Graczem będąc…

Mam od pewnego czasu do¶æ dziwaczny problem: otó¿ przy hamowaniu z prêdko¶ci poni¿ej 100km/h wszystko jest cacy, ale powy¿ej - szczególniej gdy przyhamujemy tak powiedzmy ok. 130-140 - pojawiaj± siê silne drgania, mocno odczuwalne w kierownicy.

Oczywi¶cie - mechanicy orzekli, ¿e tarcze do szlifu i nawet mierzyæ bicia nie chcieli. ALE.. Primo, jak rzek³em - poni¿ej 100km/h nie ma ¯ADNYCH drgañ. Secundo - efekt pojawi³ siê NAGLE, po gruntownym remoncie zawieszenia (wszystkie amory, sprê¿yny, ³±czniki, zestaw naprawczy wahacza, poduszki stabilizatorów.. jak siê bawiæ to siê bawiæ ;P) + wymiana klocków z ty³u. Tertio - drgania s± odczuwalne W KIEROWNICY, za¶ w pedale hamulca nie czuje siê PULSOWANIA charakterystycznego dla krzywych tarcz.

Traf chcia³, ¿e przypadkiem na Forum Elektrody trafi³em na pochodz±cy z 2005 r. opis walki z identyczn± przypad³o¶ci± Leganzy - facet wymieni³ tarcze - nic, szlifowa³ (mimo zmierzonego braku bicia) - i nic, w koñcu wysz³o na to, ¿e to "..zu¿yte tuleje belki g³ównej. Które nie wystêpuj± jako oddzielna czê¶æ zamienna (a ca³a belka kosztuje ok. 600,-), ale dotoczyli mu takowe z podobnych od Lublina".

W katalogu faktycznie tulej belki nie ma. Ale na przyk³ad tulei i gumy wahacza (=zestawu naprawczego) w katalogu te¿ nie ma, a JEST (i ma "normalne" numery katalogowe). Porozgl±dawszy siê w necie odkry³em, ¿e istniej co¶ takiego jak "tuleja belki silnika tylna (u innych dostawców zamiast "tylna" jest "ma³a") o numerze 96207682 [tu uwaga nazewnicza: belka przedniego zawieszenia w org. katalogu nazywa siê "CROSSMEMBER A-FRONT SUSPENSION"", belka silnika (ta, do której ³apy s± mocowane) "CENTER MEMBER A-FRONT SUSPENSION", a po polsku jest ma³y ba³agan jêzykowy - tê pierwsz± nazywa siê i "belk± g³ówn±", i "belk±/poprzeczk± zawieszenia" i "belk±/poprzeczk± silnika"]

Pytania do Was:

- czy kto¶ mia³ do czynienia z podobn± przypad³o¶ci± i/lub wspomniane tuleje wymienia³ ?
- czy kto¶ wie, do czego s± tuleje o podanym wy¿ej numerze 96207682 - czy to poszukiwane przeze mnie tylne (mniejsze) tuleje belki g³ównej ?
- czy kto¶ zna ¼róde³ko tulei przednich (lub nr. czê¶ci kat. Lublina) ?
- inne pomys³y ?

Pozdrawiam -
- Wojtek.


mialem identyko problem i stawialem na przednie tarcze poniewaz bilo mi tylko o kierownice, i tylko przy hamowaniu z wiekszej predkosci, teraz trzesie mi samochodem nawet przy mniejszej predkosci wiec czas zmienic wszystkie tarcze, i klocki. A co do tego ze to moga byc tuleje... oO!
Witam .Mia³em co¶ takiego w lanosie 16v(106ps).wymieni³em wszystko w zawieszeniu amorki,tuleje,³ozyska kó³ itp oraz tarcze które ju¿ nowe musia³y byæ przetoczone.+opony.Wtedy wszystko by³o OK .
najgorszy wariant z mozliwych, to wymiana wszystkich elemtow zawieszenia


a sprawdza³e¶ opony i wywa¿enie?? objawy jakby siê opony wyz±bkowa³y tylko dziwne ¿e tak nagle zmieñ opony jak masz na innych felach i siê oka¿e czy to one daj± ten efekt
Mam to samo i te¿ po remoncie przedniego zawieszenia z wymian± wszystkiego do 100 ok powy¿ej zaczyna szarpaæ opony nie maj± chyba wp³ywu w tym przypadku bo mam to i na letnich i alum oraz zima i stal. Mo¿e ta tuleja tylko jak to sprawdziæ?
Kolega pisze wyra¼nie ¿e mia³ remont zawieszenia i powy¿sze objawy wyst±pi³y po owym remoncie wiêc odpowied¼ chyba nasuwa siê sama kto¶ co¶ spartoli³
podjed¼ do ASO i popro¶ o weryfikacje to nie kosztuje wiele ko³o Kórnika ze weryfikacje zap³acisz 20z³

Pytania i szukanie odpowiedzi na to pytanie bez weryfikacji organoleptycznej zdadz± siê na nic

pozdrawiam

P.S. Z takimi prêdko¶ciami siê w naszym kraju nie je¼dzi ,trzymaj siê przepisów a usterka przestanie Ci przeszkadzaæ
P.S. Z takimi prêdko¶ciami siê w naszym kraju nie je¼dzi ,trzymaj siê przepisów a usterka przestanie Ci przeszkadzaæ

Kolega nie przesadza, autostrad tez troche mamy
Opony/fele s± nowe i wywa¿ane przy ka¿dej zmianie sezonu (mam jeden komplet felg) -a "efekt" bez zmian.

Fakt, ¿e pytam trochê "na zapas", bo tarcze i tak bêdê czujnikiem zegarowym sprawdza³ - ale jako¶ czujê, ¿e to nie to - w koñcu, troszkê ju¿ kilometrów kilkoma autkami w ¿yciu zrobi³em...

Aha: zapomnia³em dodaæ, ¿e te drgawki nie wystêpuj± ZAWSZE, w ka¿dym razie - nie w takim samym stopniu. Wczoraj np. - na moim "testowym" odcinku drogi (akurat mam takie dwa kilometry ¶wie¿ego asfaltu do czêsto odwiedzanego klienta..) - 140, peda³ i.. g³adko.

Co do prêdko¶ci - im jestem starszy, tym wolniej je¿d¿ê Ale przyznajê, ¿e autostradowo 140-150 jako¶ tak "samo" wychodzi...

Jak bêdê w "moim" serwisie - zapytam i o te tuleje. Rozmawia³em telefonicznie z dwoma autoryzowanymi (Robakowo i Leszno) - nic nie wiedz± o wp³ywie tych¿e na drgania przy hamowaniu.

Dziêkujê za wszystkie opinie i uwagi -
- Wojtek.
Informacyjnie - dosta³em maila od "cz³owieka od tulej", ¿e koniec koñców okaza³o siê, ¿e to jednak BY£A wina tarcz - mimo ¿e nowe, co¶ by³o z nimi nie tak. Po wymianie tulej na chwilê siê uspokoi³o, a potem efekt wróci³.

Teoria tulejowa upad³a
nie chce zakladac nowego tematu, a mam pytanie dotyczace hamulcow. Z racji odczuwalnych mocno zwichrowanych tarcz, przymierzam sie do wymiany wszystkich klockow + tarcz. Moglby sie ktos podzielic doswiadczeniami czy zakladal cos innego niz standard? I ewentualnie jakie kupowalisce tarcze/klocki, i czy z alledno, czy tez nie. Z gory dzieki za wszelka pomoc
Moglby sie ktos podzielic doswiadczeniami czy zakladal cos innego niz standard?
tarcze nawiercane ze strony firmy mikodo + klocki (hmm nie mogê sobie przypomnieæ firmy facet mi poleci³ klocuszki do tarcz nawiercanych) rewelacja hamowanie poprawi³o siê o 30%-40% hamujesz i staje w miejscu a nie jak oryginalne spowalniacze
ktos jeszcze mial jakies doswiadczenia ze wstawianiem nawiercanych/nacinanych tarcz do legii?
ktos jeszcze mial jakies doswiadczenia ze wstawianiem nawiercanych/nacinanych tarcz do legii?

Nie mam takowych do¶wiadczeñ. Ale gdzie¶ (na Forum ?) czyta³em, kto¶ siê chwali³ w Ledze "lepszymi" tarczami.

Dodano: w³a¶nie by³em na stronce mikody - wersja nawierconia/nafrezowana tarcz kosztuje dodatkowe 20 PLN w porównianiu z litymi. A opinie ca³kiem ca³kiem

To ju¿ wiem, co kupiê, gdyby siê okaza³o ¿e moje s± do wymiany

-------------------------------------------------------------

Dla potomno¶ci, gdyby kto¶ kiedy¶ analizowa³ ten w±tek - znalaz³em informacjê, ¿e tuleje, o które pyta³em to NIE S¡ tuleje przedniej belki, tylko tuleje dr±¿ków tylnych zawiasów.
450zl~ z przesylka tarcze, a jakie do tego dolozyc klocki?
450zl~ z przesylka tarcze, a jakie do tego dolozyc klocki?

Ja postawi³bym na Ferodo Premier. Cena jeszcze niewielka, a nie spotka³em z³ych opinii.

A tak w ogóle - to podejrzewam, ¿e ju¿ przy tym zestawie skuteczno¶æ pracy zestawu tarcza-klocek bêdzie wy¿sza ni¿ tarcie, jakie jest do uzyskania na przeciêtnej oponie - wiêc nie warto inwestowaæ w lepsze. No, chyba ¿e posiadasz / zanabêdziesz skuteczniejsze laczki.

------------------------------------------------

Dodano: tak BTW, w Nubirce przez te wszystkie lata je¿d¿ê, pardon - znaczy siê hamujê na Bosch'ach (zreszt± wszystkie filtry, ¶wiece, paski, wycieraczki etc. te¿ - mam mo¿liwo¶æ zakupu w do¶æ, powiedzmy, umiarkowanych cenach). I te¿ ca³kiem fajnie siê sprawowa³y.
dzieki wielkie za pomoc

dla ciebie
Witam tez poszukujê tuleji belki przedniej jak kto¶ ma jakie¶ namiary to bardzo proszê opomoc ja wszêdie szuka³em i nic.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •