Graczem będąc…
witam,po wymianie klocków z przodu, peda³ hamulca jest bardzo mieki i wpada prawie do pod³ogi ,prubowa³e chyba z 6 razy odpowieczaæ tradycyjnie peda³em i przyrzondem podæi¶nieniowym i nic jak by³a tak jest ,mo¿e ma kto¶ jaki¶ pomys³.
Drogi kolego pozwol sie dotrzec hamulca zawsze na poczatku hamulec jest slabszy....
plyn jest w normie,odpowietrznik dokrecony?
Drogi kolego pozwol sie dotrzec hamulca zawsze na poczatku hamulec jest slabszy.... kolego tylko problem ¿e nie ma czym chamowaæ.
[ Dodano: 2009-12-29, 18:44 ]
plyn jest w normie,odpowietrznik dokrecony? p³ynu max i odpowieczniki te¿ dokrecone.
jesli masz abs to odpowietrza sie na zapalonym silniku
,po wymianie klocków z przodu tylko klocki byly wymieniane? wczesniej normalnie hamowalo auto?
,po wymianie klocków z przodu tylko klocki byly wymieniane? wczesniej normalnie hamowalo auto? zosta³y wæi¶niente t³oczki zaæisków hamulcowych,tak wcze¶niej normalnie hamowa³o auto.
po wymianie klocków z przodu, peda³ hamulca jest bardzo mieki i wpada prawie do pod³ogi
To bardzo dziwne, bo w zasadzie przy wymianie samych klocków uk³ad wcale nie powinien by³ siê zapowietrzyæ, bo te¿ niby w jaki sposób powietrze mia³oby siê dostaæ do przewodów. Kolego, chyba co¶ przekombinowa³es Moim zdaniem powiniene¶ jeszcze raz dobrze odpowietrzyæ A je¶li chodzi o "tradycyjne" odpowietrzanie to raczej we dwójkê, jeden pompuje, a drugi krêci odpowietrznikiem. Sposób najprostszy, ale i chyba najskuteczniejszy
przejedz sie troche i przytrzymuj peda³ hamulca hamulec musi sie unormowaæ jesli oczywiscie nie ma zadnych wycieków
zosta³y wæi¶niente t³oczki zaæisków hamulcowych
...zatarte i nie wychodz± .W efekcie nie dociskaj± z ca³± si³± klocków .
Sprawd¼ czy swobodnie chodz±.
30,12,2009
dopiero zauwa¿y³em ¿e to mój 100 post
Je¿eli hamulec wpada do pod³ogi to mo¿e byæ zapowietrzony uk³ad albo stary p³yn hamulcowy.
je¿eli nie hamuje to nowe klocki moga byæ nie pasowne jak wpada hamulec do ¶rodka to ¼le zamocowa³e¶ w co w±tpie
sprawdz mocowanie kloców ponownie odpowietrz uk³ad, wymieñ p³yn
zatarte i nie wychodz±
Peda³ hamulca nie by³by wtedy "miêkki"
Na moje oko na 100 % zapowietrzony uk³ad
jesli nie grzebane by³o tylko wymiana klocków by³a to jest to normalne zjawisko ze peda³ jest gómowaty a odpowietrza sie sekcjami niewiem jak w leganzie ale umnie jest tak prawe przednie ko³o to i lewe tylne ko³o jest poprostu po ukosie jesli zapowietrzy³es uk³ad to se musisz wszystko odpowietrzyæ na zapalonym silniku cudów nie ma musi graæ
dziwne ,nie powinien siê zapowietrzyæ je¿elio tylko klocki mia³ wymienione. Byæ mo¿e co¶ uszkodzi³e¶ przy zak³adaniu co jest niemo¿liwe- sprawdz czy t³oczki siê wysuwaj±.
Wydaje mi siê, ¿e co¶ musia³e¶ ¼le zmontowaæ. Mia³em podobny efekt w mietku, hamulec w pod³ogê i zero reakcji. Powód - ¼le ustawiony rozpieracz po samodzielnej wymianie klocków i bêbnów - ale to by³y hamulce bêbnowe, wiêc raczej ta informacja ci siê nie przyda.
Mój kumpel ma ciotke w USA której to brat mia³ s±siada jezdz±cego jakim¶ chevrolet-em i tez mu wpada³ hamulec pojecha³ do mechaników i mu to zrobili, tylko to by³o w USA i inny samochód, wiêc raczej ta informacja ci siê nie przyda.
Zwróæ uwagê ¿e wysprzêglik te¿ masz po³±czony ze zbiorniczkiem p³ynu hamulcowego.
Ja mia³em go walniêtego i te¿ hamulce gorzej mi dzia³aj±.ale w nowym roku jadê do mechanika na zrobienie rêcznego wiêc odrazu mi zrobi hamulce .
[ Dodano: 2010-01-01, 13:41 ]
zatarte i nie wychodz±
Peda³ hamulca nie by³by wtedy "miêkki"
Na moje oko na 100 % zapowietrzony uk³ad peda³ nie by³ miêki by³ twardy,a co do uk³adu to mi ¶iê te¿ wydaje ¿e jest zapowietrzony g³ównie uk³ad abs,wiêc kolejny raz wczoraj wzio³em ¶iê za odpowietrzanie na w³oczonym silniku i jest niewielka poprawa ju¿ przynajmniej troszke jest czym chamowaæ ale rewelacji nie ma,zaraz w poniedzia³ek biore ¶iê dalej za odpowietrzanie.
z ty³u masz tarcze czy bêbny jesli te drugie to wyreguluj luz miedzy szczekami a bêbnem a peda³ cham zaraz bedzie wy¿szy sugestia kolegi powy¿ej ze pompa sprzêg³a ze mo¿e mieszac to niema nic wspulnego z champem jest poprostu jeden zbiorniczek p³ynu i niema mozliwosci zeby ona zapowietrza³a
tarczobebny ka¿da Legia tak ma.
zrub regulacje ty³u i wtedy odpowietrz napewno bedzie gra³o cudów nie ma a sprzodu sprawdz czy czasami nie przekrêci³es zacisku chamulcowegoi czy przewód gómowy nie jest skrêcony przez to
Kolego regulacje ty³u? w jaki sposób hamulec zasadniczy to klocki na tarczy nie ma co regulowaæ mo¿na odpowietrzyæ jedynie, rêczny to inna bajka na linkê w bêbnie w ¶rodku tarczy.
Kolego regulacje ty³u? w jaki sposób hamulec zasadniczy to klocki na tarczy nie ma co regulowaæ mo¿na odpowietrzyæ jedynie, rêczny to inna bajka na linkê w bêbnie w ¶rodku tarczy.
popieram
no to wyjasniam jesli szczeki nie doreguluj± sie do bebnów to cylinderek ktury je rozciska ma duzy skok i przez to peda³ hamulca jest ni¿szy naprawde wiem co pisze
no to wyjasniam jesli szczeki nie doreguluj± sie do bebnów to cylinderek ktury je rozciska ma duzy skok i przez to peda³ hamulca jest ni¿szy naprawde wiem co pisze
To dowiedz siê tez, ¿e leganza nie ma z ty³u szczêk tylko tarcze
Szczeki s±, tzw tarcza kotwiczna do hamulca rêcznego, co niema kompletnie ¿adnego znaczenia do hamulca no¿nego
To dowiedz siê tez, ¿e leganza nie ma z ty³u szczêk tylko tarcze
Dobrze powiedziane
no to wyjasniam jesli szczeki nie doreguluj± sie do bebnów to cylinderek ktury je rozciska ma duzy skok i przez to peda³ hamulca jest ni¿szy naprawde wiem co pisze
Jak siê nie mylê, to nubiry (przynajmniej 2,0) maj± takie samo rozwi±zanie jak leganza, czyli tarczobêben
Przyk³ad:
http://aukcja.interia.pl/...?item=845971696
Kolega darek71 ma pewnie nubkê 1,6 i st±d te dywagacje, na temat regulacji rozpieraka, bo tam jest z ty³u bêben
Przyk³ad:
http://aukcja.interia.pl/...?item=853091091
koledzy poczytajcie wyzej ja sie pyta³em i dosta³em odpowiedz dlatego ide tym kierunkiem
[ Dodano: 2010-01-05, 16:50 ]
dlatego zrozumia³em tarczo bêbny a powinno chyba byæ tak zasadniczy jest tarczowy a rêczny bêbnowy i tu sie wszystko wyjasnia to tak logicznie powinien dobrze odpowietrzyæ uk³ad jesli oczywiscie nie ubywa p³ynu tylko nie wiem czy jest ju¿ po problemie
wedlug ksiazki w konwencjonalnym ukladzie kolejnosc jest nastepujaca: prawy tyl, lewy przod, lewy tyl, prawy przod
jest tez wazna uwaga do abs:
JEZELI POWIETRZE PRZEDOSTANIE SIE DO HYDRAULICZNEGO MODULATORA, LUB GDY ZOSTANIE ZAINSTALOWANY NIENAPELNIONY MODULATOR, UZYJ PROGRAMU DO ODPOWIETRZANIA HAMULCOW ZAWARTEGO W SCANERZE 11, W CELU ODPOWIETRENIA MODULATORA. RECZNE ODPOWIETRZENIE MODULAORA HYDRAULICZNEGO NIE JEST MOZLIWE.
nie pytajcie mnie co to znaczy