Graczem bÄdÄ câŚ
Witam . Mam dręczący problem z moją leganzą 2,0 dohc 16v . Od pewnego czasu nęka mnie kontrolka oleju tzn na krótkich trasach jest ok nie świeci gdy jadę dłużej na postoju żarzy się kontrolka ciśnienia oleju gdy minimalnie dodam gazu gaśnie problem zaczął się od kiedy mechanik zalał oleju półsyntetycznego z orlenu silnik podczas palenia się kontrolki pracuje normalnie żadnych stuków itp autko ma przebieg 138 tyś i jest to przebieg prawdziwy mam autko od nowości problem pojawia się i na gazie i na benzynie czy ten problem może być spowodowany olejem ? Proszę o pomoc
czy ten problem może być spowodowany olejem
oczywiście
podaj jakie parametry ma olej, którym zalał Ci silnik
chyba 10w40 muszę sprawdzić bo nie na pewno
A czemu zrezygnowałeś z syntetyka? Były jakieś problemy z braniem oleju czy co tym bardziej że przebieg masz mały...
Miał być dalej syntetyk a wlali pósyntetyk bez żadnych powodów myślę ze mechanik zdecydował żeby wlać półsyntetyk
lotosa 5 w40 to półsyntetyk
wiec z ta syntetycznoscia bym był ostrozny
jedyne prawnie dozwolone okreslenie oleju w pełni syntytycznego to
FULLY SYNTHETIK
OLEJ W PEŁNI SYNTETYCZNY
inne okreslenia to marketing
Wracaj do syntetyka to moje zdanie... polecam mobil 5W50
mobil jasno i bez sciemy podaje takie okreslenia wiec takze polecam
wracając do syntetyka nie uszkodzę silnika
nie
nie muszę robić żadnej płukanki itp
[ Dodano: 2010-04-26, 22:58 ]
przejeździłem już na półsyntetyku 8 tyś
az tak beznadziejny to ten lotos chyba nie jest
a poza tym czym byc robił ta płukanke?
wrzecionowycm czy transformatorowym?
bez przesady
to nie lotos tylko orlen czy to samo
[ Dodano: 2010-04-26, 23:06 ]
a jaka może być inna przyczyna mrugania kontrolki ciśnienia olej ? pompa albo coś innego jak sprawdzić
czyjnikiem zegarowym wpietym w miejsce czujnika cisnienia
moze byc wina pompy zuzycia panewek czy moze niesprawny czujnik
dobry mechanik to ogarnie
myślę ze mechanik zdecydował żeby wlać półsyntetyk
a co ma mechanik do decydowania za Ciebie
az tak beznadziejny to ten lotos chyba nie jest
jest sam się o tym przekonałem
Może być, że cosik ze stykiem się zrobiło, albo pompa nie podaje pod właściwym ciśnieniem. Jak sprawdzić nie wiem.
A od fundamentu nie zacząłeś - jakieś błędy wywala?
Lotos semisyntetic 10W/40 nie narzekam, ze dwóch moich znajomych w Nubi i Legii też go lało. Jednakże jak silnik sprawował się na syntetyku też bym zastanowił się nad powrotem.