Graczem bÄdÄ câŚ
Witam ,
Przekopałem całe forum ale nigdzie nie znalazłem konkretów , może poprostu nei potrafie korzystać z wyszukiwarki .
Mam problem z tylnymi hamulcami , wydaje mi się ze trochę słabiej zaczęły hamować a ręczny bierze u samej góry i ledwo co trzyma . Planowałem wymienić szczęki i linki Lewa i Prawą . Planowałem zrobić to samemu . Myślałem że nie będzie problemu ale poczytałem o bębnach z łożyskami (mam wersje bez ABS) i tu mnie troche to przeraziło .
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy wymianie podlegaja tylko linki a szczeki sa ok ?
A może ktoś posiada jakiegoś manuala jak laik może sie zabrać samodzielnie za taka wymiane .
Pozdrawiam .
możesz podregulować ręczny jak rozbierzesz panel środkowy w którym jest rączka od ręcznego z tyłu dźwigni zobaczysz śrubę, podciągnij i testuj powinno pomóc i obejdzie się bez wymian ..
RIPER, ta w tunelu jest juz na maxa podciągnięta
to coś mi się zdaje że musisz zacząć od wymiany linek ... bo już są bardzo wynaciągane, choć szczegóły poznasz dopiero jak rozbierzesz bębny, co do wymiany szczęk nie ma cudów .. tylko musisz popuścić linkę z ręcznego bo będziesz miał problem ze zdjęciem bębna .. to jak klocki poradzisz sobie
RIPER, a powiedz mi jak z tymi łożyskami ? Jak mam wersje bez ABS'u to bęben jest z łożyskiem tak ? czy źle wyczytałem ?
łożyska są w bębnie jedno od strony zewnętrznej drugie od wewnętrznej ... musisz tylko uważać żeby Ci nie wypadły do piachu przy zdejmowaniu ...
Czyli nie ma wtedy problemu z nabijaniem ich itp ?
łożyska są w bębnie jedno od strony zewnętrznej drugie od wewnętrznej ... musisz tylko uważać żeby Ci nie wypadły do piachu przy zdejmowaniu ...
Kolega Pajko, ma wersje bez ABS i łożyska są w piaście i nie trzeba ich poruszać do zdjęcia bębna.
Pajko, luzujesz linkę, ściągasz koło, odkręcasz (jak masz przykręcony) bęben od piasty, ściągasz bęben jak się zapiera to go ostukujesz młotkiem.
Czyli nie ma wtedy problemu z nabijaniem ich itp ?
nie masz żadnych problemów przecież wymienić chcesz szczęki a nie łożyska
A ja jeszcze zapytam ile może kosztować wymiana szczęk ewentualnie linki hamulca i przetoczenie bębna u mechanika ?
Super , wielkie dzięki za pomoć + już poleciały . Pozdrawiam
Ja mam jeszcze jedno pytanie. Czy po wymianie szczęk, w moim przypadku całego kompletu razem z tarczą kotwiczną, mogą one obcierać o bęben, czy nie powinny ? W jaki sposób działa autoregulacja szczęk ?
wnuq, http://www.motofakty.pl/a...ki_wypadek.html
Dzięki za szybką odpowiedź!
W artykule jest napisane: Cytat: Docieranie
Po wymianie szczęk hamulcowych lub bębnów i szczęk przez pierwsze kilometry samoregulatory pozycjonują szczęki w stosunku do bębnów przy każdym silniejszym hamowaniu. Pełna wydajność hamulców tylnych uzyskiwana jest zatem po krótkim okresie docierania.
Czy to znaczy, że szczęki mogą obcierać o bęben tuż po założeniu, czy że sprawność hamulca przez pewien czas może być gorsza?
Czy to znaczy, że szczęki mogą obcierać o bęben tuż po założeniu, czy że sprawność hamulca przez pewien czas może być gorsza?
To zależy jak obcierają jak delikatnie to muszą się ułożyć i dopasować do bębna, jak mocniej to trzeba skręcić śrubę na samoregulatorze bo mogą być za mocno wystawione i będą cały czas hamowały. Co do sprawności to jeżeli śruba na rozpieraczu lekko się obraca to szybko się ustawią prawidłowo. Ja ostatnio jak zmieniałem hamulce to po zrobieniu ok 120 - 150 km szczeki się ładnie ustawiły.
A powiedzcie Mi jeszcze jedno , jakim kluczem/śrubą jest przykręcony bęben do piasty.