Graczem bÄdÄ câŚ
Witam serdecznie!
Jak w temacie. Opony semperit zakupione około tydzień temu wraz z alusami. Dziś malowałem bębny i zauważyłem, że opona jest nieco pozdzierana (zdjęcia poniżej). Do tego samochód ściąga mi na prawą stronę. Zamiana kół lewy->prawy, czy przód->tył nic nie pomaga.
Opona, na której dojrzałem zdarcie założona była z prawej strony z tyłu. Ale należy dodać, że koła zmieniałem w przeciągu tygodnia stronami prawa, lewa i przód, tył. Ponadto zauważyłem, iż delikatnie zdarta już jest opona z przodu po prawo.
Zbieżność (geometrię) miałem robioną miesiąc temu (skan poniżej).
Co o tym sądzicie?
Rzeczone zdjęcia i skan: http://img412.imageshack.us/gal.php?g=geom.jpg
Zbiezność robiles juz na alusach czy jeszcze na starych kolach?
[ Dodano: 2009-04-26, 18:28 ]
Możesz jeszcze zobaczyć czy nie padły Ci tuleje w wahaczach, ja tak mialem w matizie i wykończylem dwie opony.
Otóż tak. Zbieżność robioną miałem na poprzednich oponach i felgach. Rozmiarówka nowych opon ta sama. Rozmawiając miesiąc temu z mechanikiem, który zbieżność wykonywał, wynikało że jest ona ustawiana niezależnie od aktualnie założonych kół.
Czy masz na ten temat inne zdanie?
PS. Przy okazji geometrii miesiąc temu miałem wymieniany jeden sworzeń, ponieważ był wykończony.
PSS. Co do tulejek na wahaczach to można sprawdzić pewno wyłącznie na stacji diagnostycznej?
Co do tulejek na wahaczach to można sprawdzić pewno wyłącznie na stacji diagnostycznej?
Raczej tak. Ręką tak dobrze nie szarpniesz.
Cytat: Zbiezność robiles juz na alusach czy jeszcze na starych kolach?
a co za różnica na jakich kołach robił zbieżność zbieznośc się robi po wymianie : końcówek kierowniczych < rążków kierowniczych > sfożni gurnych i dolnych > po wymianie tuleji na wchaczach > a nie po wymianie kuł , to po każdej zmienie z zimowych na letnie i odwrotnie bysmi jechali na zbieżność
[ Dodano: 2009-04-26, 21:17 ]
Co do tulejek na wahaczach to można sprawdzić pewno wyłącznie na stacji diagnostycznej?
Raczej tak. Ręką tak dobrze nie szarpniesz.
jeżeli masz kanał to wskoń na niego weś sobie jakiś śrubokręt dobry i sprawdzisz :] na stacji djakgnostycznej tak samo ci zrobi i weźmie za to kasę he he .
Nie chodzi mi o to że po wymianie kół trzeba robic zbieżność, tylko czasem moze sie zdazyc tak ze rozmiar ma znaczenie w tej kwestii, mielm tak w matizie.
Dziś mechanik sprawdził tuleje i ogólnie wahacze jak mniemam. Wszystko gra.
Panowie macie inne pomysły skąd te zdarte opony?
ja mam jeszcze jeden pomysl - pojedz do wulkanizatora czy gdzie tam te kola wywazales i niech ci je zdejma, wyczyszcza i przesmaruja ranty. kumpel mial podobnie ale u niego oprocz zdzierania doszlo uczucie "kwadrwatowych" kol.
A amortyzatory?
nie po wymianie kuł
ja co prawda mistrzem ortografii nie jestem, ale apeluję o jedno : proszę o pisanie bez tak karygodnych "byków".
Dopiero sprawdziłem fotki i potwierdzam, co napisałem wcześniej. Zużyte amortyzatory mogą powodować "ząbkowanie" opon.
Wychodzę, oczywiście, z założenia, że opony nie były wyprodukowane wcześniej niż kilka lat temu.
[ Dodano: 2009-04-27, 17:55 ]
proszę o pisanie bez tak karygodnych "byków".
Tak jest! Pisać bez bykuw!
Czy sprawność amortyzatorów sprawdza się w jakiś sposób? Jeżeli tak to gdzie i czy takiemu sprawdzeniu obejmują same amortyzatory, czy również sprężyny?
Czy sprawność amortyzatorów sprawdza się w jakiś sposób? Jeżeli tak to gdzie
Tam gdzie robisz coroczny przegląd .
W porządeczku jutro podjadę na stację diagnostyczną. Wyczytałem, że sprawność podawana jest w %. Moje pytania dwa:
Ile procent wskazuje na konieczność wymiany amortyzatorów?
Pytanie aktualne z poprzedniego posta. Czy sprawdzają wyłącznie sprawność samych amortyzatorów?
Ile procent wskazuje na konieczność wymiany amortyzatorów?
30%
Czy sprawdzają wyłącznie sprawność samych amortyzatorów?
A czego jeszcze?
Amortyzatory są w idealnym stanie. Diagnosta stwierdził, że lepiej być nie może.
Rozmawiałem z mechanikiem-wulkanizatorem, który opony załatwiał i zakładał. W jego mniemaniu nie mam się czym przejmować. Rzekomo wszystko jest w porządku.
A to, że mnie ściąga na prawą stronę to jest wina pochylenia koła przedniego. Z blacharzem muszę załatwiać sprawę. Lanosik musi przejść drobny lifting.
W każdym bądź razie każdemu z Panów dziękuję za rady.