Graczem będąc…

Witam. Od jakiego¶ czasu mêczy mnie jedna sprawa. Gdy silnik jest zimny i odpalam auto s³ychaæ cykanie w komory silnika. W miarê rozgrzewania cykanie ustaje. Pomy¶la³em sobie ¿e to rura kolektora wylotowego jest pêkniêta. Zdj±³em dzi¶ pokrywê kolektora ( to takie srebrne ) i postanowi³em szukaæ pêkniêcia. Niestety cykanie s³ychaæ po lewej stronie kolektora ale za nic na ¶wiecie nie ma tam pêkniêcia. Co mo¿e i dlaczego wydawaæ podobny d¼wiêk


Niech mnie koledzy poprawi± je¶li siê myle ale mo¿e popychacze? Chocia¿ nie wiem, czy wtedy nie cyka³by ca³y czas, a nie tylko na zimnym.
mo¿esz mi naswitliæ blizej temat z tymi popychaczami, gdzie co i jak . mo¿e masz na jaki¶ schemacie ? Jakie koszty ewentualnej wymiany
nie wiem czy mo¿na nazwaæ to cykaniem, raczej cichym stukaniem, wra¿enie jakby silnik nie chodzi³ na wszystkie gary, takie odg³osy s³ychaæ jak siê siedzi w samochodzie,s³uchaj±c z zewn±trz, silnik chodzi równo i nic siê nie dzieje


Popychacze zaworów, kiedy¶ w czasach polonezów luz na zaworach regulowa³o siê rêcznie, teraz to jest wszystko zautomatyzowane i nie wymaga ingerencji cz³owieka. Ale czasami robi± siê luzy. Ale nie wiem czy to siê reguluje wtedy czy wymienia bo sam nigdy z tym nie mia³em w ¿adnym aucie do czynienia. Nie wp³ywa to na zachowanie siê auta, wra¿enia tylko akustyczne
Wp³ywa na zachowanie auta bo zak³óca tzw przep³ukiwanie zwrotne.
Jaki przebieg na oleju bo czasem wymiana oleju pomaga. Je¶li nie pomo¿e to który¶ popychacz do wymiany.
na oleju przejecha³em oko³o 500 km. No wla¶nie wymiana ale ile to mo¿e kosztowac :-)?
Raczej to samoregulatory ( popychacze) ja mam to samo z czasem bedzie ci ciagle cyka³y
¿eby sie pozbyc tego to tylko wymiana - koszt jednej sztuki to ok 30 z³ (16V )
Ile zaworów tyle samoregulatorów i powinno sie je wszystki wymieniac jednocze¶nie
Jak nie sa jeszcze mocno wytrzaskane to wymiana oleju powinna pomóc ale i tak ju¿ powinienes mysleæ o wymianie.
Raczej to samoregulatory ( popychacze)

dok³adnie to
a taki normalny mechanik ile za tak± us³uge zawo³o ( bo ju¿ siê musze przymierzyæ )
pisales ze tylko w kabinie slychac .... moze gdzies wydech dotyka do karoserii
albo przewod od sterowanie nagzewnicy sie zsunol tylko wtedy nie dalo by sie przelaczyc kierunku nadmuchu
Popychacze zaworów, kiedy¶ w czasach polonezów luz na zaworach regulowa³o siê rêcznie, teraz to jest wszystko zautomatyzowane i nie wymaga ingerencji cz³owieka. Ale czasami robi± siê luzy. Ale nie wiem czy to siê reguluje wtedy czy wymienia bo sam nigdy z tym nie mia³em w ¿adnym aucie do czynienia. Nie wp³ywa to na zachowanie siê auta, wra¿enia tylko akustyczne

nic sie nie reguluje - porpostu z czasem ten popychacz sie zapycha syfem plywajacym z olejem i nie dziala prawidlowo W ekstremalnym przypadku gdy popychacz totalnie sie zawiesi jak najbardziej moze wplywac na prace silnika

Popychacze mozna tez wyczyscic , niestety w wypadku 16v jest to cholernie czasochlonne - ewentualnie mozna je wygotowac w oleju - podobno pomaga. Ale skoro masz sam tego nie robic, to lepiej zamiast w razie czego placic dwa razy za rozbiorke, kup nowe i wymien., Polecam kupno kompletu - wprawny mechanik zauwazy ktore sa zuzyte, ale bardzo mozliwe, ze zaraz zacznie stukac jakis inny ktorego tym razem nie wymieniles
Ziemniak ma racje wprawny mechanik oceni który popychacz jest przytkany,u mnie wymieni³ tylko 2 i jest dobrze,morzna wymieniaæ wszystkie ale to s± koszty przy 1,6 .GORSKIT na jakim je¿dzisz oleju,i ile ma autko przejechane

[ Dodano: 2009-03-25, 14:48 ]
gorskit, Spróbuj wlaæ inny olej w tej samej klasie czasem pomaga,nieraz olej te¿ nie podchodzi popychaczom,tym bardziej ¿e to ma³e cykanie i ustaje.pozdrawiam
[ Dodano: 2009-03-25, 14:48 ]
gorskit, Spróbuj wlaæ inny olej w tej samej klasie czasem pomaga,nieraz olej te¿ nie podchodzi popychaczom,tym bardziej ¿e to ma³e cykanie i ustaje.pozdrawiam

gorskit napisa³ posta w 2007 roku i z problemem pewnie ju¿ sobie poradzi³
U mnie okaza³o siê ¿e wydmucha³o uszczelk± pod kolektorem . Po wymianie k³opot zosta³ zlikwidowany
Mia³em podobny przypadek.Je¿eli jest to "cykanie" i przechodzi po nagrzaniu silnika,to mo¿e byæ uszczelka pod kolektorem.Zdj±³em os³onê kolektora i przys³ucha³em siê dok³adnie.Nawet mog³em wyczuæ rêk± gdzie "psyka". Uwaga na szybko nagrzewaj±cy siê kolektor.Po wymianie uszczelki ust±pi³o.Je¿eli chodzi o popychacze,to teraz mam ten problem.S³ychaæ je /stukanie/ zaraz po uruchomieniu sinika przez dos³ownie 2-3 sek.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •