ďťż

Graczem będąc…

Witam,

jakiś czas temu po dłuższej jeździe jak silnik dobrze sie nagrzał miałem obroty na biegu jałowym tak w okolicach 1700. wyczyściłem silnik krokowy i było git przez jakieś dwa tygodnie. ostatnio sytuacja pogorszyła się i obroty wchodziły na 2500. przeczyściłem krokowca jeszcze raz i od tamtej pory już nawet na zimnym silniku od razu jak odpalałem miałem w okolicach 2,5 tys. postanowiłem kupić nowy silniczek - wybrałem ten http://moto.allegro.pl/it...wy_polonez.html
dzisiaj przyszedł, zadowolony poszedłem do garażu, założyłem no i... teraz obroty mam ponad 3 tys a tak wogóle to nie pasowały otwory na śruby i musiałem go założyć do góry nogami, ale próbowałem (bez dokręcania śrubek) normalnie i sytuacja jest taka sama...
założyłem spowrotem stary i jest znowu 2,5...

macie może jakiś pomysł co to może być??? może po prostu muszę kupić oryginalnego krokowca
dzwoniłem i za oryginał zaśpiewali 136 zł

jakieś pomysły??

PS lani 1,5 16V 99r


Ostatnio przerabiałem to samo - z identycznymi objawami. Też czyściłem, po ok tygodniu sprawa wracała, wymieniłem i znów. Przez ten czas cały czas serwisowałem u jednego gościa, przynajmniej znał sprawe. Jakiś tydzień temu przeprogramował mi kompa - tzn wgrał cały soft na nowo. póki co jest OK, zobaczymy co będzie dalej.
Plus tego mechanika jest taki, że wziął ode mnie kase pierwszym razem jak czyścił krokowca. Później zapłaciłem za nowego ale za robociznę już nie brał. Za zabawę z kompem też nie wziął ani zł.

PS. Dodam, że ja za krokowca (też nie orginał) zapłaciłem 127 zł, więc dziadostwo to raczej nie było.
Czyli to może być kwestia kompa... czytałem przed chwilą na jakimś forum, że koleś miał takie same objawy jak ja i .... odczepił klemy na półtorej godziny i później było ok... w sumie nie zaszkodzi spróbować.. zaraz zejdę na parking i tak zrobię... zaszkodzić nie powinno..
Czyli kolega zrobił reset kompa i mu pomogło - przeczytaj ten topic:
http://daewooforum.pl/esp...ania-vt1654.htm
U mnie reset niestety nie pomagał.

Edytka:
Jeszcze pytanie czy check Ci się zapala? Bo mi się zapalał.


No właśnie Check ci się zapala ? Sforzeń krokowca masz odpowiednio wysunięty ?
Cytuję post jednego z forumowiczów w sprawie s.krokjowego do leganzy :

_________________________________________________________________________
"To zgarnął z Ciebie jak z niedzwiedzia. Przy krokowcu jest tylko czujnik TPS [ otwarcia przepustnicy ] Powinieneś wymontować przepustnicę , wyjąć krokowca i TPS-a i umyć ją dokładnie . Następnie zmontować całość bez krokowego . Krokowca umyć dokładnie i grzybek krokowca ustawić ręką tak aby odległość końca grzybka do podstawy krokowca wynosiła 28 mm. Tak ustawionego krokowca montujesz do przepustnicy nie zapominając o gumowej uszczelce.Powiem jeszcze tyle że błąd krokowca również może wyskoczyć wówczas gdy jest niewłaściwie ustawiona konfiguracja inst. LPG"
___________________________________________________________________________

[ Dodano: 2008-01-16, 21:57 ]
a jescze jedno apropos oryginału krokowca. Koszt oryginału wacha się między 89-115 zł w normalnych sklepach. Krokowiec MADE IN MEXICO. Ja kupowałem jakiś czas temu za 90 zetos.
Ten cytat dotyczy wypowiedzi Stiff'a a sprawa dotyczyła... mojego problemu, który opisałem powyżej
tak.. check sie zapala.. sprawdzalem kod ale juz nie pamietam numeru (ten co mówi ze obroty na biegu jałowym różnią się o ileś tam od normy).. jutro będę miał więcej czasu to się spróbuje tym zająć.. dzięki wszystkim za sugestie
oczywiscie napisze co i jak, jak problem sie wyjaśni...

pozdry
To ejst chyba jakaś plaga, mam to samo, też 3 tys obrotów, nowego korkowca za 25 zl z made in mexico, ale nie weim co z tym zrobić? czy podłączenie do kompa, reset i nowe programowanie biegu jałowego powinno uleczyc chorego?
czy podłączenie do kompa, reset i nowe programowanie biegu jałowego powinno uleczyc chorego? Powinno, albo i nie . Co ci szkodzi spróbować ? na pewno nie pogorszysz sprawy.
To ejst chyba jakaś plaga, mam to samo, też 3 tys obrotów, nowego korkowca za 25 zl z made in mexico, ale nie weim co z tym zrobić? czy podłączenie do kompa, reset i nowe programowanie biegu jałowego powinno uleczyc chorego?

sprawdz sobie rowniez wiazke... z tego co pamietam to na FL na autokacik.pl byla o tym mowa ze rowniez wiazka bywa przyczyna wysokich obrotow na biegu jalowym, moze pomoc jej wyczyszczenie bo lubi sobie posniedziec lub mozna ja wymienic koszt wiazki to nie tragedia chyba cos kolo 100 zeta
condzio,

wpadnij do mnie to ci pomogę
a zresztą w Lublinie masz ASO Daewoo

Tomazzz, ale o jaką wiązke chodzi, bo nie bardzo jestem w temacie obeznany?
Zrobie reset kompa, zobacze na jak długo to pomoże.
Tomazzz, ale o jaką wiązke chodzi, bo nie bardzo jestem w temacie obeznany?
Zorbie reset kompa, zobacze na jak długo to pomoże.

po lewej stronie masz czarna puszkę plastykową w niej są 3 kostki i to do nich dochodzą wiązki przewodów ,, czarne peszele,, jak pamiętam 1 wiązka czyli kostka i przewody idą to TPS i krokowca poruszaj tymi 3 wiązkami przewodów miej więcej złap na wysokości obudowy rozrządu ,, oczywiście mniej więcej na środku,, i poruszaj nimi to jednym to 2 pamiętaj delikatnie ale stanowczo a i SILNIK MUSI BYĆ włączony
- jak zauważysz ze podczas ruszania przewodami tzn. tymi wiązkami silnik zaczną skakać obroty albo zgaśnie to źle USTERKA ALBO PRZERWA NA PRZEWODACH
- JAK NIE MA RóZNICY TO JEST małe PRAWDOPODOBIEŃSTWO USTERKI przewodów

PS> ja miałem podobnie u mnie zawieszał sie potencjometr przepustnicy TPS i obroty były na granicy 1500 do 2000 skakały tak a każdy kazał silniczek wymieniać

Powiem jeszcze raz wpadaj do mnie to coś poradzimy
condzio,

wpadnij do mnie to ci pomogę
a zresztą w Lublinie masz ASO Daewoo

oo bardzo chętnie.. gdzie mieszkasz??
Chełm

woj Lubelskie
No i problem rozwiązany !!

odlaczylem w czwartek klemy z aku i z braku czasu stał tak do dzisiaj. Rano założyłem klemy i zrobiłem tak jak radził Ralf - włączyłem zapłon na 5 s, wyłączyłem a później zapaliłem bez dodawania gazu. pochodził tak aż płyn osiągnął temp. ok 85 st i zgasiłem silnik, po czym znów zapaliłem tym razem dodając gazu i wszystko jest ok
a tak wogóle to w końcu nie zamieniłem krokowca na nowy... będę miał zapas jakby co..

PS. Kamil, odwiedzę Chełm i Ciebie innym razem...
No i problem rozwiązany !!

gratuluje wreszcie po problemie
PS. Kamil, odwiedzę Chełm i Ciebie innym razem...
a zapraszam zawsze można pozwiedzać co nie co
Mam identyczną sytuacje i takie samy problemy w wolnymi obrotami. Restartowałem kompa juz kilka razy i zazwyczaj pomagało to na jakiś czas a po kilku, kilkunastu dniach obroty znowu sie wieszają na 2 tys. W pon zabieram sie za dokładne czyszczenie krokowaca. Pozdrawiam i mam nadzieję że u Ciebie jednak problem z wolnymi obrotami znikł na dłużej
Tak jak pisałem, u mnie dopiero (póki co) pomogło wgranie nowego softu do komputera. Odpukać, na razie jest OK.
Ja przed wymianą krokowca zresetowałem kompa, była poprawa, ale po kilku dniach znów to samo. Po zakupie nowego i zamontowaniu go obroty natychmiast wzrosły do 3000 i tak stałe z pare sekund. Jak seryjnie jset ustawiony silnik krokowy? Bo nie wime czy mam go wyjąc i ustawić na 28mm. I tu własnie jest pytanie jak ustawić ten silnik. musi być podłaczona wtyczka i sinlik uruchomiony czy można go ustawić jak sie ma go poza obiegiem auta?
Silnik krokowy należy wymontować , odłączyć złącze i ustawić ręcznie na zadaną odległość
Tak jak pisałem zabrałem się dziś za dokładne czyszczenie krokowca i przepustnicy. Brudu było sporo, dostęp do dolnej śruby mocującej przepustnice tez nir najlepszy ale w końcu sie udało. wszystko ładnie złożyłem, zresetowałem kompa, odpaliłem,zaprogramowałem, obroty ładnie ustawiły sie poznizej tysiąca.
Po godzinie odpalilem ponownie i znowu 2 tys obrotów
Zaniepokoiło mnie to że grzybek korkowca byl sztywny i nie dało sie go wciskać nawet na milimetr. Bylem w sklepie, wołają za krokowaca od 120 do 200zł dlatego zamawiam właśnie na allegro coś made in mexico Mam nadzieje że pomoże, jeśli nie to tak jak piszecie pojadę podpiąć po komputer i ewentualnie wgrać na nowo softa. Ciekawe ile coś takiego kosztuje??

[ Dodano: 2008-01-21, 19:29 ]
Lanek dalej nie daje mi spokoju...właśnie wróciłem z garażu , sprawdzałem łącza kabli i wtyczek i teraz sytuacja z obrotami jest jeszcze ciekawsza-raz wieszja sie na 2 tys a znowu kolejnym razem po odpaleniu pięknie wskazówka ustawia sie na 800. Coraz bardziej wydaje mi sie ze przyczyna jest jakas bzdura albo krkowiec pada i stad takie kaprysy-kupie jakis tani na allegro, podłącze i wtedy zobaczę. jak problem będzie dalej to juz nic nie poradzę i podjadę do serwisu.
witam panowie przez 5 miesięcy mordowałem się z dużymi obrotami i z benzyną na której szarpał lak buł zimny czy ciepły i nie wchodził dobrze na obroty wymieniałem prawie wszystko pompę paliwa świece przewody krokowy reset kąmpa sąndę czujnik tęp. wody cz. tęp powietrza i całą listwę wtryskową używaną wraz z regulatorem ciśnienia wiele innych rzeczy wydałem fortunę na części i mechaników aż 3 tyg. temu pojechałem do super mechanika i kazał podnieść maskę i djagnoza ; nie dostaje paliwa tyle co powinien wyczyścił wtryski jakimś płynem 80zł regulator ciśnienia 70zł odłączył akumulator na 5 min .. opuścił maskę .. odpal i co ..auto chodzi do tej pory jak złoto zero problemów na benzynie czy gazie dużo mniej pali normalne obroty no coś pięknego mogę polecić tego super kolesia jak ktoś chce lokalizacja zakładu otwock k. warszawy jak coś to piszcie na e-mail lobuz24@buziaczek.pl ja tylko mogę wspominać myślę że pomogłem.. a i nie zaglądam zbytnio na forum jeśli jakiś problem to na e-mail pozdro oby i wam się udało
witam wszystkich uzytkownikow daewo ktorzy maja problemy z wysokimi obrotami na biegu jalowym.Miałem to samo w leganzie.Wymieniłem krokowca i wtopilem 100-dalej to samo.Wyczyscilem go wyresetowalem tak jak tu pisaly tu madre glowy. To wszystko lipa. Poprostu obroty nie spadaja bo NIEDOMYKA sie wam PRZEUSTNICA ociera o scianki obudowy. Wówczas nalezy odkręcic kolanko rury wlotowej powietrza z gory widzimy przepustnice ciagajac za linke podnosi sie do pionu nalezy wtedy w pozycji poziomej wykrecic 2 srubki UWAGA!!!! trzeba je wyjac aby nie wpadly do srodka.Pociagnac linke na maxa az przepustnica stanie w pionie.Wyjac ja i zobaczyc czy krawedzie nie sa powycierane. nasrepnie wlozyc ja spowrotem ALE ODWROTNIE.Opuscic linke i dokrecic sruby.Przy dokrecaniu delikatnie pocigac linke sprawdzajac czy przepustnica sie nie przycina. UWAGA w moim przypadku wystapilo jeszcze cos ciekawego pozamatowaniu wszystkiego obroty palce lizac ALE na przycinal sie pedal gazu i palil sie czek na bezynie na gazie gasl. Wiec zrobilem to samo wrucilem do poprzedniego ustawienia przepustnicy i co!!!! OBROTY SUPER NIE PALI SIE CZEK ANI NIE ZACINA SIE PEDAL. TO JA LAIK ZADEN MECHANIK i w ten sposob oszczedzilem ok 1000 zl gdyz jeden radzil mi wyniane przepustnicy nowa ok 500 + robota ok 100 za krokowy(moja strata oby nie wasza) niektorzy wymieniaja czujnik przepustnicy CTS anie jak co poniektorzy pisza ze wymieniaja TSC lub inaczej kto go wyjmie nie trzeczyta dokladnie od lewej do prawej a nie oderotnie.Uwierzcie cala robota do max 20 min. MOZE JESTEM W BLEDZIE ALE U MNIE JEST SUPER (z czasen ta przepustnica pewnie znowu sie przestawi to wystarczy poluzowac te srubki i ja ustawic tak zeby sie nie zacierala i JAZDA) PS nie trzeba nic resetowac ani jechac na komputer jesli dobrze ustawicie bedzie git
POZDRAWIAM
ja podobne miałem objawy w lanim 1,5 16V wyczyściłem przepustnice troszkę pomogło ale ostatnio mnie olśniło patrząc na przepustnice wyczułem że troszkę miałem luzu na kołku co jest zamontowana linka od gazu i obok niej jest śrubka zaślepiona gumowa zaślepka ściągnąłem zaślepkę wkręciłem śrubkę o jeden obrót tyle tylko żeby zniwelować luz na przepustnicy. JeZdze narazie 2 tydzień i silniczek o niebo się lepiej sprawuje sprawdzenie tego to nic nie kosztuje
Witam, mialem identyczny problem. Obroty zaraz po odpaleniu wynosily 2-3k. Przegladnelem forum i postanowilem zrobic reset,poprzez odlaczenie zasilania akumulatora i zaprogramowanie biegu jalowego. Na benzynie dziala idealnie, tylko ze powstal nowy problem ;/ przy przelaczaniu paliwa na gaz obroty spadaja do 0 i autko gasnie. Czy moglo to byc skutkiem resetowania i ustawienia biegu jalowego??
Witam, mialem identyczny problem. Obroty zaraz po odpaleniu wynosily 2-3k. Przegladnelem forum i postanowilem zrobic reset,poprzez odlaczenie zasilania akumulatora i zaprogramowanie biegu jalowego. Na benzynie dziala idealnie, tylko ze powstal nowy problem ;/ przy przelaczaniu paliwa na gaz obroty spadaja do 0 i autko gasnie. Czy moglo to byc skutkiem resetowania i ustawienia biegu jalowego??

A jaką masz instalację LPG? Jak zwykłą to przy reduktorze powinieneś mieć pokrętło. Na dole od spuszczania syfu i z boku masz drugie. Możesz spróbować tym wyregulować na gazie.
Ja miałem podobnie w lanosie , problem polegał na obluzowaniu wiązki od krokowca ...
Odpalałem samochód było 2 k - 2,5 k obrotów , po przeczyszczeniu styków i polutowaniu wszystkiego jak należy wszystko jest okej .

pozdro
U mnie to samo, na gazie obroty są za niskie i auto gaśnie, natomiast na benzynie są za wysokie (ok 2000) na luzie. Co to może być???
Czyszczony był silniczek krokowy ale nie jestem pewien czy na odpowiednia odległość jest wysunięty jego trzpień... Czy to powinno być 28 mm i czy można to zrobić po prostu wyciągając go z użyciem niewielkiej siły?

Autko z silnikiem 1,5 16V
i z instalacją gazową BEDINI
Czy to powinno być 28 mm i czy można to zrobić po prostu wyciągając go z użyciem niewielkiej siły? tak 28 i normalnie reka go wyciagasz
NIEDOMYKA sie wam PRZEUSTNICA Z tego co wyczytałem to kolega też może mieć trochę racji. Silnik krokowy działa tylko przy kącie położenia przepustnicy 0 - 22,5 stopnia. Powyżej tego jak się można domyśleć przepływ jest sterowany tylko przez linkę gazu. Więc zapewne przy niedomykającej się przepustnicy lub błędnych odczytach z TPS ECM przestaje sterować silnikiem krokowym.
Krokowy ustawiony jak trzeba i bez zmian jest - silnik na luzie wyje jak ta lala - obroty między 2 a 3 tys/min - to na Pb. Na LPG jeszcze większa bryndza bo obroty spadają do tego stopnia że bez przygazówki dławi się i gaśnie. Jutro zrobię chyba 10 km do mechaniora i niech się męczy chłopak - ja ju,ż mam dosyć tej majówki made in korea...
Przyczyną wysokich obrotów był uszkodzony zawór "antywybuchowy" w przepustnicy - zaslepka zniknęła gdzieś po wystrzale gazu...
Witam mam podobny problem w nubirce 2, 2 litry silnik. Obroty na biegu jałowym około 2 tyś., wymieniłem krokowy i dalej nic a teraz zauważyłem że po włączeniu klimy wkręca się do 3,5 - 4 tyś obrotów co o tym sądzicie ??
wymieniłem krokowy i dalej nic programowales obroty? dolot szczelny? sczytaj bledy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •