci³ ...
Chyba ci nigdy nie pêk³a zwrotnica,ze tak koledze radzisz Dwoma m³otkami z dwóch stron naraz sie wali w zwrotnicê w miejsce gdzie wchodzi sworzeñ.Je¶li sworznie masz oryginalne tzn.nitowane,to lepiej od razu wyci±gnij wahacz-na za³o¿onym jest bardzo trudno wymontowaæ sworzeñ,bo trzeba te nity rozwierciæ lub ¶ci±æ g³ówki i wycisn±æ pras±.Powodzenia.
najlepiej u¿yæ ¶ci±gacza do przegubów kulowych. takie co¶ kosztuje oko³o 20 zeta w castoramie, czasem trzeba go trochê zeszlifowaæ, ¿eby wszed³ pod przegub. krêcisz potem ¶rób± ¶ci±gacza a¿ us³yszysz taki stuk, który oznacza, ¿e sworzeñ kulowy "odbi³" i mo¿na postêpowaæ dalej - odkrêcasz te trzy sróby, wyci±gasz sworzeñ o ile nie jest przynitowany do wachacza, ale to raczej zadko¶æ. zak³adasz nowe. ¿eby wbiæ sworzeñ spowrotem, podstaw co¶ pod niego i obni¿aj±c samochód po prostu go wci¶nij.
np taki:
http://allegro.pl/item677...in_germany.html
czyli naciêcie tego ¶ci±gacza ma wej¶c tam gdzie jast guma starego sworznia,czyli co nale¿y j± usun±æ? a o co zaprzeæ srubê ¶ci±gacza? i wielkie dziêki za ju¿ dane porady!!!!
czyli naciêcie tego ¶ci±gacza ma wej¶c tam gdzie jast guma starego sworznia,czyli co nale¿y j± usun±æ? a o co zaprzeæ srubê ¶ci±gacza? i wielkie dziêki za ju¿ dane porady!!!!
jak za³o¿ysz, to bêdziesz wiedzia³, to ¿adna filozofia. ja swój ¶ci±gacz zeszlifowa³em, ¿eby da³o siê nim podej¶æ pod przegub, ale chodzi o zewnêtrzy przegub ko³a, tam jest ciasno. o ile sobie przypominam, to robi³e to tak, ¿e ten pojedyñczy bolec szed³ na ¶róbê, a te 2 by³y na dole. ten pojedyñczy bolec zeszlifowa³em szlifierk± kontow±, ¿eby da³o siê go wcisn±æ pomiêdzy ¶róbê a przegub ko³a. potem krêcisz ¶rób±, trzeba ca³kiem porz±dnie siê nakrêciæ, bo sworzeñ wachacza jest mocno wci¶niêty.
powodzenia w robocie.
najlepiej u¿yæ ¶ci±gacza do przegubów kulowych....
np taki:
http://allegro.pl/item677...in_germany.html
¦ci±gacz który zaproponowa³e¶ jest bezuzyteczny do sworznia wachacza-chyba,ze wymontujesz przegub.Inaczej nie da sie nim wycisn±æ tego sworznia.Tak jak napisa³em wcze¶niej-odkrêcasz ¶rubê sworznia,naciskasz na wachacz w kierunku do do³u aby wywo³aæ naprê¿enie sworznia-ja do tego celu u¿ywam brechy,któr± opieram na wachaczu mniej wiêcej w po³owie,jeden koniec zapieram gdzie¶ pod spodem samochodu(ko³yska,mocowanie wachacza itp.),a drugi mocno naciskam nog±.W tym czasie druga osoba dwoma m³otkami na raz wali po zwrotnicy po bokach otworu gdzie wchodzi sworzeñ i nie ma bola-musi sworzeñ wyj¶æ:)).
i dlatego te¿ pyta³em o sposób u¿ycia tego ¶ci±gacza,bo jako¶ nie potrafi³em sobie wyobraziæ tego gdy¿ tam ma³o miejsca. A mo¿e siê mylê
Wszystko juz ci napisa³em:)Teraz po prostu we¿ siê za robotê i zmieñ ten sworzeñ:))
Zanim w³o¿ysz nowy ,porównaj go ze starym.Zda¿y³o mi siê ¿e minimalnie ró¿ni³y siê wymiarem, tzn.odleg³o¶ci± otworów do sworznia.Po wymianie w sklepie by³o ok.
Panowie czy mogliby¶cie daæ linka do ¶ci±gacza który na 100% tam wejdzie i rozwi±¿e sprawê?
Z góry dziêki i pozdrawiam
Tam nie trzeba zadnego sciagacza Duzo WD40 i nie ma bata zeby nie wyszedl A jak jest zanitowany, to elegancko mozna to rozwierciz zwykla wiertarka z wiertlem i nie trzeba sciagac calego wachacza Tylko uwazac trzeba