ďťż

Graczem będąc…

Hej!
Czy Lanosy posiadaja zawór recyrkulacji spalin??
Pozdrawiam


tak każdy posiada
Szybka i krótka odpowiedź.
Dzięki!!
Mam kolejne krótkie pytanie jakie są objawy uszkodzonego zaworu?


Mam kolejne krótkie pytanie jakie są objawy uszkodzonego zaworu?

może szarpać przy przyspieszaniu, może być wieksze spalanie. ale sa to objawy bardzo podobne do zuzytych swiec, itp.
Dzięki
Ja zaslepilem EGR i auto calkiem inaczej jezdzi i pracuje
mam prosbe , moglby ktos wrzucić zdjęcie gdzie ten zawor sie znajduje

pozdrawiam

[ Dodano: 2008-09-22, 19:40 ]
i jak wyglada
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=6616
to jest egr


dzieki
i mozna zakleic i wezyk i kruciec przy zaworze dowolna tasma, tn izolacyjna. nie stopi sie bo tam nie ma wysokiej temperatury - o ile dobrze pamietam
Ja króciec, na który nasunięty jest wężyk owinąłem taśmą izolacyjną i na to nałożyłem wężyk.
A sam "korpus" EGR zaślepiłem robiąc podkładkę aluminiową z puszki po piwie. Podkładka aluminiowa bez jednej dziury – w oryginalnej są dwie dziury prostokątna i okrągła. Okrągłą dziurę trzeba wyciąć, (w naszej nowej podkładce), ponieważ w dolną część EGR wchodzi „mały króciec” górnej części EGR. Gdyby nie było tej dziury nie skręcilibyśmy EGR. Za to tą prostokątną dziurę można zaślepić bez przeszkód. Nową podkładkę bez jednej dziury skręciłem w komplecie ze starą podkładką.
Ja króciec, na który nasunięty jest wężyk owinąłem taśmą izolacyjną i na to nałożyłem wężyk.
A sam "korpus" EGR zaślepiłem robiąc podkładkę aluminiową z puszki po piwie. Podkładka aluminiowa bez jednej dziury – w oryginalnej są dwie dziury prostokątna i okrągła. Okrągłą dziurę trzeba wyciąć, (w naszej nowej podkładce), ponieważ w dolną część EGR wchodzi „mały króciec” górnej części EGR. Gdyby nie było tej dziury nie skręcilibyśmy EGR. Za to tą prostokątną dziurę można zaślepić bez przeszkód. Nową podkładkę bez jednej dziury skręciłem w komplecie ze starą podkładką.

I jak po zaslepieniu? Jakieś róznice?
Tak szczerze to ciężko mi powiedzieć czy jest w ogóle różnica.
Przez chwile wydawało mi się, że minimalnie tak, ale może to autosugestia? Teraz jeżdże tak jakiś czas i nie pamiętam jak było wcześniej i czy rzeczywiście coś to daje.

Zaślepiłem EGR tylko dla tego, bo na wolnych obrotach nierówno chodzi mi silnik na benzynie, i powoli szukam przyczyny.
Po zaślepieniu EGR oczywiście jak silnik skacze tak skakał.

Koledze z nexi po zaślepieniu EGR auto przestało delikatnie „szarpać”, gdy jeździł ze stałą prędkością.
a po co wkaldales jeszcze blache z puszki skoro zaslepiles tasma zawor i naciagnales na to wezyk? chciales miec pewnosc czy jest jakas dodatkowa filozofia
Po co zaślepiałem dodatkowo kanał w korpusie EGR? Jak tak pomyślę to dla pewności.
Z tego co wiem EGR jest sterowany podciśnieniem z elektrycznego zaworu sterującego. Jeśli ten zawór daje podciśnienie to EGR się otwiera wiec zaślepienie rurki powinno wystarczyć.
Kiedyś gdzieś przeczytałem że ktoś tak zrobił i utkwiło mi to w pamięci.

Tu podaję link do opisu sprawdzenie działania EGRu. Nie wiem jak w silniku 8V ale w 16V ciężko to sprawdzić, bo zawór sterujący EGR jest pod kolektorem dolotowym i nie ma tam dostępu od góry a od dołu jest bardzo utrudniony.

[ Dodano: 2008-09-23, 08:42 ]
A cha – chyba że EGR jest w jakiś sposób uszkodzony to wtedy zaślepienie rurki może nic nie dać.
A czy ja mam dobry czy uszkodzony tego nie wiem.
kurcze wszystko fajnei TYLKO ten link nie dziala, moglbys jakos inaczej podac namiary na tego pdfa - albo przeslac mi na maila??
Teraz nie możesz go otworzyć bo republika nie działa – nawet ja nie mogę się zalogować na to konto.

Podaj e-mail to wyślę (zanim republika zadziała), bo z forum nie wiem jak załączać załączniki.
Wrzuciłem to na darmowy bez limitów serwer http://odsiebie.com/pokaz/586503---9815.html
Zaślepiłem zawór odkręcając go i podkładając pod niego wycietą blaszkę i teraz mam pytanie czy ten przewód (na zdjęciu niżej) też należy zaślepiać?


aby powiększyć zdjęcie kliknij
czy ten przewód (na zdjęciu niżej) też należy zaślepiać?

Nie, wystarczy sam zawór, tak jak już zrobiłeś.
czy ten przewód (na zdjęciu niżej) też należy zaślepiać?

Nie, wystarczy sam zawór, tak jak już zrobiłeś.
Dziękuję
witam
a taki EGR też można odłączyć? elektrycznie?
a taki EGR też można odłączyć? elektrycznie?

Wystarczy zaślepić dając jakąś blaszkę pod zawór. Nie rozłączaj kabelków, u Ciebie EGR jest sterowany z ECM i po rozłączeniu ECM wykryje brak EGR'a i zakomunikuje Tobie to za pomocą kontrolki "check"
Można też na początek spróbować przeczyścić EGR i sprawdzić czy to coś pomoże...
Ja króciec, na który nasunięty jest wężyk owinąłem taśmą izolacyjną i na to nałożyłem wężyk.
A sam "korpus" EGR zaślepiłem robiąc podkładkę aluminiową z puszki po piwie. Podkładka aluminiowa bez jednej dziury – w oryginalnej są dwie dziury prostokątna i okrągła. Okrągłą dziurę trzeba wyciąć, (w naszej nowej podkładce), ponieważ w dolną część EGR wchodzi „mały króciec” górnej części EGR. Gdyby nie było tej dziury nie skręcilibyśmy EGR. Za to tą prostokątną dziurę można zaślepić bez przeszkód. Nową podkładkę bez jednej dziury skręciłem w komplecie ze starą podkładką.

Robienie zaślepki z puszki po piwie nie ma sensu. Parę dni temu skontrolowałem jej stan, po odkręceniu EGR okazało się że w takiej podkładce z puszki wydmuchało dziurę.
ja wyjmując ERG odczułem diametralną poprawę pracy silnika. np: wkładam piaty bieg przy 60km/h i samochód nie szarpie . pod górki jadę bez zmiany biegu bo zawsze wystarczy obrotów żeby wyjechać... tak , że ja jestem pozytywnie zaskoczony.
Ja osobiście myślałem że jak wywale tego egr'a to tylko bardziej będe znieczyszczał środowisko:) ale jednak sie mile zaskoczyłem Zmienił się dzwięk ( wcześniej były takie ciche metalowe stuki teraz ich nie ma) auto przestało szarpać przy ruszaniu z niskich obrotów, jak i przy nagłych ściągnięciach nogi z gazu na wysokich obrotach. Nie wiem co to ma do EGR ale czuć zmiane. A tak wygląda miejsce po nim:


Zaślepka wykonana z 3mm blachy aluminiowej.
ja po wyjęciu i zaślepieniu erg silnik dostał kopa .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •