ďťż

Graczem będąc…

Witam

Mam problem z hamulcem awaryjnym (ręcznym), wydaje mi się że zbyt słabo łapie
problem wygląda następująco . Po zaciągnięciu hamulca ręcznego samochód z małym oporem rusza do przodu :/ w tył już nie ruszy . Czy to jest normalne w tym modelu
Drugi problem polega na tym że chyba trochę słabo łapią hamulce tylne podczas normalnej jazdy :/

Co można zrobić w tym temacie co proponujecie


Hamulce w leganzie są jakie są. Niektórzy nazywają je zwalniaczami. Tylko zmiana na lepsze tarcze i klocki może coś pomoże. Z tyłu rdzewieją zaciski i czasmi klocki się blokują. Ręczny jest trudny do wyregulowania daj lepiej do warsztatu zapłacisz 50 PLN i po kłopocie.
z tyłu rdzewieją sworznie i zacisk nie chodzi jak powinien, zestaw naprawczy w AD lub intercars ok. 105 zł. w Polmozbycie sworzeń 10 zł + guma pare zł.
U mnie tarcze z tyłu wogóle nie hamowały i tarcze były zardzewiałe (poprzedni właściciel to staruszek) ale po wymianie sworzni i klocków pomogło. a w ogóle to leganza ma słabeńkie hamulce i przymierzam się do całych piast z opla vectry b 2,5 V6 bo tam hamulce mają większą średnice, ale musze znaleźć jeszcze felgi 5x110 bo leganza ma 5x114,3.

Pozdrawiam
W legi z tyłu są tzw. tarczobębny. Hamulec roboczy (czyt. nożny) działa tradycyjnie: zacisk - klocki - tarcza. I wcale nie jest taki zły (przynajmniej u mnie). Natomiast ręczny to standardowe szczęki w bębnie. Dokładne ich wyregulowanie wcale nie jest takie proste. To patent z mercedesa (chyba W 124) i w dodatku nie najszczęśliwszy. Mnie się udało doprowadzić do porządku ręczny dopiero po wymianie tarcz kotwicznych (miałem pourywane blokady samoregulatorów w bębnie), szczęk, tarczobębnów i klocków. Trochę roboty było, ale mam spokój. Jeśli tego nie robiłeś nigdy to sam się nie baw. Tak jak pisałem: dokładna regulacja nie jest łatwa i nawet czasem mechanikom sprawia problemy. Ale jeśli ręczny ci trzyma (a piszesz, że tak jest skoro do tyłu nie ruszy, a do przodu też tylko trochę pociągnie) to daj sobie spokój. Najwyżej Ci się diagnosta na badaniu technicznym przyczepi i wtedy będziesz kombinował. Pozdr.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •