Graczem będąc…

Witam.
Zbli¿am siê do zmiany oleju w moim samochodzie i mam takie pytanie.
Obecnie nalany jest z tego co pisze na wywieszce olej Esso 15W-40, ja mam zamiar zastosowaæ Mobil 1, lecz czy mogê tam wlaæ 10W 40 czy musi ju¿ byæ zachowany 15W40?
Bêdzie to powodowaæ jakie¶ zmiany pracy silnika lecz szczelno¶ci?


czy masz wycieki
jak d³ugo je¼dzi³ na 15W
czy nie zjada ci oleju
wszystko zale¿y od czynników które wymieni³ bourne je¿eli masz wycieki czy je ci olej b±d¼ d³ugo je¼dzi³ na 15w40 to przy nim zostañ bo jak wlejesz 10w40 to znajdzie uj¶cie jak woda i przeleci
wyciek jest przy cewce, narazie tylko tam zauwazy³em,
jak d³ugo je¼dzi to nie wiem, na wywieszce pisze maj 2007, ale czy to prawda to nie wiem, bo juz go takiego kupi³em
zjada ¶ladowe ilo¶ci, tam gdzie wycieknie, ale od zakupu tj. listopad nie by³o potrzeby dolewaæ


najlepiej zadzwoñ i siê dowiedz jaki olej by³ lany
nie da rady :/ auto z komisu tam nic nie wiedz± na ten temat, musia³bym wys³aæ list do poprzedniego w³asciciela
A jaki jest ogólny przebieg auta? Ja w matizie przeszed³em z niewiadomo czego, które zostawi³o czarny, smolisty syf na klawaiturze i pokrywie rozr±dzu na pó³syntetyk valvoline 10 W 40. Najpierw zala³em nowy olej i przejecha³em 1000 km, po czym dola³em ¶rodka do czyszczenia silnika (te¿ valvoline), spu¶ci³em olej i wymieni³em na ¶wie¿y. Na razie przejecha³em ok. 500 km i wszystko wygl±da, ¿e jest OK. Ale silnik ma 70 tys. przebiegu, wiêc mimo usi³owañ poprzedniego w³a¶ciciela jest jeszcze w do¶æ dobrym stanie.
Je¶li poprzedni w³a¶ciciel Twojego auta w miarê regularnie wymienia³ olej, a silnik jest w dobrym stanie i nie ma przebiegu 300k km, to mo¿esz bez wiêkszych obaw zamieniæ olej. Historie o natychmiastowym wyp³ukaniu od³o¿onych przez lata i uszczelniaj±cych silnik nagarów mo¿e i robi± wstrz±saj±ce wra¿enie, ale nie spotka³em jeszcze nikogo, komu ta hostria siê rzeczywi¶cie przydarzy³a.
Jak 15W-40 to mineral, sam mam taki w dieslu
Duzo zalezy od przebiegu auta i czy sa wycieki jak juz wspominali koledzy. Jak byl lany taki olej to nie wiadomo czy ze wzgledu na wycieki czy na duzy przebieg.
Mobil 1 to dobry olej jakosciowo, wiec moze nic zlego sie nie stanie przy zmianie na polsyntetyk. Taka zmiane trzeba zrobic swiadomie, znajac kondycje silnika.
Auto na liczniku ma 158kkm ale na moje oko ma 30 tys wiêcej. Troche z niego cieknie.
Dziêki za info
Witam, mam Matiza ~98 rok przebieg 130 ty¶. ostatnio mia³em urwany pasek rozrz±du i remont silnika, po tym remoncie autko bierze mi sporo oleju, aczkolwiek silnik jest czysciutki. Je¿d¿ê aktualnie na Lotosie 10w/40 zastanawiam siê czy wymiana olej na mineralny 15W/40 czyli gêstszy ten problem mo¿e zmniejszyæ skalê. Napiszcie proszê co mo¿na zrobiæ z tym problemem przy ograniczeniu kosztów.
Pozdrawiam Wojtek
Nie wiem czy to zmniejszy zuzycie oleju. Ale przej¶æ z pó³syntetyka na mineralny zawsze mo¿esz, w drug± stronê ju¿ nie.
Witam, wydajê mi siê, ¿e poprzedni w³a¶ciciel w jakim¶ celu zmienia³ olej lepszej klasy na gorszy. Jak wiadomo minera³ jest gê¶ciejszy ni¿ pó³syntetyk. Taka zmiana jest stosunkowo najtañszym rozwi±zaniem ni¿ remont podzespo³ów. Takie jest moje zdanie. Pó³syntetyk czy syntetyk ma lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce, mo¿e to tylko zaszkodziæ Twojemu silnikowi. Pozdro!
Witam, mam Matiza ~98 rok przebieg 130 ty¶. ostatnio mia³em urwany pasek rozrz±du i remont silnika, po tym remoncie autko bierze mi sporo oleju, aczkolwiek silnik jest czysciutki. Je¿d¿ê aktualnie na Lotosie 10w/40 zastanawiam siê czy wymiana olej na mineralny 15W/40 czyli gêstszy ten problem mo¿e zmniejszyæ skalê. Napiszcie proszê co mo¿na zrobiæ z tym problemem przy ograniczeniu kosztów.
Pozdrawiam Wojtek

Sprawd¼, a raczej wymieñ uszczelniacze na zaworach. Je¶³i pier¶cienie s± w porz±dku, to to powinno pomóc. Zmiana oleju na gorszy dla mnie zawsze jest ostateczno¶ci±, a zu¿ycia i tak nie zmniejszy lub pomo¿e w znikomym stopniu. Gdyby gêsto¶æ oleju by³a remedium na k³opoty z silnikami, to producenci aut k³adli by do nich towot.
Wracaj±c do tematu.
Kupi³em lanosa 1.5 8 v sohc z przebiegiem 240 tys. Go¶æ nie potrafi³ mi powiedzieæ na jakim oleju je¼dzi³. Nie klekota³y zawory i popychacze. Zala³em wiêc mineralny CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40. Przejecha³em 5 tys i zaczê³o siê klekotanie. Najpierw przy odpaleniu klekocz± zawory – pochodzi i siê reguluj±. Teraz mam tak ¿e jak ruszam to przy dodawaniu gazu klekocze dopóki siê nie rozgrzeje. Zapewne popychacze. Przejecha³em ju¿ 8 tys na tym oleju. Oleju nie bierze. Jakie¶ s± delikatne wycieki ale plam nie zostawia – tak jak by siê us±czy³o i jest ok.
Czy jak przejdê teraz ma pó³syntetyk pogorszê sprawê czy bez problemów przej¶æ?
olek321, przechodz na 10W40 i siê nie martw.
Tylko jak go¶æ wcze¶niej przejecha³ na mineralnym ze 100 tys? A jakie gro¿± konsekwencje dla silnika jak nie powiedzie siê przej¶cie na pó³syntetyczny?
Witam.
Zbli¿am siê do zmiany oleju w moim samochodzie i mam takie pytanie.
Obecnie nalany jest z tego co pisze na wywieszce olej Esso 15W-40, ja mam zamiar zastosowaæ Mobil 1, lecz czy mogê tam wlaæ 10W 40 czy musi ju¿ byæ zachowany 15W40?
Bêdzie to powodowaæ jakie¶ zmiany pracy silnika lecz szczelno¶ci?

Mo¿esz laæ 10W/40. To nie ma zbytniego wp³ywu na wycieki czy branie oleju. Oleje mineralne maj± aktualnie tak dobre w³asno¶ci myj±ce, ¿e nic w silniku Ci siê nie pozapycha czy co¶. Jak kto¶ zalewa³by silnik Selectorem to mo¿na mieæ obiekcje ale Esso to do¶æ dobry olej mineralny...

Witam, mam Matiza ~98 rok przebieg 130 ty¶. ostatnio mia³em urwany pasek rozrz±du i remont silnika, po tym remoncie autko bierze mi sporo oleju, aczkolwiek silnik jest czysciutki. Je¿d¿ê aktualnie na Lotosie 10w/40 zastanawiam siê czy wymiana olej na mineralny 15W/40 czyli gêstszy ten problem mo¿e zmniejszyæ skalê. Napiszcie proszê co mo¿na zrobiæ z tym problemem przy ograniczeniu kosztów.
Pozdrawiam Wojtek

Zmiana na olej mineralny nic nie zmieni. Te oleje s± trochê gêstsze jak s± zimne, po rozgrzaniu gêsto¶æ 10W/40 i 15W/40 jest podobna. Wymiana na olej 20W/50 prawdopodobnie zmniejszy³aby branie oleju ale taki olej nie mo¿e byæ stosowany w matizie. Branie oleju po zerwaniu paska rozrz±du mo¿e byæ spowodowane pokrzywionymi lub popêkanymi prowadnicami zaworowymi (zak³adam, ¿e nie by³y wymieniane i je¶li pogiê³o zawory to wszystkie by³y wymienione) lub uszkodzeniem uszczelniaczy na zaworach przy wyjmowaniu starych zaworów lub montowaniu nowych.

Wracaj±c do tematu.
Kupi³em lanosa 1.5 8 v sohc z przebiegiem 240 tys. Go¶æ nie potrafi³ mi powiedzieæ na jakim oleju je¼dzi³. Nie klekota³y zawory i popychacze. Zala³em wiêc mineralny CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40. Przejecha³em 5 tys i zaczê³o siê klekotanie. Najpierw przy odpaleniu klekocz± zawory – pochodzi i siê reguluj±. Teraz mam tak ¿e jak ruszam to przy dodawaniu gazu klekocze dopóki siê nie rozgrzeje. Zapewne popychacze. Przejecha³em ju¿ 8 tys na tym oleju. Oleju nie bierze. Jakie¶ s± delikatne wycieki ale plam nie zostawia – tak jak by siê us±czy³o i jest ok.
Czy jak przejdê teraz ma pó³syntetyk pogorszê sprawê czy bez problemów przej¶æ?

Nie pogorszysz sprawy ani nie polepszysz. Mineral 15W/40 ma podobn± gêsto¶æ na gor±co jak 10W/40. Byæ mo¿e klekotanie po odpaleniu siê zmniejszy ale klekotania podczas jazdy na letnim silniku raczej to nie wyeliminuje. Poprzedni w³a¶ciciel wla³ pewnie jakiego¶ specyfiku usprawniaj±cego silnik i dlatego przed wymian± by³o ok. Nim ska¿esz popychacze najpierw przyjrzyj siê wa³kowi rozrz±du i klawiszom. Klekotanie czê¶ciej pojawia siê od zatartego wa³ka rozrz±du lub klawiszy ni¿ uszkodzonych popychaczy. Nie wykluczam utraty przez nie szczelno¶ci ale wa³ek jest bardziej prawdopodobny...

Tylko jak go¶æ wcze¶niej przejecha³ na mineralnym ze 100 tys? A jakie gro¿± konsekwencje dla silnika jak nie powiedzie siê przej¶cie na pó³syntetyczny?

Nie ma ¿adnych konsekwencji. I nie ma znaczenia ile silnik je¼dzi³ na mineralu. A historie o wykañczaniu siê silników po przej¶ciu na syntetyk a wcze¶niej d³ugo je¿d¿±cych na mineralu mo¿na sobie miêdzy bajki wsadziæ...
Ok - zatem w tym tygodniu wymieniê olej na pó³syntetyk. Klekotanie jest jedynie jak dodajê gazu, obecnie mija po przejechaniu 2-3 kilometrów. Rozrz±d by³ wymieniany od razu przy zakupie czyli 8 tys temu. Jak klekotanie nie minie to wtedy pojadê gdzie robi³em rozrz±d. Dziêki
olek321 napisa³/a:
Tylko jak go¶æ wcze¶niej przejecha³ na mineralnym ze 100 tys? A jakie gro¿± konsekwencje dla silnika jak nie powiedzie siê przej¶cie na pó³syntetyczny?

Nie ma ¿adnych konsekwencji. I nie ma znaczenia ile silnik je¼dzi³ na mineralu. A historie o wykañczaniu siê silników po przej¶ciu na syntetyk a wcze¶niej d³ugo je¿d¿±cych na mineralu mo¿na sobie miêdzy bajki wsadziæ...
Tutaj zgodzê siê z koleg± viperem nic siê nie powinno dziaæ mo¿esz tylko polepszyæ sprawê I dodam ¿e ja w swoim 1.5 SOHC przejecha³em od nowo¶ci 190tys km na Mobil 1 i ani nie bierze oleju ani nie cieknie a pracuje miód malina Teraz mam zalany bodaj¿e Mobila 1 5W/50 Wiem ¿e sporo ludzi na tym forum powie ¿e lanos nie potrzebuje takiego oleju ale ja go u¿ywam i nie mam ¯ADNYCH problemów z silnikiem my¶lê ¿e trochê dziêki niemu
Zatem powracam do tematu. Dokona³em wymiany oleju z mineralnego (castrol GTX 15w40) na pó³syntetyk ( GM 10W40 ). Przejecha³em 600 km i klekotanie nie usta³o. Dalej na zimnym silniku jak dodajê gazu to klekocze. Jak puszczam gaz przestaje. Zatem pozostaje ju¿ tylko mechanik i sprawdzenie popychaczy i wa³ka rozrz±du (??).
Zatem powracam do tematu. Dokona³em wymiany oleju z mineralnego (castrol GTX 15w40) na pó³syntetyk ( GM 10W40 ). Przejecha³em 600 km i klekotanie nie usta³o. Dalej na zimnym silniku jak dodajê gazu to klekocze. Jak puszczam gaz przestaje. Zatem pozostaje ju¿ tylko mechanik i sprawdzenie popychaczy i wa³ka rozrz±du (??).

Tak jak przypuszcza³em. Wymiana oleju nic nie zmieni³a. Sprawd¼ wa³ek, klawisze i popychacze i to w takiej kolejno¶ci. Je¶li wa³ek bêdzie zatarty to i klawisze te¿ bêd± raczej do wymiany bo ze sob± wspó³pracuj± i zu¿ywaj± siê razem. Je¶li wa³ek i klawisze bêd± ok to popychacze s± do wymiany...
wrócê do tematu. Okaza³o siê ¿e popychacze ok, wa³ek rozrz±du ok. Jakie¶ blaszki przy popychaczach by³y powodem klekotania. Pozdrawiam
to ci siê w miare dobrze skoñczy³o jak co¶ zacznie ju¿ stukaæ to wymiana oleju nie pomo¿e mo¿e tylko troszkê opó¼niæ
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •