Graczem bÄdÄ câŚ
Witam
Wczoraj zmieniałem przewód od odmy i ku mojemu zdziwieniu w metalowej rurce był sam syf, maść jak masło . Wyczyściłem tyle ile mogłem ale nie wiem czy dalej tego syfu nie ma. Miał ktoś coś takiego. Czym to jest spowodowane i jakie mogły być skutki takiej jazdy.
Pozdrawiam
Czym to jest spowodowane i jakie mogły być skutki takiej jazdy
auto jeźdzone w mieście, mało dogrzane, krótkie trasy...
Masz LPG?
Masło jest spowodowane często padnięta uszczelka pod głowicą.
Ale mogło tez powstać jak się jeździ krótkie trasy na zimnym silniku w dodatku na LPG, gdzie silnik nie zdąży się dobrze zagrzać a woda z oleju odparować. Mam na myśli częsta jazdę do 5 km jak jest zimno na dworze.
Masz LPG?
Masło jest spowodowane często padnięta uszczelka pod głowicą.
Ale mogło tez powstać jak się jeździ krótkie trasy na zimnym silniku w dodatku na LPG, gdzie silnik nie zdąży się dobrze zagrzać a woda z oleju odparować. Mam na myśli częsta jazdę do 5 km jak jest zimno na dworze.
Mam lpg i robię krótkie trasy 2 km do pracy.
Mam lpg i robię krótkie trasy 2 km do pracy.
i wszystkio jasne. "Masło" jest spowodowane niedogrzaniem silnika, wilgoć z oleju nie odparowuje.
Masz LPG?
Masło jest spowodowane często padnięta uszczelka pod głowicą.
Ale mogło tez powstać jak się jeździ krótkie trasy na zimnym silniku w dodatku na LPG, gdzie silnik nie zdąży się dobrze zagrzać a woda z oleju odparować. Mam na myśli częsta jazdę do 5 km jak jest zimno na dworze.
Mam lpg i robię krótkie trasy 2 km do pracy.
lepiej jakbyś takie trasy pokonywał na PB bo gazem dobijasz ten silnik 2 km to za mało ..
Mam lpg i robię krótkie trasy 2 km do pracy.
i wszystkio jasne. "Masło" jest spowodowane niedogrzaniem silnika, wilgoć z oleju nie odparowuje.
Są jakieś skutki uboczne takiego zatkania, trzeba wyczyścić odme do samego końca, lipa by byłą jak by ten syf wpadł do silnika
Podejrzewam, że pod korkiem silnika też masz pewnie trochę tego "majonezu". Niestety j.w. koledzy już napisali... jedyna opcja to czyszczenie odmy co jakiś czas. Z drugiej strony w sumie jeżdżenie tak krótkiego dystansu, tj. 2 km w jedną stronę i potem 2 km z powrotem nie jest najlepsze dla silnika, który pracuje cały czas niedogrzany, w dość ciężkich warunkach.
Jeździj na PB jak radzi Riper albo jeździj okrężna drogą żeby silnik zagrzewał się do normalnej temperatury to wtedy nie będzie pojawiało się masło.
Podejrzewam, że pod korkiem silnika też masz pewnie trochę tego "majonezu". Niestety j.w. koledzy już napisali... jedyna opcja to czyszczenie odmy co jakiś czas. Z drugiej strony w sumie jeżdżenie tak krótkiego dystansu, tj. 2 km w jedną stronę i potem 2 km z powrotem nie jest najlepsze dla silnika, który pracuje cały czas niedogrzany, w dość ciężkich warunkach.
Nio na lato przesiadam się na rower , a nie wiesz kolego czy mogę normalnie przeczyścić tą odmę jakimś drucikiem. Nie zaszkodzi to silnikowi
normalnie przeczyść. Nie ma innego wyboru. Lepiej te odcinki na benzynie jeździj.
Wyciagnij odme i wyczysc i tyle ;P Albo kup nowa, kosztuje z 20PLN
Wyciagnij odme i wyczysc i tyle ;P Albo kup nowa, kosztuje z 20PLN
Tylko ten cały smalec był nie w wężu gumowym, tylko w tej rurze metalowej która idzie na dół silnika
No to przepchaj to droche, udroznij
Tylko ten cały smalec był nie w wężu gumowym, tylko w tej rurze metalowej która idzie na dół silnika
Tę rurkę metalową można odkręcić... to chyba najlepsza opcja, aby ją przepchać i wyczyścić.

mialem to samo jak samochodzik rok jezdzil na gazie pozniej jak go wziolem tylko dla siebie jezdzi tylko na pb i musze sprawdzic czy nie mam masełka
ja wyczyscilem normalnie na srubokret szmatke i jazda udroznilem najglebiej jak moglem i chyba jest czysto
mialem to samo jak samochodzik rok jezdzil na gazie pozniej jak go wziolem tylko dla siebie jezdzi tylko na pb i musze sprawdzic czy nie mam masełka
ja wyczyscilem normalnie na srubokret szmatke i jazda udroznilem najglebiej jak moglem i chyba jest czysto
kolego dwie odmy czyściłeś, po podobno są dwie ale ja nie wiem bo się na tym nie znam
A co sie dzieje z samochodem gdy jest to zabrudzone i sie tego nie wyczysci ? Pale samochod tylko i wylacznie na lpg czy to lato czy to zima bo nie mam paliwo poprostu sie zepsul caly uklad a nie stac mnie na wymaine ale mniejsza z tym i rano jak odpale (za 3cim razem) to strasznie mi telepie samochodem tak jakby nie palil na wszystkie cylindry odrazu moze to byc tym spowodowane czy raczej nie ? pozdrawiam
A co sie dzieje z samochodem gdy jest to zabrudzone i sie tego nie wyczysci ? Pale samochod tylko i wylacznie na lpg czy to lato czy to zima bo nie mam paliwo poprostu sie zepsul caly uklad a nie stac mnie na wymaine ale mniejsza z tym i rano jak odpale (za 3cim razem) to strasznie mi telepie samochodem tak jakby nie palil na wszystkie cylindry odrazu moze to byc tym spowodowane czy raczej nie ? pozdrawiam
powiem Ci po prostu za niedługo czeka Cie mega wydatek bo zabijasz silnik tym co robisz ..
Czy ja wiem juz tak robie od 3lat no albo 4 jeszcze sie nei zawiodlem ani razu a robie nim duzo kilometrow samochod jakis czas jezdzil na taksowce i przeszedl na emeryture zreszta zasluzona nie iwem czemu tez czuje ze jest taki slaby max jego predkosc to 140/150km/h a jest to silnik 1.6 (103km) chodz licze sie z tym ze jakies 20 konikow sie juz zbuntowalo jak nie wiecej
hiob123 jeszcze trochę i go przekręcisz a oleju pewnie pali tyle co gazu nie rokuje Ci źle ale za niedługo autem będziesz się bujał na lawecie
hiob123 jeszcze trochę i go przekręcisz a oleju pewnie pali tyle co gazu nie rokuje Ci źle ale za niedługo autem będziesz się bujał na lawecie
nie no bardzo optymistycznie to napisałeś, aż zacznę chyba swojego na gazie palić, dla takich przeżyć a to że gaz niszczy silnik to owszem racja, ale przede wszystkim cierpi na tym układ wtryskowy, i paliwowy(czy to to samo? tzn wtryskowy zalicza się do paliwowego- na pewno to to wiem ) , który jest nieużywany podczas jazdy na gazie, a skoro kolega już ma i tak ma to niesprawne wiec nie ma nic do stracenia
a jeszcze powiedz ile kkm ma zrobione na tym samym gazie?
wiktorbel niestety palenie na gazie uśmierca sporo części od układu wtryskowego i pompy paliwowej po reduktor, który na zimno pracy nie lubi .. no i mnóstwo innych gratów cierpi przez odpalanie silnika na zimno na gazie
Na samym gazie mam z jakies 120 tys km zrobione lekka reka jak narazie mnie autko jeszcze nigdy nei zaqwiodlo tylko swiece i kable musze zmieniac co 10-12tysiecy gdyby nie rozwalona uszczelka pod pokrywa zaworów to na oleju jezdzilem od wymainy do wymiany moze dolewalem 3 setki po przebyciu 7-8tysiow
nie iwem czemu tez czuje ze jest taki slaby max jego predkosc to 140/150km/h a jest to silnik 1.6 (103km) chodz licze sie z tym ze jakies 20 konikow sie juz zbuntowalo jak nie wiecej
no to kolego moim zdaniem juz zabiłes ten silnik skoro 1.6 107KM (seria) jedzie Ci max 140\150km/h to to juz mowi wszystko 130 to on powinien ciągnać na 3 biegu a lanosik 1.6 rozwija predkosc bezproblemowo 200km/h przypadkami 220km/h (na vpowerze:P) wiec uciekło Ci z 50kuca :p bo lanos 1.4 75KM potrafi poleciec 180km/h a tico potrafi pofrunąć 140\150km/h a ma 0.8 silnik i 41KM
[ Dodano: 2009-10-22, 23:20 ]
mialem to samo jak samochodzik rok jezdzil na gazie pozniej jak go wziolem tylko dla siebie jezdzi tylko na pb i musze sprawdzic czy nie mam masełka
ja wyczyscilem normalnie na srubokret szmatke i jazda udroznilem najglebiej jak moglem i chyba jest czysto
kolego dwie odmy czyściłeś, po podobno są dwie ale ja nie wiem bo się na tym nie znam
czyscilem jedną bo tą od filtra powietrza mam czystą
nie iwem czemu tez czuje ze jest taki slaby max jego predkosc to 140/150km/h a jest to silnik 1.6 (103km) chodz licze sie z tym ze jakies 20 konikow sie juz zbuntowalo jak nie wiecej
no to kolego moim zdaniem juz zabiłes ten silnik skoro 1.6 107KM (seria) jedzie Ci max 140\150km/h to to juz mowi wszystko 130 to on powinien ciągnać na 3 biegu a lanosik 1.6 rozwija predkosc bezproblemowo 200km/h przypadkami 220km/h (na vpowerze:P) wiec uciekło Ci z 50kuca :p bo lanos 1.4 75KM potrafi poleciec 180km/h a tico potrafi pofrunąć 140\150km/h a ma 0.8 silnik i 41KM
no nie wiem, to zależy od egzemplarza, mój nawet jak był nowy, oczywiście już po dotarciu nie poleciał nawet 180, 176 bodajże i to licznikowe bo wtedy gps'u się nie miało
wiktorbel moim na LPG po lekkich modach zamykam licznik
nie twierdze że nie chociaż ostatnio jakby miał ochotę lepiej jechać szybciej, tylko nie ma warunków żeby sprowadzić ile poleci..
wiktorbel moim na LPG po lekkich modach zamykam licznik
heh ja tam się boje rozwijać tak dużych prędkości moim sprzętem... trochę strach na seryjnym zawiasie
wiktorbel moim na LPG po lekkich modach zamykam licznik
heh ja tam się boje rozwijać tak dużych prędkości moim sprzętem... trochę strach na seryjnym zawiasie
i masz u mnie browara widać, że podchodzisz zdrowo do jazdy autem a nie jak niektórzy nie mają czym szaleć a szaleją i kończy sie to najczęściej dzwonem albo dachem
ja mam tylko 200 na budziku bo rok 1998 wiec 200 zamykam budzik lajtowo i cos tam jeszcze pod nogą jest i zapewne na dluzszym odcinku powoli by sie bujał wiecej ale to juz jednak jest duzy opor, teraz zmienilem na wieksze szersze kolo zrobilem glebe wiec moge probowac go cisnać jak to sie mowi "ile fabryka dala"
Tylko ten cały smalec był nie w wężu gumowym, tylko w tej rurze metalowej która idzie na dół silnika
Tę rurkę metalową można odkręcić... to chyba najlepsza opcja, aby ją przepchać i wyczyścić.
[url=http://img12.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
Odkręcenie tego nie jest takie proste jak sie wydaje, bo dostęp jest trudny...
Odgrzebie temacik bo mam pytanie, w moim lanku masło w odmie zalega w całej rurze, wyciąglem ile sie da, ale rura jest długa i kręta czy jak wepchne gietkim drutem do srodka silnika troche tego masła to może to zaszkodzić ?
odmę da się odkręcić od bloku z kanału .. jest przykręcona na dwie śrubki
odmę da się odkręcić od bloku z kanału .. jest przykręcona na dwie śrubki
No prosze cie nie miazdz mnie...
Tam sie nie da wsunąć palca a co dopiero ręke z kluczem
odmę da się odkręcić od bloku z kanału .. jest przykręcona na dwie śrubki
No prosze cie nie miazdz mnie...
Tam sie nie da wsunąć palca a co dopiero ręke z kluczem
na jakiej podstawie snujesz takie wnioski ? ja wyciągam odmę w 15 minut .. , a może brak Ci odpowiednich narzędzi


Strzałką zaznaczyłem odme, żeby sie tam dostać 3eba troszke porozkręcać
trzeba mieć grzechotnika z przegubami
jakim kluczem to odkręcić, rozmiar ? bo dzisiaj zmieniałem uszczelke pod pokrywą zaworów i wymieniłem węże obydwa z odmy i w rurce też było masełko, wyczyściłem ile się dało śrubokrętem, ale chce jeszcze.
mam przeguby na grzechotki także powinienem dac rade mysle.
Witam
Albo udać się do punktu wymiany oleju i niech wysysarką to wydobędą.Mam putanie :jakie objawy są gdy ten przewód gumowy jest zapchany i ta rurka?
Odczuć zmiany w pracy silnika?
Pozdrawiam Darek
W moim aucie jak miałem zapchany ten układ to silnik jak był zimny to miał spadek mocy podczas jazdy. Zachowywał się jakby jedna świeca nie pracowała.
u mnie przy zapchanej odmie wystepowalo falowanie na biegu jalowym.... wyczyszcilem i dokrecilem gumowy wezyk i juz nie faluje ale w tym metalowym zostal syf (biore sie zaraz za niego) i przez to jest odczuwalne zamulanie autka;/