ďťż

Graczem będąc…

Witam,
mam nastepujaca sytuacje. Moj lanos 1,5 16v do tej pory zwykl zjadac olej od przegladu do przegladu. Kolo lira shchodzilo i tyle. Nie ukrywam ze ostatnio mialem wyciek spod glowicy ale i tak od przegladu do pzergladu dawal rade bez dolewki. Obecnie mam 102tys i poprzedni przeglad robielm na 90tys, kiedy to zmienili olej. W lipcu zaomontowalem sobie instalaceje gazowa BRC II generacji. Nie wiem ile w tam tym momencie mialem oleju w silniku ale po 2 miesiacach po zalozeniu zdecydowalem sie zrobic ta uszczelke pod glowica. Pod koniec wrzesnia auto uszczelka zrobiona i luz. Poprosilem o wlanie tego samego oleju co byl zebym nie zmienial dwa razy (tak jak mowilem za 3tys mam przeglad i zmiane). ALE, nie wiem jaski byl poziom przed robiem uszczelki. Rozumiem ze powinienem to sprawdzac co pewien czas no ale coz... moja wina. Uszczelka zrobiona, auto odebrane, wszystko ok. Pare dni temu zaczal mi silnik halasowac i pojechalem do mechaniora. okazalo sie ze nie mam oleju ledwo co bagnet lapal cokolwiek. Powiedzial ze
a) lanosy biora duzo oleju (wg zalezy co to duzo. do tej pory bral ale znosnie)
b) gaz II generacji do tego silnika jest zlym rozwiazaniem i przez to ze jest gaz to bedzie bral wiecej.
Moje pytanie brzmi odnosnie punktu b). Czy to rzeczywisie ma wplyw na olej?

pozdrawiam
maraz


Do 16v o wiele lepszym rozwiazaniem jest sekwencyjna instalacja. Kopcil jakos dziwnie, albo silnik jakos inaczej pracuje?
marazzz coś mi się zdaje, że niebardzo Ci ten silnik zrobili, ile kosztowała Cie naprawa i co dokładnie było zrobione ten silnik jak każdy lanosowy bierze śladowe ilości oleju ale nie może go pożerać, i gaz nie ma nic do tego.. a jakie dystansy najczęściej pokonujesz autem
od zamontowania instalacji nic nie zauwazylem zeby sie zlego dzialo. nie widzialem kopcenia ani jakis podejrzanych rezczy. tzn jedyne co to wg mnie jest lekki spadek mocy (chociaz przyspieszenie 0-100km/h w sumie zostalo bez zmina) lub troche charakterystyka sie zmienila (dawniej od 3-4tys na obrotomierzu odjazd byl wiekszy.tera jest badziej rownomierny, tak mnie sie wydaje). i wg mnie pali wiecej gazu niz powinien. ale on benzyny tez zawsze palil ciut wiecej niz inne takie same modele, nawet jak jezdzil nim moj ojciec i jego spokojny styl jazdy.
naprawda uszczelki polegala na demontazu, komplet nowych uszczelek, planowanie glowicy, montaz powtorny, nowy pasek rozrzadu + nowy prawy przedni wahacz i czyszczenie slinika(zeby bylo widac czy cos dalej leci) = calosc 1200zl.
autem w tyogdniu to jezdze glownie po miescie. od 0 do 50km w likendy robie od 200 do 400-500.


a sprawdzali stan pierścieni, głowica była sprawdzana z ciekawości sczytaj błędy z kompa info masz tu http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90 powodem dużego spalania może być sonda .. napisz co wyszło z badania
glowcia byla planowana ale zeby jej sie mieli przygladac pod innym katem to nic nie wiem. a przynajmnbiej zadnymi info sie ze mna nie podzielili. kod usterki wyskakuje 44 czyki eg kompendium :
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
dzisiaj patrzylem na to co z rury leci to bym powiedzial ze bialy dymek ale nie sa to ilosci zatrwazajace. temperatura otoczenia i silnika pewnie tez ma na to wplyw. i wczesniej zapomnialem tez dodac ze strzela co pewien czas na gazie. jutro (w piatek) jade w trase i sprawdze poziom oleju rano/przed trasa/po trasie.
głowica powinna być sprawdzona pod kątem szczelności/pęknięć, co do błędu z kompa proponuję się zainteresować usterką, co do strzałów na gazie mogą się brać z niepoprawnej regulacji, ale częściej są to kable i świeczki, a jak to nie pomaga to jeszcze cewa niemniej jednak najpierw zajmij się usunięciem usterki wskazanej przez ECM i zobaczysz co się zmieni
po likendowych 400km ciezko mi powiedziec zeby cos zjadl oleju. wlane bylo do 'pol' i tera tez jest 'pol' . nawet jesli cos poszlo to za malo zebym to dostrzegl. bede obserwowal na bierzaco. zobaczymy. a mam jeszcze takie pytanie. jak sie do sieibe maja moj kod 44 czyli 'Czujnik tlenu Uboga mieszanka', 45 "czujnik tlenu bogata mieszanka' a kod 13 'Sonda lambda' . 44 i 45 to wiem czym sie roznia ale 13? czy wszytkie oznaczaja walnieta sonde czy np wsyztkie oznaczaja zla mieszanke?
pozdro
a kod 13 'Sonda lambda' przy gazie bedzie wyskakiwal
a kod 13 'Sonda lambda' przy gazie bedzie wyskakiwal

co powiesz na to, że ja takiego problemu nie mam ? może być problem z emulacją ..
a kod 13 'Sonda lambda' przy gazie bedzie wyskakiwal

ja tego poki co tez nie mam ale tak z ciekawosci sie zapytalem o roznice
pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •