Graczem będąc…
Witam! W Lanosie 1.6 16V, przy przebiegu ok. 130 tys km, znika olej. Dolewam go ok.300 gr. na 1000 km, moze nawet troche wiecej. Auto nie kopci, nie zauwazylem tez nawet wyciekow pod autem.
Co moge wykluczyc, a co uwzglednic w poszukiwaniach usterki?
nie zauwazylem tez nawet wyciekow pod autem.
Ok, na chodniku mo¿e nie widaæ ale czy zagl±da³e¶ pod auto? Czy silnik jest suchy?
Patrz±c od gry - silnik jest suchy. Patrz±c od spodu - trudno to stwierdziæ. Jest tam mnóstwo jakiego¶ ¶wiñstwa, które wygl±da jak smar po³±czony z brudem.
Nie wydaje mi siê jednak, ¿eby by³y tam ¶lady ¶wie¿ego oleju.
Dodatkowe pytanie - czy przy normalnej je¼dzie, przy ok. 3000 obrotów, mo¿na stwierdziæ na podstawie dymu z rury wydechowej, czy z silnikiem jest wszystko ok, czy te¿ trzeba go jednak przygazowaæ mocniej, ¿eby zauwa¿yæ taki dym?
Proponujê przetrzeæ silnik od spodu i obserwowaæ co siê dzieje. Mimo wszystko stawiam na wyciek.
Proponujê przetrzeæ silnik od spodu i obserwowaæ co siê dzieje. Mimo wszystko stawiam na wyciek.
Racja, ja mia³em, a w zasadzie mam podobnie. U mnie na ³±czeniu skrzyni z silnikiem jest nieszczelno¶æ. Niby na drogê nie kapie, ale jak siê przetrze do sucha to i tak za jaki¶ czas olej znowu siê pojawia. I te¿ co jaki¶ czas dolewam.
W Lanosie 1.6 16V, przy przebiegu ok. 130 tys km, znika olej.
A jaki olej lejesz, bo mo¿e przy 130 tys, to jeszcze syntetyk, a je¶li tak to spróbuj zalaæ pó³syntetyka.
Proponujê przetrzeæ silnik od spodu i obserwowaæ co siê dzieje. Mimo wszystko stawiam na wyciek.
Racja, ja mia³em, a w zasadzie mam podobnie. U mnie na ³±czeniu skrzyni z silnikiem jest nieszczelno¶æ. Niby na drogê nie kapie, ale jak siê przetrze do sucha to i tak za jaki¶ czas olej znowu siê pojawia. I te¿ co jaki¶ czas dolewam.
Ale dolewasz tyle co ja, czy mo¿e jednak mniej?
Ale dolewasz tyle co ja, czy mo¿e jednak mniej?
Wiesz co jak tak policzê to na 10000 jakie¶ 2 litry wchodz± wiêc trochê mniej.
Jest tam mnóstwo jakiego¶ ¶wiñstwa, które wygl±da jak smar po³±czony z brudem to wlasnie olej zmieszany z kurzem. A zuzycie 300g na 1000 czyli wychodzi 3l na 10tys to duzo. Auto nie kopci napewno? po rozruchu nie ma dymu? na rozgrzanym silniku pogazuj tak na 4tys i spojrz czy wtedy nie dymi. Moze poszedl uszczelniacz walu,olej bedzie wtedy wyciekal na laczeniu silnika ze skrzynia. Tak jak radzil Koenig wytrzyj silnik od spodu i obserwuj
dzisiaj w sklepie jak by³em go¶ciu mia³ taki sam problem i gada³ z jakim¶ go¶ciem ze mog³y mu i¶æ zimeringi i co¶ o uszczelce przy skrzyni biegów
Moze poszedl uszczelniacz walu,olej bedzie wtedy wyciekal na laczeniu silnika ze skrzynia.
Mi tak po kapitalce silnik z³o¿yli, ¿e 2 razy mi ten uszczelniacz wymieniali (podobno), ale dawno bagnetu nie ogl±da³em, acha no bo przed wyjazdem na wakacje uszczelniacz by³ wymieniany po raz 3 ale tym razem u innego mechanika. Zaraz idê sprawdziæ.
mia³em te same objawy oraz co jaki¶ czas przy odpalaniu pali³ przez chwile jakby na trzech ¶wiecach okaza³o siê ¿e to pêkniêta g³owica. Po wymianie g³owicy wszystko usta³o i nie bierze oleju
mia³em te same objawy oraz co jaki¶ czas przy odpalaniu pali³ przez chwile jakby na trzech ¶wiecach okaza³o siê ¿e to pêkniêta g³owica. Po wymianie g³owicy wszystko usta³o i nie bierze oleju
Wez pod uwage ze kazde auto pali troche oleju dotego drobne wycieki i to jest normalne ze tyle dolewasz. Jak bys la³ tyle na 100 km tto mog³ bys sie martwic ale jak na 1000 to nie musisz sie przejmowac jak narazie jak bedzie coraz wiecej to wtedy wez sie za uszczelki. najczesciej zaczy6na w nich cieknaz z pod g³owicy i miski olejowej
W Lanosie 1.6 16V, przy przebiegu ok. 130 tys km, znika olej. Dolewam go ok.300 gr. na 1000 km
http://www.dziennik.pl/au...samochody_.html
Je¿eli wizualnie silnik jest czysty i nie masz plam pod samochodem to nie tu le¿y problem tajemniczego znikania oleju z silnika.Nie szukaj te¿ jasnoniebieskiego dymu z silnika-to nie Komarek i nie tak ³atwo doprowadziæ silnik Lanosa ¿eby kopci³ na niebiesko Problem Le¿y zapewne w uszczelniaczach zaworów.Podczas normalnej pracy silnika nic siê nie dzieje,samochód je¼dzi normalnie,spaliny czy¶ciutkie(jak nie wierzysz sprawd¿ w serwisie sond±)Sytuacja zmienia siê gdy zgasisz silnik i samochód d³u¿ej postoi.Po wystygniêciu silnika owe uszczelniacze siê rozszczalniaj± i pozosta³y olej w komorze zaworów kapie sobie prosto do kolektora wydechowego a¿ nie wykapie ile tam go zosta³o...i tak cyklicznie znika Ci olej.A po odpaleniu silnika po d³u¿szej przerwie dym z rury-raczej taka mgie³ka,która samoistnie znika po odparowaniu oleju z wydechu...i tyle na ten temat Niestety w takim przypadku w 16-tce ¿eby wymieniæ uszczelniacze nie obejdzie siê bez zdjêcia g³owicy...a g³ówn± przyczyn± zu¿ycia siê uszczelniaczy jest nie pilnowanie stanu ojeju......
[ Dodano: 2009-10-10, 12:56 ]
...i jeszcze jedno ,to dymienie z rury(ta mgie³ka) jest tak znikome i krótkotrwa³e ¿e nawet mo¿esz go nie zauwa¿yc !!!