Graczem będąc…
mam drobny problem z Leganz±. Po remoncie silnika na 1000km bral³ mi 0,7 l oleju na trasie. Interweniowa³em u mechanika z trudem, ale zgodzi³ siê sprawdziæ ten problem. Jego zdaniem jest to norma przy tych silnikach 2,0 l. Jednak przed remontem i awari± bra³ mi 0,5 l na 10 000km, czyli od wymiany do wymiany. Okaza³o siê, ¿e po remoncie pêkniêciu uleg³y 3 pier¶cienie t³okowe. Naprawili !. Obecnie po przejechaniu 1200 km by³o ok. mo¿e ok 0,1 wzi±³, ale nagle na krótkiej trasie siorbn±³ dodatkowe 0,5 litra. Co jest grane ?. Przejecha³em ju¿ oko³o 3000 km po poprawkach i ostatnio na trasie 500km by³o 0,1-0,2l, a po mie¶cie 3-5 km 0,2-0,3 l (ostra jazda) ? Czy nadal jest co¶ nie tak - mnie to mêczy, gwarancja siê koñczy i mechanik te¿ chce mi wmówiæ, ¿e wszystko jest OK ? Co Wy na to ?
Napisz jaki auto ma przebieg i na jakim oleju je¼dzisz chodzi mi czy np syntetyk.
ale nagle na krótkiej trasie siorbn±³ dodatkowe 0,5 litra. Co jest grane ?.
Sprawa z pier¶cieniami ci±g dalszy.
Zapewne koledzy mechanicy wymienili Ci tylko uszczelniacze my¶l±c, ¿e na Tobie zarobi± i tyle.
przebiegu ma obecnie 220 ty¶, ale nie by³bym tego tak pewny... Je¿d¿ê na pó³syntetyku i to lotos ze wzglêdu na to, ¿e musia³em ca³y czas dolewaæ - obecnie je¿d¿ê du¿o w trasie koszalin-k³odzko ok. 500 km. z tego co wiem mechanicy rozmawiali ¿e powy¿ej 4000 obr/min pojawia siê niebieski dym co mo¿e wskazywaæ na spalanie oleju wiêc zacz±³em jechaæ ostrzej i po mie¶cie rozkrêcaj±c obroty 3500 - 5000 i wzi±³ jak ju¿ pisa³em ok 0,2-0,3 nagle.
jarekfi, zapiekaj± siê pier¶cienie.
Witam!
No có¿...po remoncie pier¶cienie musz± siê troszkê u³o¿yæ,do starej tulei i przez pewien okres,to troszkê,czyli ma³e ilo¶ci by³y by akceptowalne,(rozumiem,¿e robi³e¶ pier¶cienie,panewki i uszczelki na zaworach,tak?)
Niemniej jednak przy przebiegu 3 tys km po remoncie,to ju¿ nie ma siê co uk³adaæ,wiêc jest jasne,ze tak pozostanie raczej...ale,ciekawe czy zmieniali Ci tak¿e uszczelki na zaworach,bo to,¿e k³ad±c pier¶cienie za pierwszym razem dali cia³a i im popêka³y,najprawdopodniej przy monta¿u,to ich ewidentna wina.A co do uszczelek na zaworach,to gdyby zostawili stare,którê s± twarde,to olej móg³by wtedy sp³ywaæ po trzonku zaworu i przedostawaæ siê do komory spalanie,gdzie ulega³ by spalaniu i to by w³a¶nie mog³o byæ to 0,1-0,2 i nie by³o by to nic dziwnego.A wiêc...wymieniali Ci tak¿e uszczelki na zaworach,czy nie?
Co do tego 3-5 km po mie¶ci i mia³by wzi±æ to 0,3 l oleju,to raczej tak jakby¶ nie mia³ pier¶cieni,a z rury musia³ by lecieæ ostry dym.Chyba,¿e zmierzy³e¶ ¼le poziom oleju,bo mo¿e sta³ krzywo i dlatego wyszed³ Ci taki wynik,lub sprawdzi³e¶ olej,tu¿ po je¼dzie.
Co do oleju,syntetyk,czy pó³syntetyk,to nie ¿adnej ró¿nicy na jego spalenie.Olej mo¿e byæ jedynie spalany,je¶li je¼dzi siê na nim d³u¿ej ni¿ zaleca dany producent silników,poniewa¿...wtedy siê utlenia i traci swe w³a¶ciwo¶ci.
Mam pytanie...a czy sprawdza³e¶ czy nie masz ¿adnych wycieków?
Co¶ mnie molestuje temat,z tymi uszczelniaczami zaworów...
Oczywi¶cie mogê siê myliæ,tak¿e to tylko moje sugestie.
Pozdrawiam.
jarekfi, zapiekaj± siê pier¶cienie.
dok³adnie to klasyczne objaw zapiekaj±cych siê pier¶cieni na niskich obrotach jest ok na wysokim pali, po prostu jak robili Ci remont z pier¶cieniami nie robili nic raczej
nie mam przy sobie rachunku, ale tujelowali cylindry i wymieniali pier¶cienie na pewno, g³owny powód remontu to stuki wa³u, który te¿ by³ robiony. mo¿liwe, ¿e nie wymieniali uszczelniaczy zaworów, muszê to sprawdziæ..., a z tym zapiekaniem pier¶cieni to jaki mo¿e byæ powód ? Sugerowano mi by trzymaæ na bagnecie po³owê stanu, mniej wtedy zu¿ywa oleju!?
Na trasie sprawdzam olej jak przy gwa³townym hamowaniu, gdy auto nurkuje w³±cza mi siê kontrolka oleju - czy taki objaw jest normalny ? wtedy stan oleju jest na 1/4 - 1/3 bagnetu.
Jest jeszcze jedna kwestia...je¶li tuleje cylindrowe by³y do kitu,to z wymiany pier¶cieni nic nie wyjdzie i nigdy nie bêdzie dobrze.A co do g³owicy,to nawet je¶li zmienili Ci uszczelniacze na zaworach,a prowadnice mia³y luz,to zawsze bêdzie bra³ olej.
A teraz napisz,co Ci robili,czy by³ tulejowany blok silnika i czy g³owica by³a robiona?
Bo je¶li kto¶ zaoszczêdzi³ na remoncie,to niestety nic z tego nigdy nie bêdzie.
[ Dodano: 2009-05-26, 22:33 ]
Jest jeszcze jedna kwestia...je¶li tuleje cylindrowe by³y do kitu,to z wymiany pier¶cieni nic nie wyjdzie i nigdy nie bêdzie dobrze.A co do g³owicy,to nawet je¶li zmienili Ci uszczelniacze na zaworach,a prowadnice mia³y luz,to zawsze bêdzie bra³ olej.
A teraz napisz,co Ci robili,czy by³ tulejowany blok silnika i czy g³owica by³a robiona?
Bo je¶li kto¶ zaoszczêdzi³ na remoncie,to niestety nic z tego nigdy nie bêdzie.
PS...
du¿o zale¿y od tego,kto to robi³.
g³owicy raczej nie robili - oprócz planowania, ale uszczelniacze chyba powinni nie mogê teraz tego sprawdziæ zabuli³em 3500 z³
zabuli³em 3500 z³
No to ³adnie
Co z reklamacj±? gwarancja siê koñczy wiêc siê spiesz!
Co do stanu oleju,moim zdanie jest ok,jak zawsze jest 3/4...poniewa¿,przy wysokich obrotach zawsze bêdzie jego zapas i je¶li nie bêdzie przekracza³ znaków na bagnecie,to mit z braniem oleju siê nie sprawdzi.
Powiem tak... dok³adne spasowanie t³oków,z tulejami i pier¶cieni gwarantuje udany remont,a je¶li zrobi to kto¶ ma³o dok³adnie,to,sam wiesz...
Zapytaj siê,czy robili prowadnice zaworów,bo przy tym przebiegu mo¿e maj± ju¿ luz i tak jak pisa³em wcze¶niej.Co do zapalania siê kontrolki oleju podczas hamowania,to wskazuje na zbyt niski poziom.
Ja sam sobie robi³em remont silnika,wymiana pier¶cieni bez szlifu i panewek,lecz materia³y u¿yte do produkcji mojego silnika,to inna pó³ka,ale g³owica zawsze jest bardzo wa¿na.G³owice odda³em do fachowca,wymienili mi 16 prowadnic,z których szczególnie te na wydechach by³y do bani,zawory lata³y w nich jak ch..... a gdybym je zostawi³ i nabi³ uszczelki nowe to bra³ by mi olej.Zamontowa³em 16 nowych zaworów i g³owica jest jak siê nale¿y.
A na koniec powiem tak...trudno oceniaæ,kto ponosi winê,za obecny stan rzeczy,czy mechanik,czy szlifierz...niemniej jednak,to 3,5 tys,które wyda³e¶ powinno byæ satysfakcj± dla Ciebie,a niestety nie jest.
O cholera 3,5k z³ ? To silnik powinien byæ ¶wietnie zrobiony. Za tak± kwotê to tak powoli inny silnik mo¿na kupiæ no ale w koñcu nie pewny te¿ mo¿e braæ
wielkie dziêki za pomocne opinie, bêdê domaga³ sie usuniêcia usterek w ramach gwarancji. Sheki masz racjê z t± satysfakcj±, bo w³a¶nie to mnie boli najbardziej. Najgorsze, ¿e mechanik to i szlifierz i bardzo polecana firma w okolicach Wa³brzycha, a ja siê zawiod³em...
Dziêki i Pozdr.
Witam,
co to za osoba/firma?
Pozdrawiam,
Witam. ostanio te¿ mia³em taki sam problem i wymieni³em pier¶cionki (ca³e szczê¶cie nie trzeba by³o szlifu robiæ bo wtedy podobno nowe t³oki i pier¶cionki tak mi powiedziano ok.180zl sztuka) i uszczelniacze (robocizna plus materia³ 1.5k) po remoncie ³ykn±³ ok 0,1l oleju ale to podobno normalne bo musi siê to wszystko pouk³adaæ przejecha³em juz ok 1000km i jest wszystko ok wiec je¶li zrobili ci szlif i wstawili normalne pierscionki to moze byæ problem
sorry koledzy nie powiem co to za firma bo nie chcê im robiæ "reklamy" Auto odda³em do naprawy gwarancyjnej o wynikach opowiem. POZDRAWIAM
[ Dodano: 2009-06-09, 13:21 ]
mam fakturê co by³o robione:
panewki korbowodowe 0,50
panewki korbowodowe 0,25
lambda
pier¶cienie t³okowe std. za 4 -112z³
szlif wa³u korbowego
regeneracja g³owicy -za 250 z³
tulejowanie bloku
a co w tej g³owicy robili to ju¿ nie wiem
[ Dodano: 2009-06-09, 13:21 ]
to by³o robione za pierwszym razem
Witaj!
Czyli prawie wszystko,co istotne robili...
-szlif wa³u,plus nowe panewy,g³ówne+korby.
-tulejowanie,na stare t³oki i pierscienie(przy tulejowaniu mog± byæ stare t³oki,je¶li po weryfikacji s± ok),najprawdopodobniej nomina³,skoro zosta³y t³oki.
-g³owica...no có¿,mo¿e stwierdzili,¿e mo¿na co¶ pomin±æ i bêdzie ok.
Nie s±dzê,by kto¶ siê pomyli³ w doborze czê¶ci do Twojego silnika,a tym bardziej szlifierz,który robi to czêsto...bardziej prawdopodobne,¿e nie posz³o mu co¶,z pasowaniem,wymiarami tulei do ca³o¶ci,to musi byæ idealnie spasowane.Mo¿e za pierwszym razem pier¶cienie mu popêka³y,przy monta¿u +z³e pasowanie nowych tulei(rozbie¿no¶ci w wymiarach)i do tego g³owica zrobiona po ³ebku i tyle,nie uda³o siê im wyczarowaæ nowego motoru.Tutaj troszkê i tam troszkê i wychodzi kilka litrów na KILKASET KILOMETRÓW OLEJU W ATMOSFERÊ
Có¿,ka¿demu mo¿e siê to zdarzyæ,lecz facet powinien siê od razu przyznaæ do swej winy,przeprosiæ i zrobiæ poprawki na swój koszt i wtedy by³by z niego prawdziwy mechanior i zarazem uczciwy cz³owiek.
Pozdrawiam.
PS...
daj cyne,tak z ciekawo¶ci jak siê sprawy maj±.
no auto jest od soboty w naprawie, dzi¶ siê kontaktowa³em do odbioru bêdzie w pi±tek. Zak³adane bêd± nowe pier¶cienie i nie z Getsa, tylko jakie¶ lepsze. to jedyny problem jaki znale¼li, choæ nie s± do tego przekonani, gdzie¶ pier¶cieñ nie przylega³, gdzie¶ ciemny osad wiêc czepili siê tego, ¿adnego zapiekania nie stwierdzili. ...i nie wiem czy to wa¿ne ale ja widzia³em w ¶wiecach olej a oni nie ?!
Witaj!
No có¿...zobaczymy,co bêdzie.A co do oleju,to je¶li by³ tam gdzie ¶wiece,to nic drastycznego,zapewne pojawi³ siê tam,bo tam s± uszczelnienia gdzie pokrywa zaworów,a gniazda ¶wiec siê ³±cz± od góry i chyba to pu¶ci³o,mo¿e by³o s³abo podsmarowane silikonem i tyle.(Lepiej dla ¶wiêtego spokoju zawsze te uszczelki podsmarowaæ silikonem,wtedy jest pewne,¿e nie bêdzie lecia³ olej do ¶wiec).Wiêc spoko,tym siê nie martw.
Pozdrawiam.
no to auto mam, wymienili mi pier¶cienie bo tamte by³y jakie¶ niepewne - ¶ci±gali jakie¶ amerykañskie. Auto moim daniem jest lekko mu³owate, ale to mo¿e od gazu ?!. Nalali oleju na maxa, a nawet lekko ponad o jakie¶ 100 g. Auto odbiera³em rozgrzane stan oleju, jak pisa³em p³yn ch³odniczy - pe³ny zbiorniczek, mechanik mówi³, ¿e opadnie. Jecha³em przez Cechy po ok. 250 km i mnie Policja zatrzyma³a bo dymi³ na bia³o ! ale jak jecha³em dalej to przesta³. Stan oleju siê nie zmieni³, ale p³yn opad³ poni¿ej minimum. Teraz jadê nad morze - ciekawe czy dojadê?!
[ Dodano: 2009-06-14, 16:29 ]
i wiêcej spala gazu -ponad 13 l
Witaj!
Fajnie,¿e masz ju¿ powóz Co do osi±gów auta,poje¼dzij troszkê,zrób kilkaset kilometrów i siê zobaczy,wiêc spoko.Co do tego,¿e masz olej na maksa,to siê nie martw,nic mu nie bêdzie,we¼mie mo¿e na pocz±tku Ci jakie¶ dwie setki i bêdzie git.Bia³e dymienie,ciekawe hmm...zazwyczaj jak dymi na bia³o,to tak jakby woda,czy te¿ p³yn znajdowa³ siê w komorze spalania.Skoro Ciê zatrzymali,to rzeczywi¶cie musia³ troszkê sadziæ,a do tego przesta³,dziwne...bo takie co¶,z bia³ym dymem nie powinno mieæ miejsca.Uzupe³nij sobie p³yn i sprawdzaj,jak staniesz na jak±¶ krótk± pa³zê,ilo¶æ p³ynu i olej i patrz,jak wygl±daj± te dwie ciecze,tak profilaktycznie.Co do spalania,to poczekamy i zobaczymy jak bêdzie po Twoim powrocie.
¯yczê Ci,mi³ej,szczêsliwej drogi i bez niespodzianek
Pozdrawiam.
PS...
daj cynê,jak siê sprawy maj±,po powrocie.
Co do tego,¿e masz olej na maksa,to siê nie martw,nic mu nie bêdzie
Po za tym ze jest wiêksze prawdopodobieñstwo rozwalic simeringi to nic siê nie stanie.
Co do uszczelniaczy,jak i brania oleju,jak jest na maksimum,to mit z tym siê nie sprawdza.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-06-14, 20:32 ]
PS...
oczywi¶cie bez urazy aseramati,przepraszam,ze nie zgadzam siê,z Twoim zdaniem,akurat w tej kwesti.Wed³ug mnie powinno byæ zawsze 3/4 stanu.Ale skoro nalali tyle,to trudno.A twierdzê,¿e nic nie bêdzie poniewa¿...jak kto¶ przeje¿d¿a 2 mln km i sytuacje z olejem by³y ró¿ne,poniewa¿ na serwisie tak¿e udawa³o im siê nalaæ na maksa i nic siê nie dzia³o od wymiany do wymiany.to mówi samo za siebie.Niemniej jednak,zawsze 3/4 i jest git.
Cz³owiek zawsze mo¿e siê myliæ i ja tak¿e.
Panowie Ja zabuli³em 5.300, a i tak po przejechaniu oko³o 6000 km co¶ mi znowu zaczê³o stukaæ, ju¿ raz rozbierali skrzyniê bo la³ olej z ³±czenia z silnikiem, zrobili, a teraz znowu leje. jak miesi±c temu powiedzia³em mechaniorowi, ze mi co¶ w silniku pyka, to mi powiedzia³, ¿e za ma³o je¿d¿ê. Je¿d¿ê teraz wiêcej i zaczyna stukac mocniej Poza tym ogólnie motorek g³o¶no pracuje. Jak porównam odg³os z legi± kumpla która ma przejechane 180.000 km, to moja chodzi jak URSUS c-330. Go¶æ mnie wqrzy³, bo mi powiedzia³, ¿e (w skrócie) "ten typ tak ma, co¶ pan chcia³, trza se by³o BMW, albo merca kupiæ. Powiem szczerze ze mnie wtedy masakrycznie wq.......i³. I teraz jestem ju¿ w czarnej bo jest po gwarancji i na pewno mi powie ¿ebym siê buja³. Znowu siê zfrajerowa³êm, bo za t± kasê to bym anglika kupi³ i mia³bym silnik i wiele innych czê¶ci które tak czy siak musze kupiæ.:beczy: Jak kto¶ mieszka niedaleko O¶wiêcimia to jak ma Legiê to niech jej (przynajmniej silnika) w Przecieszynie nie robi, bo bêdzie mia³ to samo co ja
kurde ! ale Ciê urz±dzili. Tak± furê spiepszyæ. Ja ju¿ mam ze swoj± spokój, silniczek chodzi jak brzytwa, ¿adnego ojeju ju¿ nie bierze, a zrobi³em ponad 5 ty¶ km. teraz jestem zadowolony, chocia¿ cyka kolektor, chyba pêk³, jak siê rozgrzeje nie s³ychaæ tak bardzo i tylko ¶migam. Tak jak mówili¶cie koledzy wci±gn±³ na pocz±tek deczko i pozosta³o na jakie¶ 3/4 lub nawet 4/5 oleju. teraz tylko zrobiæ kolektor, sworznie wachacza, linki rêcznego i durn± listwê z dachu i mo¿na ¶migaæ. POZDRAWIAM wszystkich i dziêki za porady
chocia¿ cyka kolektor, chyba pêk³
Który kolektor ? Je¶li cyka przy wydechowym, to najpewniej szpilka Ci pêk³a - ten typ tak ma. Je¶li cyka przy ss±cym, to.. wtryskiwacze tak pracuj±
przy wydechowym cyka i mechanik mówi³, ¿e popêka³, ale mi na razie to nie przeszkadza, szukam drugiego na wymianê. szpilki owzem, ale mieli zrobiæ...
D¡BEK, witam,jestem z lodzi tez, powiedz gdzie ci robili remont?wlasnie trzasnela mi uszczelka pod glowica...pozdrawiam