Graczem będąc…

Witajcie, mo¿e pamiêtacie, jak próbowa³em za³o¿yæ do Leganzy silnik X20XEV. Koniec koñców remontowa³em X20SED i wymieni³em w nim prawie wszystko oprócz bloku silnika. Wczoraj na autostradzie jecha³em oko³o 160Km/h(zd±¿y³em ju¿ przejechaæ po remoncie oko³o 2000 km) i nagle co¶ strzeli³o, jakby siê co¶ urwa³o, silnik zgas³, w ¶rodku w moment by³a chmura dymu. Ju¿ wiêcej nie odpali³. Sprowadzi³em go pod dom. Dzi¶ ogl±dam, w bloku silnika jest dziura wielko¶ci pie¶ci. Przypomnia³o mi siê, ¿e silnik od pocz±tku klekota³ tak: http://pl.youtube.com/watch?v=gVO38mHrznQ . Mechanik powiedzia³ ze sie dotrze. A mo¿e to by³a ¼le przykrêcona uszczelka g³owicy, bo s³ysza³em ze taki mo¿e byæ powód tego klekotania? CZy w takim razie ta wczorajsza awaria mo¿e byæ z winy mechanika? Min±³ miesi±c od naprawy auta, na któr± wyda³em 4 tysi±ce. Gdy teraz widze ze czeka mnie wymiana silnika opad³y mi rêce. A moze warto szukaæ bloku silnika? Sam ju¿ nie wiem co pocz±æ.


Pamietamy. W ktorym miejscu bloku jest teraz dziura? Od dolu czy od gory?
Rozumiem ze dol silnika byl ozbierany? Jezeli tak to bardzo mozliwe ze zostal niedokrecony korbowod/stopka/. Wina mechanika

[ Dodano: 2008-07-04, 15:19 ]
Najlepiej zrob dokladne zdjecia szczegolnie miejsca z dziura = postaraj sie wnetrze tez troche fotografowac ...
Do rzeczoznawcy...
Dziura jest po ¶rodku w najcieñszym miejscu. Na drugim cylindrze po kolektorem wydechowym.


Stary, generalnie jak kolega wyzej mowi - ale jezeli ten mechanik Ci rozkladal caly silnik na czesci pierwsze i teraz masz dziure w bloku, to znaczy ze cos sie urwalo <np tlok >. Skoro sie urwalo, znaczy ze bylo zle zamontowane/niedokrecone/zlozone na zlych komponentach itd Masz papier jakis na ta naprawe?
No w³a¶nie nie bo to kolega ojca. Ten z kolei mówi ¿e jakby to by³a wina mechanika to bym nie przejecha³ tych 2000 km :/
Niestety móg³by¶ przejechaæ je bez problemu, gdyby co¶ by³o niedokrêcone.

Nie mówimy tu o tym ¿e ¶ruba, b±d¼ czê¶æ lata jak ¿yd na wietrze tylko o dokrêceniu ¶ruby z³ym momentem.

Wtedy potrzeba trochê czasu aby to siê rozlecia³o na czê¶ci.

Lipna sprawa.
Wystarczy niewymieniæ ¶rub korbowodowych , lub dokrêciæ je w sposób niekontrolowany . Nie chcê przes±dzaæ o winie . Kompetentny rzeczoznawca okre¶li przyczynê.
mia³em to samo tzn 180km/h peda³ z gazu i bum ,, dziura w bloku, rozkrêci³em ca³y silnik i sie okaza³o, ¿e to pêk³ korbowód, (silnik po remoncie 40k przejechane). z tego co sie dowiedzia³em to ten typ tak ma i jest to do¶æ czêste, a co gorsze nie ma na to regu³y czy masz 90k czy 300k , teraz szukam 2,5 v6 i zacznie sie zabawa , a co do mechanika to bym go bez sprawdzenie dok³adnego co sie sta³o nie oskar¿a³ , mog³o byæ a nawet by³o zmêczenie materia³u
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •