Graczem będąc…

Witam.

Posiadam Lanosa 1.3 z 2001r. (z gazem) i niedawno pojawily sie problemy ze na biegu jalowym mial strasznie wysokie obroty (niezaleznie czy zimny czy nagrzany) i swieci sie kontrolka Check Engine. Problem ten dotyczy zarowno benzyny jak i gazu.

Kupilem wiec nowy silniczek krokowy, wymienilem go sam (bez zadnego resetu komputera) i poprawa byla 100%. Jednak po okolo 2-3 tygodniach znowu zaczyna sie dziac to samo - swieci sie Check Engine i obroty na biegu jalowym staja sie coraz wyzsze.

Czy aby faktycznie trafilem z ta wymiana krokowca czy po prostu wziasc go na jakis komputer i sprawdzic co go boli?
Chyba ze macie koledzy pomysl na cos innego ?


A próbowa³e¶ odczytaæ b³êdy? Mo¿e problem nie jest w samym krokowcu.
gpi kupi³e¶ krokowca "korea" czy Mexico jak korea to jed¼ po nowy
Chyba wlasnie Korea:) Ale zanim zaczne wymieniac czesci "w pol ciemno" musze dotrzec do faktycznego problemu.

Koenig: daj jakas wskazowke na temat odczytywania bledow ...


http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90
Chyba wlasnie Korea:) Ale zanim zaczne wymieniac czesci "w pol ciemno" musze dotrzec do faktycznego problemu.

Koenig: daj jakas wskazowke na temat odczytywania bledow ...

niepoprawne dzia³anie krokowca nie wyjdzie przy sczytywaniu b³êdów, tylko jak ca³kiem padnie
Tak, ale skoro check siê ¶wieci to warto siê dowiedzieæ o co mu chodzi.
Tak, ale skoro check siê ¶wieci to warto siê dowiedzieæ o co mu chodzi.

Oczywi¶cie
Dzieki. Bede badal problem po poludniu

[ Dodano: 2010-03-09, 18:53 ]
No i po zabiegu ("na spinacz") - wskazalo mi blad nr 35, czyli jak dobrze rozczytuje "silnik krokowy"... ktory byl dopiero wymieniany

I teraz co zrobic - oczywiscie moge kupic nowy silniczek krokowy - byc moze ten koreanski po prostu to szajs i padl. Tylko co jesli sie okaze ze kolejny silniczek krokowy tez nie bedzie dzialal (lub po czasie padnie) ?

Czy moze byc jakas usterka ktora psuje mojego krokowac? Moze problem jest gdzies dalej ?
Cytat: Czy moze byc jakas usterka ktora psuje mojego krokowac? Moze problem jest gdzies dalej ?

problemem jest krokowiec z "Korei" na forum temat krokowca by³ poruszany multum razy, kup krokowy made in Mexico i bêdziesz mia³ spokój, a ten który siê zepsu³ ma gwarancjê, oddaj go ..

http://allegro.pl/item947...nal_mexico.html

tu masz oryginalny.
Dam znac jaki bedzie efekt po wymianie silniczka...
Wiec historia wyglada tak:

sklep od ktorego kupilem koreanski silniczek powiedzial ze dostal wadliwa partie i wymienil mi na inny. W miedzy czasie dotarl tez do mnie silniczek made in mexico.

No ale po zamontowaniu lipa - przy probie ustawienia obrotow (wyciagnalem bezp. F5 - wlacz - wylacz na 5 sekund kluczyk i zapal): silnik nabiera bardzo wysokich obrotow i nie spadaja wogole. Taka sama reakcja przy obydwu silniczkach, wiec wlozylem stary zeby dalo sie przynajmniej jezdzic.

I teraz sie zastanawiam co moze byc grane, bo nie sadze ze jest taki zbieg okolicznosci ze nabywam padniete krokowce. Moze na tych kabelkach co dochodza do silniczka jest jakies przebicie czy zwarcie. Jak to mozna sprawdzic? Moze miernikiem napiecia?
zak³adaj Meksykañski krokowiec zresetuj ECM ustaw obroty i czekaj po odpaleniu a¿ silnik siê nagrzeje do optymalnej temperatury .. obroty pewnie wisz± CI na 3000
Przy mexico zresetowalem ECM, zapalilem i obroty (chyba na 3000 bo nie mam wskaznika) stoja - silnik oczywiscie sie rozgrzal na maksa... odczekalem jeszcze z 10-15 minut na takich obrotach i stracilem cierpliwosc.

Sprobuje jeszcze reset ECM przez sciagniecie klem, bo poczytalem ze to jest pewniejsza metoda...
po zgaszeniu auta i kolejnym odpaleniu po takim resecie obroty powinny byæ ok
No i faktycznie pomoglo... odpialem klemy, zamontowalem nowy silniczek krokowy, po godzinie ustawilem obroty i narazie jest wszystko OK.
wiedzia³em oby problemy ju¿ siê nie powtarza³y
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •