Graczem będąc…
mam problem mój lanos 1,5 16v z 2001 roku wzi±ł mi cały olej - tzn nic nie ma na bagnecie po przejechaniu 700 km. Lanos ma na liczniku 190000km nie wiem ile ma faktycznie przejechane, co to może być olej był wymieniany 1,5 miesi±ca temu
pomóżcie
Dolej pod minimum i po nagrzaniu silnika sprawdĽ czy niema wycieku najlepiej połóż na ziemni papier .Być może masz Ľle dokręcony filtr oleju po wymianie.
dziękuję za radę spróbuję tak zrobić
Też może być to, że Lanosy po jakim¶ przebiegu po prostu zaczynaj± brać olej Też miałem ten problem. SprawdĽ ¶wiece-jeżeli s± w oleju tzn., że musisz lecieć do mechanika, chyba, że potrafisz sam to naprawić Ja nie umiem i w gruncie rzeczy do tej pory, nie wiem co się stało. Ale gdyby¶ potrzebował, mogę podjechać do mechanika na osiedlu i spytam się co było przyczyn± brania oleju.
Jak swiece sa w oleju to nie koniecznie. Moga byc prowadnice albo pierscienie. Zobacz jak dodasz gazu czy z rury idzie ci siwy dym wtedy bierze olej. Moj dodatkowo spryskal sadza klientowi spodnie z rury wydechowej. Jak sie okazalo bral mi litr na 100 kilometrow. Raz tak pojechalem ze zawory zaczely grac bo regulator nie mial oleju - i znow dolewka. Popsuli mi go ja wymieniali uszczelke pod glowica bo bylem dokladny i mi sie pocial zaczelo sie od tego. Po wymianie uszczelki pod glowica mialem taki objaw. PO poworcie do mechanika zapytali sie mnei czy wymienilem uszczelniacze zaworowe. Ja do nich przeciez to Wy robiliscie!!A oni ze tylko uszczelka i planowanie plus olej i woda . Olej uciekl z dupy siwo i granie zaworow po 400 kilometrach.....brrr
Pojechalem do innego sprawdzil mi przedmuch oraz czy wylatuje olej spod bagnetu czy z rury kopci. Poczatkowo mial byc remont calkowity z wyjeciem silnika . Ostalo sie na wymianie pierscieni olejowych bo staly , uszczelaniczy zaworowych, swiecach , regenaracji glowicy oraz szczelin zaworowych dodatkowo na pasku rozrzadu nowym oleju oraz wodzie.
Obecnie jezdze na dotarciu z tylu rury kultura , niestety katalizator zaostal zastapiony struminica bo byl zawalony olejem. Nic nie leci silnik czysty jak nowy calosc kosztowala mnie 1350 zlotych - robocinza plus czesci. A przebieg tylko 140000 fabrycznie od nowosci.
WIec przebieg nie ma roznicy jak bierze olej reasumujac sprawdz przedmuch, rure z tylu czy nie kopci oraz czy zawory ci nie graja . Swiece swoja droga....ehhhh skarbonka ale kochana stad taka naprawa....
Mam niestety problem inny pali mi si ekontrolka od AIR Bagu.
Podejrzewam skok napiecia po tym remoncie sie zapaila.
Resetowalem kompa przez noc ale steronik od poduszki jak gdzies przeczytalem ma wlasne zasilanie. Czy czeka mnie tylko komputer?Czy jest jeszcze jakis domowy sposob na resetowanie tego?