Graczem bÄdÄ câŚ
Witam
Mam pytanie. Czy ktoś mógłbym powiedzieć jaka jest norma zużycia oleju silnikowego w Lanku 16v 1.5 ? Jakoś nigdzie nie mogę się tego doszukać.
Pirek
Mnie mechanik powiedział, że jest to litr między wymianami, czyli 1l/10 000 km
No to muszę przyjrzeć się swojej maszynie bo mi wychodzi co najmniej 1l/4000 . Przebieg 112000 km i po generalnym remoncie ale wychodzi na to że trochę za dużo pochłania tego płynu. No chyba że to norma przy takim przebiegu (dodatkowo zasilany gazem) ?
Pirek
Norma 1 litr na 10000km to zabezpieczenie producenta. Faktyczne zużucie oleju jest dużo mniejsze (przy sprawnym silniku)
Jeśli silnik bierze litr na 4000km to cos jest nie tak.
Norma 1 litr na 10000km to zabezpieczenie producenta.
I nowe z auta z salonu potrafią łykać olej ale 1 litr na 4000 tyś km to już sporo
Kolego Piotrek stawiam na żle zrobiony remont silnika ( 90%)
Prawdopodobnie masz zapieczone pierścienie
To strasznie nie fajnie bo były wstawione nowe . Przejadę się do pana mechanika i sprzedam mu temat zobaczę co on na to. Dzięki za informacje.
Pirek
.........po generalnym remoncie ......... (dodatkowo zasilany gazem) ?
Pirek
Taki przebieg i generalka Napisz co było wymienione. Gaz ewidentnie wpływa niekorzystnie na zużycie oleju. Sam musiałem robić remont przez gaz, ale to było przy 210 tys. Teraz gaz idzie w odstawkę hehehe
Samochód kupiony z firmy za 'psie' pieniądze także wiedziałem co biorę. Generalnie słabe ciśnienie na dwóch cylindra, więc zdecydowałem się na kompleksowy remont bo mam zamiar trochę nim pojeździć. A więc: pierścienie, uszczelniacze, rozrząd z pompą, uszczelki wszelkiego rodzaju, komplet zaworów, kompleksowa 'odnowa' głowicy. To chyba wszystko a tłoki były w porządku. Samochód jak nowy tylko to spalanie oleju mnie martwi.
spalanie oleju mnie martwi.
Zapieczone pierścienie i od nowa robota po fuszerce
hmmm to faktycznie dziwnie :/ Może remont był źle wykonany + silikon do uszczelnienia, zamiast uszczelek - niestety spotkałem się z takimi rozwiązaniami - mechanicy nie zawsze robią to, za co Cię później kasują
Może remont był źle wykonany
Nie może tylko na pewno
No to same nieciekawe informacje, jednak ruszę się do niego na test. Ale raczej miły nie będę
No to same nieciekawe informacje, jednak ruszę się do niego na test. Ale raczej miły nie będę
ja bym jeszcze zastanowił się nad owalizacją cylindrów... jeśli cylinder się troche zowalizował, to po prostu tłok jest luźniej spasowany w cylindrze i pierścienie nie dają rady zgarnąć oleju, bo nie dotykają ścianek cynlindra... litr na 4000 to może nie jest ideał, ale też nie ma się czym zamartwiać. problem to jest jak ci żre 1l/1000 km. jaki lejesz olej? jesli syntetyk, to zmień na półsysntetyk, ewentualnie możesz zmienić olej na mineralny i to też ograniczy jego ubywanie. mechanika opiernicz swoją drogą, ale ze spokojem podejdź do sprawy. jakie masz ciśnienie sprężania?
ja bym jeszcze zastanowił się nad owalizacją cylindrów... jeśli cylinder się troche zowalizował, to po prostu tłok jest luźniej spasowany w cylindrze i pierścienie nie dają rady zgarnąć oleju
Możesz kolego coś więcej o tym napisać ?
A czy Lanek który ma 10 latek i 97 tyś km przejechane, z wymienionym rozrządem i rozrusznikiem na nowe może mięć duże smaki na olej??? Świece i przewody zapłonowe tez nowe, generalnie samochodzik chodzi bez zarzutów. Tylko martwi mnie ten olej, bo wymieniany był w styczniu i po zrobieniu 10 tyś km, zjadł mi jakieś 0,5l. Z tego co tu czytałem to chyba mieści sie jeszcze w normie.
Cytat: zrobieniu 10 tyś km, zjadł mi jakieś 0,5l
0,5 litra na 10 tyś km jest jak najbardziej w normie. Jeżeli silnik jest suchy, nie ma wycieków spod pokrywy zaworów, bądź spod uszczelki pod głowicą, nie masz co się martwić Póki nie robi się 0,5 litra na 1000 km, to jest jeszcze ok
A jeżeli zrobi się 0,5 l na 1000 km, to czym to grozi dla samochodu?
A jeżeli zrobi się 0,5 l na 1000 km, to czym to grozi dla samochodu?
To masz wydatek na dolewki a tak poważnie to zbliża się powoli remont silniczka
Ratuje Cie jeszcze przejście np. z 5w40 na 10w40 lub w ostateczności 15w40.
Cytat: To masz wydatek na dolewki a tak poważnie to zbliża się powoli remont silniczka
No tak, tylko, że to są aspekty szkodliwości nie dla auta, lecz dla portfela
Aktualnie leję 10W40, zgodnie z zaleceniem producenta. Zbędny wydatek na dolewki jest bezdyskusyjny, ale na remont mnie nie stać. Przejmowałbym, gdyby wystąpił spadek mocy lub wzrost zużycia paliwa. Prawdopodobnie do wymiany są "tylko" uszczelniacze zaworów. W dalszym ciągu nie wiem jednak, jak to się ma do szkodliwości dla silnika i czy poza koniecznością częstszego robienia dolewek coś w związku z tym jest mnie w stanie zaskoczyć.
Czy zwiększony apetyt silnika na olej może grozić jakąś awarią, gdy pamiętam o dolewkach?
witam a moj lani bierze olej jak glupi 1 litr na miesiac musze dolewac jutro ide do mechanika niech cos z tym zrobi dzisiaj niebylo prawie wcale kontrolka sie niezapalila tylko silnik jakos warczal no i zajzalem a tam prawie sucho ciekawi mnie czemu tak bieze ten olej co trzeba wymienic mam laniego 1.5 16v gaz 99r 123tys przebiegu
Czy zwiększony apetyt silnika na olej może grozić jakąś awarią, gdy pamiętam o dolewkach?
Raczej o awarię się nie martw no może troszkę katalizator ucierpi
kubaluk to troche duzo oleju spala jak na ten przebieg no chyba ze z pod kazdych swiatel z piskiem odjezdzasz. 16v silniki zawsze troche oleju spala ale powinno to miescic sie w 1l na 10000. jesli bierze to albo padly uszczelniacze (dosc czesta przypadlosc) lub zuzyte sa cylindry lub pierscienie. mialem kedys kadetta zaczal brac 1l na 100km(powaznie) zmienilem pierscienie bo byly zuzyte o50% w stosunku do nowych a po wymianie autko wcale nie bralo oleju
[ Dodano: 2008-08-31, 19:57 ]
kolego mp79 spalanie oleju nie jest tak do konca nieszkodliwe dla silnika wczesniej czy pozniej padnie katalizator
jedna_brew - Niestety ale tego nie wiem nie zabrałem wykresów po naprawie, przed naprawą 2- 7 a 3 5,5. Trochę mnie uspokoiłeś, co do oleju to leje 10/40 firmy Valvoline. Objawem była utrata mocy szczególnie przy zimnym silniku.
Widzę że temat się rozwija, co by oznaczało że jednak Lanos lubi trochę płynów nie tylko benzyny popić.
a jaka jest norma dla 1.5 8V ?
Mi niedawno też olej ciekł tylko spod pokrywy zaworów, ale jak pewnego razu przy sprawdzaniu zorientowałem się, że z pół litra 'wyparowało' to oddałem od razu na wymianę uszczelniaczy[+ uszczelek + planowanie głowicy], a co ile kosztowało można poczytać w spam maratonie ważne, że już nie pije oleju a uszczelniacze podobno były w kiepskim stanie. Przejechane miałem koło 115000km. Kilka latek temu brat ostro szalał tym autem, ja od czasu do czasu też go przycisnąłem, ale nie za często ... no i w końcu musiało to paść
aseramati, wnd, dzięki za uświadomienie
Szkoda, że w tym temacie nie mogę Wam przyznać po punkciku...