Graczem będąc…
wyczyscilem silniczek krokowy i komore przepustnicy. Potem zamntowalem wszystko wyjolem bezpiecznik f5 odczekalem chwile wlozylem z powrotem i uruchomilem silnik ktury odrazu wszed na bardzo wysokie obroty kture nie spadaja! Czy wie ktos co moze byc przyczyna utrzymywania sie bardzo wysokich obrotow silnika?
A ustawi³e¶ po³o¿enie pocz±tkowe grzybka ? [ 28 mm od podstawy]
Hm... Uruchomi³e¶ silnik i koniec? Resetowanie & programowanie biegu ja³owego wykonuje siê na zimnym silniku i wygl±da to tak:
-wyjmujesz F5
-wk³adasz F5
-w³±czasz zap³on na 5 sek(nie uruchamiasz silnika, same kontrolki maj± ¶wieciæ!)
-wy³±czasz na 5 sekund
-zapalasz silnik
-czekasz a¿ wskazówka temperatury bêdzie prawie w po³owie
-je¶li jest klima w³±czasz na 10 sekund
-gasisz silnik
W punkcie 6 powinno doj¶æ powoli do spadku obrotów. Jak siê tak nie stanie, to to, co przychodzi na my¶l - sprawd¼ czy wtyczka dobrze wpiêta. Chyba ¿e silniczek pad³ podczas czyszczenia...
No wlasnie zapomnialem ustawic wysokosc grzybka!!! Dzieki za podpowiedz. Ustawilem i wszystko oki. Dzieki
Grzybka od krokowego sie nie ustawia recznie!!!! Nie powinno sie go nawet dotykac!!! Silnik krokowy jest ustawiany przez sterownik komputera i po przez programowanie.
kolega Sid opisal to jasno i dokladnie.
A ja ustawilem recznie skrecilem wszystko i wszystko gra.
Kol Aseramati - zanim co¶ kol. napisze to uprasza siê o zasiêgniêcie jêzyka w temacie A przede wszystkim nie powtarzaæ w ciemno to co jaki¶ domoros³y mech wymy¶la. Dodam tylko [choæ wola³bym nie ] ¿e jestem pracownikiem serwisu daewoo .A piszê to poniewa¿ chcia³bym aby ¶wiadomo¶æ techniczna ogó³u osi±gnê³a nieco wy¿szy poziom.
Powiadasz ze w serwisie DAEWOO pracujesz? i u was sie rek± ustawia krokowca? to juz teraz wiem dlaczego pisza aby ASO omijac szerokim ³ukiem. Pozdrawiam.
Go¶ciu nie mam najmniejszego zamiaru z Tob± polemizowaæ . Wystarczy ¿eby¶ uruchomi³ szare komórki i umia³ czytaæ . Najrozs±dniej jednak zrobisz je¶li swoje pomys³y przeniesiesz na inne forum .
No juz sie tak nie denerwuj.
aaaa tak zapytam, bo mam podobn± sytuacjê, tylko silnik krokowy wymieniony a dalej jest problem. Robi³ to mechanik, ja tam r±k nie pcham... Nie schodzi z obrotów poni¿ej 2000, jak ju¿ siê rozgrzeje, da mu siê poje¼dziæ to jest ok. Warto nadmieniæ, ¿e nie chodzi na 4 zaworach tylko na trzech, co te¿ czêsto siê zmienia jak siê go trochê "przypali". Czego to mo¿e byæ wina? Mechanik mówi, ze na naukê jazdy to ujdzie... ale ¿eby sprzedaæ najlepiej... Co wy na to?
Droga panno Aluisak - uwa¿am ¿e w pierwszej kolejno¶ci nale¿y zadbaæ aby wszystkie cylindry pracowa³y nienagannie , nastêpnie sprawdziæ wszystkie z³±cza oraz wtyczki i stan inst [ g³ównie ECM -u ]Niestety nie dysponujemy mo¿liwo¶ci± zdalnej naprawy . Dodam ¿e sprawdzenie instalacji polega na sprawdzeniu ci±g³osci ka¿dego przewodu oraz maksymalnym wykorzystaniu skanera . Nie omieszkam tak¿e dodaæ i¿ osoba podejmuj±ca siê naprawy winna dysponowaæ odpowiedni± wiedz± - tak teoretyczn± jak i praktyczn±.
aaaa tak zapytam, bo mam podobn± sytuacjê, tylko silnik krokowy wymieniony a dalej jest problem. Robi³ to mechanik, ja tam r±k nie pcham... Nie schodzi z obrotów poni¿ej 2000, jak ju¿ siê rozgrzeje, da mu siê poje¼dziæ to jest ok. Warto nadmieniæ, ¿e nie chodzi na 4 zaworach tylko na trzech, co te¿ czêsto siê zmienia jak siê go trochê "przypali". Czego to mo¿e byæ wina? Mechanik mówi, ze na naukê jazdy to ujdzie... ale ¿eby sprzedaæ najlepiej... Co wy na to?
Identyczne objawy mia³em do dnia dzisiejszego radzi³em siê tu http://lac.pl/~krzys_b/www/krokowy.html a zmotywowa³ mnie kolega @tomi12316 do tej czynno¶ci jak narazie obroty siê poprawi³y i utrzymuj± siê tu¿ pod 1000 zobaczymy czy to ju¿ na sta³e czy tylko chwilowo
Mam podobny problem z obrotami w lanosie przy odpaleniu,czy zimny czy ciep³y wchodzi mi na 2tys przy podje¿d¿aniu w korku utrzymuj± siê 1,5tys i po kilkunastu sekundach spadaj± do 1 tys i za chwile w górê,wrzucaj±c na luz spadaj± do 1,5 i utrzymuj± siê
do zatrzymania auta po kilku sekundach spadaj± do 1tys i tak ca³y czas.Wszystko my³em czy¶ci³em kasowa³em i nic.Pomocy
Bo po czyszczeniu krokowca trzeba jeszcze zaprogramowaæ wolne obroty.
Programowa³em obroty.Wolne obroty s± ok tylko jak gdzie¶ ruszam i staje to obroty utrzymuj± siê 1,5tys i jak wrzucam go na luz jad±c z góry utrzymuj± siê ca³y czas 1,5tys
[ Dodano: 2008-07-16, 21:38 ]
A mo¿e to normalne ¿e ma takie obroty?
obadaj,czy nie ³apie lewego powietrza -przewody nie moga byæ popekane no i podobno tam w okolicach przepustnicy sa takie 2 kapturki-od góry-one powinny byæ,jezeli nie ma to zas³oñ te otworki czym¶ i wtedy obadaj,
a co do pracy na 3 zaworach a nie na 4 -wcze¶niejsze posty--je¿eli zawory nie tak,to tam sa regulatory hydrauliczne,mo¿e który¶ nie potrafi utrzymaæ odp. cisnienia oleju i wtedy nie otwiera siê prawid³owo,chyba ze chodzi³o o prace na 3 cyl a nie 4 cyl,a to ró¿nica i inny temat
U mnie naprawili. Nie wiem co by³o nie halo, napewno krokowiec i co¶ jeszcze. Ju¿ chodzi normalnie. Przy okazji znale¼li popalon± instalacje... :/ Kto¶ sobie w ¶wietny sposób zrobi³ domykacze szyb, tak docisn±³ do instalacji, ¿e zrobi³o siê spiêcie... ach ci fachowcy...
Mam podobny problem z obrotami w lanosie przy odpaleniu,czy zimny czy ciep³y wchodzi mi na 2tys przy podje¿d¿aniu w korku utrzymuj± siê 1,5tys i po kilkunastu sekundach spadaj± do 1 tys i za chwile w górê,wrzucaj±c na luz spadaj± do 1,5 i utrzymuj± siê
do zatrzymania auta po kilku sekundach spadaj± do 1tys i tak ca³y czas.Wszystko my³em czy¶ci³em kasowa³em i nic.Pomocy