Graczem bÄdÄ câŚ
Witam, niedawno sprawiłem sobie Lanosa 1,5 16V w benzynie rocznik '99 z salonu wzięty '01
dwa dni temu zainstalowałem instalację gazową BRC seq24
ale mniejsza o to
samochód ma przejechane 106k km i jeździ na oleju mineralnym, będę teraz wymieniał olej i pytanie moje brzmi:
zostawić go na 15W40 czy przejść na 10W40? słyszałem opinie, że jest to jeszcze w miarę młody silnik z małym przebiegiem i nie warto lać minerala
tym bardziej, że zaczął mi stukać, mechanik powiedział, że to jeden z popychaczy zaworów
Na tym mineralnym wg kartki na silniku przejechał już 8tyś, nie wiem jaki miał wcześniej olej bo sprzedawca auta był niekumaty (żył w przekonaniu, że auto ma 75KM )
proszę o rady i opinie na temat wymiany oleju, skłaniam się ku 10W40 z Mobila
zostawić go na 15W40
Tak.
[ Dodano: 2009-07-05, 13:32 ]
czy przejść na 10W40?
Już nie
dzięki za odpowiedź, jednakże czy mógłbyś szerzej?
oraz prosiłbym o jeszcze inne opinie najlepiej nie wykluczające się nawzajem
PS. widzę, że masz tą samą instalację gazową co ja.. bezproblemowo się sprawuje?
PS. widzę, że masz tą samą instalację gazową co ja.. bezproblemowo się sprawuje?
zero problemów.
[ Dodano: 2009-07-05, 13:40 ]
Kolejność zmian oleju to : 5W40 > 10W40 > 15W40 (nie odwrotnie)
tak tak, wiem, że taka jest kolejność, tylko martwi mnie fakt tego stukania, no i mechanik mówił (nie wiem na ile się zna ale na pewno lepiej niż ja ) że nie powinno być problemów przy zmianie właśnie na 10W4 i powinno pomóc zlikwidować stuki, ewentualnie.. wymiana wszystkich popychaczy co przy 16V troszkę będzie kosztowało
Przy takim przebiegu ,jezeli nie bierze oleju to spokojnie mozesz przejść na pólsyntetyk mobil,najlepiej jak przed zmianą przepłuczesz silnik jakimś srodkiem,
wymiana wszystkich popychaczy co przy 16V troszkę będzie kosztowało
Można zawsze wymienić tylko ten co stuka. Nie powinno się tego robić no ale cóż.
Co do zmiany oleju to można by jeszcze wlac półsyntetyk. Ewentualnie Ci tak silnik wypłucze, że zacznie olej brać.
Ja bym lał pólsyntetyk. W dwóch autach przechodziłem z mineralnego na półsyntetyk i wszystko było ok. Jeżeli auto przejechało 8 kkm na mineralnym, zmiana na półsyntetyk przy takim przebiegu, jrst wg. mnie jak najbardziej wskazana.
A swoją drogą co za głąb przy takim przebiegu nalał mineralny.
A swoją drogą co za głąb przy takim przebiegu nalał mineralny.
Bo taniej kolego taniej
hydrauliczne popychacze nie znoszą minerala...
JAk te auto ma 105tyś to ja buty zjem jak ci już popychacze stukają ...
...Można zawsze wymienić tylko ten co stuka...
A powiesz mi jak na to wpaść który stuka?Bo mnie sie wydaje,ze to chyba tylko za pomocą magii...
No i tu zaczyna się pole do popisu dla prawdziwego polaka Trzeba kombinować
da sie sprawdzic ale to dosc czasochlonne i skomplikowane wiec lepiej wymienic wszystkie
ten który stuka jest całkowicie sztywny (po wyciągnieciu) a dobry pracuje na poduszcce hydraulicznej jak wiadomo do niego przez malutkie otwory wpływa olej i on sobie ładnie pracuje tworząc amortyzacje uderzenia z wałka klawiatury...
Poznasz ma 100% jak wyciągniesz po kolei weżmiesz w palce i sprawdzisz który delikatnie chodzi a który jest całkowiciesztywny...
ten który stuka jest całkowicie sztywny (po wyciągnieciu) a dobry pracuje na poduszcce hydraulicznej jak wiadomo do niego przez malutkie otwory wpływa olej i on sobie ładnie pracuje tworząc amortyzacje uderzenia z wałka klawiatury...
Poznasz ma 100% jak wyciągniesz po kolei weżmiesz w palce i sprawdzisz który delikatnie chodzi a który jest całkowiciesztywny...
tak jak opisales dzialaja tylko nowe popychacze a uzywane dobre a uszkodzone rozrozni dobry mechanik
ten który stuka jest całkowicie sztywny (po wyciągnieciu) a dobry pracuje na poduszcce hydraulicznej jak wiadomo do niego przez malutkie otwory wpływa olej i on sobie ładnie pracuje tworząc amortyzacje uderzenia z wałka klawiatury...
Poznasz ma 100% jak wyciągniesz po kolei weżmiesz w palce i sprawdzisz który delikatnie chodzi a który jest całkowiciesztywny...
tak jak opisales dzialaja tylko nowe popychacze a uzywane dobre a uszkodzone rozrozni dobry mechanik
Ja niewiem co ty piszesz gościu ... skoro nie umiesz odpisac jak sprawdzic to się nie wtrącaj , a ten twój dobry mechanik ci powie odrazu trzeba wymienic wszystkie bo tak sie teoretycznie powinno zrobic...
I wszystkie tak działają czy nowe czy używane a uszkodzony jest sztywny głąbie jeden...
[ Dodano: 2009-07-07, 10:29 ]
MAŁA PROŚBA DO MODERATORÓW FORUM DAJCIE TEMU KOLESIOWI RIPER BANA NA JAKIS CZAS BO TO TYLKO NABIJACZ POSTÓW I ZAŚMIECA FORUM ...
WYSTARCZY SPOJRZEC NA JEGO ODPOWIEDZI JAK CZEGOŚ NIEWIEM TO NIEODPISUJĘ W DANYM TEMACIE PROSTE....
jUŻ CI TO KTOŚ NAPISAŁ
ten który stuka jest całkowicie sztywny (po wyciągnieciu) a dobry pracuje na poduszcce hydraulicznej jak wiadomo do niego przez malutkie otwory wpływa olej i on sobie ładnie pracuje tworząc amortyzacje uderzenia z wałka klawiatury...
Poznasz ma 100% jak wyciągniesz po kolei weżmiesz w palce i sprawdzisz który delikatnie chodzi a który jest całkowiciesztywny...
tak jak opisales dzialaja tylko nowe popychacze a uzywane dobre a uszkodzone rozrozni dobry mechanik
Ja niewiem co ty piszesz gościu ... skoro nie umiesz odpisac jak sprawdzic to się nie wtrącaj , a ten twój dobry mechanik ci powie odrazu trzeba wymienic wszystkie bo tak sie teoretycznie powinno zrobic...
I wszystkie tak działają czy nowe czy używane a uszkodzony jest sztywny głąbie jeden...
[ Dodano: 2009-07-07, 10:29 ]
MAŁA PROŚBA DO MODERATORÓW FORUM DAJCIE TEMU KOLESIOWI RIPER BANA NA JAKIS CZAS BO TO TYLKO NABIJACZ POSTÓW I ZAŚMIECA FORUM ...
WYSTARCZY SPOJRZEC NA JEGO ODPOWIEDZI JAK CZEGOŚ NIEWIEM TO NIEODPISUJĘ W DANYM TEMACIE PROSTE....jUŻ CI TO KTOŚ NAPISAŁ
tak sie sklada, ze tego co napisalem jestem pewien na 100% przerabialem to u siebie, mialem popychacze w rece, u mnie do wymiany bylo 6 wiadomo ze jak jeden pracuje lepiej a drugi gorzej czyli tak jak proponujesz wymienic tylko te zepsute, to napewno odbija sie na pracy silnika, bo kazdy popychacz bedzie mial inny skok, wiec twierdzisz ze wymiana tylko uszkodzonych popychaczy to dobra rada i porownalem stare popychacze niby dzialajace z nowymi i nowe da sie poruszyc, ze starymi bylo kiepsko... stad twierdze ze wprowadzasz czlowieka w blad, aha i troche kultury, na forum obowiazuje pewien regulamin
Riper, po raz kolejny piszesz troche bzdury niestety
Oczywiscie ze latwo rozpoznac ktory popychacz jest mocno zapchany, a ktory nie
Dodam tylko jeszcze ze popychaczy wcale nie trzeba wymieniac, mozna je wyczyscic I beda elegancko dzialaly dalej
BTW a wymienia sie najczesciej wszystkie, bo jak jeden zacznie stukac, to w 99% przypadkow reszta zaczyna stukac dosyc szybko tez
Riper, po raz kolejny piszesz troche bzdury niestety
Oczywiscie ze latwo rozpoznac ktory popychacz jest mocno zapchany, a ktory nie
Dodam tylko jeszcze ze popychaczy wcale nie trzeba wymieniac, mozna je wyczyscic I beda elegancko dzialaly dalej
BTW a wymienia sie najczesciej wszystkie, bo jak jeden zacznie stukac, to w 99% przypadkow reszta zaczyna stukac dosyc szybko tez
wiec troche racji co do tego co napisalem mialem, a co do reszty, opisalem wyraznie ze to na moim przykladzie tak bylo.. wiec nie twierdze ze kazdy musi miec tak samo... wiec twierdzisz ze stare da sie rozruszac, jak?? bo gdzies mam jeszcze te ktore byly wyjete z mojego silnika
da sie sprawdzic ale to dosc czasochlonne i skomplikowane wiec lepiej wymienic wszystkie
Więc jak to sprawdzić-ja mam czas...
jest napisane jak to sprawdzic ale tak jak ziemniak napisal nie praktykuje sie wymiany kilku, a wymiane wszystkich..
widzę, że temat się rozrósł
więc tak.. dolałem oleju (miałem przy minimum) i nie stuka
pora wymienić olej, jednak po poczytaniu tutaj oraz konsultacjach ze znajomymi zostaję już przy tym 15W-40, Mobilka nie dostałem w sklepie a już mi się nie chciało szukać, tak więc jest Castrol GTX.
Tak czy siak dzięki za informacje na temat popychaczy
widzę, że temat się rozrósł
więc tak.. dolałem oleju (miałem przy minimum) i nie stuka
pora wymienić olej, jednak po poczytaniu tutaj oraz konsultacjach ze znajomymi zostaję już przy tym 15W-40, Mobilka nie dostałem w sklepie a już mi się nie chciało szukać, tak więc jest Castrol GTX.
Tak czy siak dzięki za informacje na temat popychaczy
ahhhh.... mogłeś wymienić na 10w40... to półsyntetyk, który składa się z około 70% oleju mineralnego, więc wypłukania silnika bym sie nie obawiał za bardzo. w moim lanim leje 10w40 a ma prześmigane 160 kkm i bierze tak troche ponad liter na 10kkm. silniki z przebiegiem 100 kkm, o ile są po prostu dobrze utrzymane - zmieniany olej, płyn chłodniczy, filtry, świece itp, dopiero się docierają . jeśli nie bierze oleju nadmiernie, nie ma najmniejszego sensu zmieniać olej na gorszy. no, oprócz oszczędności kasy, ale co to za oszczędność 20-30 zeta różnicy w cenie olejów na rok?