Graczem bÄdÄ câŚ
Witam, mam pytanie czy zaślepienie zaworu EGR nie wpłynie negatywnie na silnik chodzi mi szczególnie czy nie wypchnie gdzieś uszczelki ( przedmuch) np. głowicy silnika.
Zawór zdemontowałem i zaślepiłem tak jak piszą wszyscy na forum blaszka 3 mm nierdzewka i usztywnienie, wężyk zaślepiony.
Lanos 1.4 czasami szarpie mi na benzynie ( od razu dodam że krokowiec, przepustnica , przewody WN i świece ok )
Nie ma to wpływu po za tym EGR jest tylko i wyłącznie ze względów ekologicznych tak samo jak katalizator.
Nie wiem czy to jest prawda, ale znalazłem informację że brak przepływu przez EGR może powodować że temperatura silnika będzie zbyt wysoka podczas przyspieszania i pracy pod obciążeniem oraz może wystąpić spalanie stukowe.
W Matizie Mamy EGR jest zaślepiony od dawna i nie widziałem takich problemów po za tym jak wiadomo po zaslepieniu już ciepłe spaliny nie wracają spowrotem do kolektora.
Nie wiem czy to jest prawda, ale znalazłem informację że brak przepływu przez EGR może powodować że temperatura silnika będzie zbyt wysoka podczas przyspieszania i pracy pod obciążeniem oraz może wystąpić spalanie stukowe.
w tych warunkach co piszesz EGR nie działa-czyli jest zamkniety
Cytat: w tych warunkach co piszesz EGR nie działa-czyli jest zamkniety Tak wiem. Przynajmniej w książce serwisowej daewoo podawali że mogą takie objawy wystąpić bez sprawnego egr, ale z tego co wiem zapewne część użytkowników tego forum jeździ bez egr i nic złego się nie dzieje.
u mnie po zaslepieniu EGR-u nic sie złego nie działo check sie nie palił itd
nastepnie po wymianie kolektora wydechowego na 4-2-1 wywalało bład EGR i ubogiej mieszanki
i wywala po kazdym resecie ecu przez kilkaset kilometrów-potem spokój
czyli albo ecu ignoruje albo przystosowuje sie i podaje wiecej paliwa-takie mam przemyslenia
znalazłem informacje że zawór egr zmiejsza emisję azotów ( czy czegoś tam)
oraz przyspiesza nagrzewanie zimnego silnika przez wprowadzanie części spalin do kolektora, co jest przydatne w zimie, ale co dziwne w lanosie 1.4 pod przepustnicą są doprowadzone dwa wężyki z płynem chłodniczym chyba do nagrzewania przepustnicy.
Zawór EGR zmniejsza również temperaturę spalania.
Jestem tylko ciekaw czy bez egr silnikowi nic nie będzie, chodzi mi o uszczelki.
20 lat temu EGR niebyło a silniki chodziły,dzis jest tak samo,zaślepienie czy jego całkowicie usuniecie nic wielkiego niespowoduje poza możliwymi jak kolega powyzej napisał wiekszymi steżnieniemia Nox w spalinach,ale tez niereguła,EGR działa wtedy kiedy silnik jest nieobciazony znacznie ,np hamowanie silnikiem i itp
,EGR działa wtedy kiedy silnik jest nieobciazony znacznie No chyba nie zawsze, bo koreańce podają że w przypadku zimnego silnika oraz na biegu jałowym EGR nie recyrkuluje spalin. A podczas normalnej jazdy lub przyspieszania kiedy silnik jest obciążony EGR recyrkuluje spaliny aby zapobiec zbyt wysokim temperaturom podczas spalania paliwa. Za pewnie ECM jest tak ustawiony że przy obliczaniu dawki paliwa bierze też pod uwagę recyrkulowane gazy spalinowe.
[ Dodano: 2010-04-24, 23:46 ]
Jak to jeszcze podają otwarcie EGR zależy od podciśnienia w kanale dolotowym powietrza oraz od ciśnienia gazów wylotowych.
,EGR działa wtedy kiedy silnik jest nieobciazony znacznie No chyba nie zawsze, bo koreańce podają że w przypadku zimnego silnika oraz na biegu jałowym EGR nie recyrkuluje spalin.
.
no tak mozliwe,co do obciazenia,w matizie w Bujanskim pisało jak dobrze pamietam ze recyrkulacja spalin jest właśnie wtedy jak silnik jest nieobciążony,no i na wolnych obrotach tez niema recyrkulacji,to ze na wolnych obrotach niema recyrkulacji sam sie przekonałem,bo przy przepuszczajacym EGR wolne obroty mi skakały jakby zapłon wypadał.EGR głownie recyrkuluje spaliny jak silnik ma nieznaczne obciążenie i zwłaszcza podczas jazdy z wzniesienia
mozna tez sobie reka pomacac membrane od spodu i pododawac gazu wtedy bedzie mniej wiecej wiadomo jak chodzi-ogólnie w skrucie otwiera sie egr w chwili wzrostu podcisnienia w przewodzie ssacym -czyli po dodaniu gazu-przyłacze egr jest tuz przed przepustnica
zamyka sie jak podcisnienie maleje
mozna tez sobie reka pomacac membrane od spodu i pododawac gazu wtedy bedzie mniej wiecej wiadomo jak chodzi-ogólnie w skrucie otwiera sie egr w chwili wzrostu podcisnienia w przewodzie ssacym -czyli po dodaniu gazu-przyłacze egr jest tuz przed przepustnica
zamyka sie jak podcisnienie maleje
chyba na odwrót,otwarcie przepustnicy spadek podcisnienia do cisnienia atmosferycznego,zamkniecie ponowny wzrost podciśnienia
wydawac by sie mogło ze tak jest
z tym ze krociec do podłaczenia egru jest tuz przed przepustnica
w chwili zamkniecia przepustnicy egr zamkniety
jak przepustnica sie zaczyna otwierac odsłania jednoczesnie dziurke od egru i w tym poczatkowym momecie krociec dostaje podcisnienie
po dalszym odchyleniu przepustnicy cisnienie równa do atm
zaówaz ze przepustnica zamknieta jest pod katem i popatrz gdzie jest dziurka od egru i kiedy jest odsłaniana
wszystko bedzie jasne
jeśli chodzi o Daewoo to pierwsze Nexie nie miały EGR a późniejsze tak to samo było w Vectrach,czyli silnik nie cierpi tylko ptaszki