ďťż

Graczem będąc…

Witam

Zawiozłem mój nowy nabytek na wymianę klocków hamulcowych. Przy okazji okazało się, że musi być wymieniona linka lewa hamulca. Mechanik sprowadził zamiennik ale po założeniu okazało się, że jest za krótka i nie jest w stanie założyć. W sklepie mówią, że nie ma innego typu. Nie wiem o co chodzi. Może ktoś spotkał się z jakimiś utrudnieniami w tym temacie? Gdzieś czytałem, że regulacja ręcznego w Leganzie wymaga wprawy. Może są jakieś kruczki? Pozdrawiam


jeszcze w swojej tego nie oglądałem (na szczescie) ale porównaj to co dali w sklepie z linka z leganzy .
Proponuje zakupienie oryginału. Swego czasu taki problem miałem w nubirze 2.0. Czyli tak jak w leganzie tarczo-bęben. Złośliwy mechanizm. Zamiennik wyglądał prawie identycznie ale... szybko odmówił posłuszeństwa. Mając dość ciągłego mędrkowania nad ręcznym zakupiłem kompletne tarcze kotwiczne bo niestety i rozpieraki i sama tarcza miały dość współpracy do tego dwie nowe oryginalne linki i mam od 1,5 roku spokój. Ręczny działa jak ta lala nawet diagnosta patrzy z podziwem...
Regulacja to 4 piwa konieczne i... Tarcza ma wejść na pierscień rozpierający czyli nasz ręczny gładko. Musisz niestety poświecic temu kilkanacsie minut. Zakładanie zaciąganie sprawdzenie i tak do skutku... Zeby brało równo na obie strony. I po robocie
Witam.
Miesiąc temu wymieniłem komplet (lewa+prawa) w mojej leganzie. Kupiłem dwie za około 160 zł (dokładnie nie pamiętam ale w tych granicach). Wszystko pasowało. Nie mam pojęcia czy był to oryginał czy też zamiennik. Na opakowaniu było tylko napisane Leganza od 97 w górę. Regulacja następuje po założeniu linek na cylinderkach pod tarczami.


Zalożylem tą linkę (tylko lewą) zamiennik. Wlaściwie to mechanik zalożyl a nie ja.Niby sie udalo ale wygląda rzeczywiście na krótszą. Widać to przy dźwigni hamulca tam gdzie jest przykręcona do cięgna. Cięgno jest zukosowane przez różnicę na dlugości. Nie mam jak tego sam rozebrać bo kiepska pogoda. Chyba do wiosny tak pojeżdżę a później wjadę na jakiś kanal i sam to rozbiorę i pooglądam dokadnie.
Może rzeczywiście warto oryginalne kupować, tylko że to trochę kosztuje niestety.

[ Dodano: 2008-12-21, 14:07 ]
ptasiek1981: dobrze zrozumialem?regulacja jest gdzieś przy tarczy przy cylinderkach? nie wiem czy mechanik tam coś regulowal bo jak ją zakladal to nawet nie zdejmowal kola tylko oslonę z tylu odkręcal
nie zdejmował koła?? No to nie dziwota ze mu coś nie pasowało To leser jakiś z tego mechanika. Zeby wszystko było porządnie zrobione koło trzeba zdjąć. Tarcza to w rzeczywistości tarczobęben pod którym znajduje się cylinderek i szczęka (jest jedna i wygląda jak podkowa). Wszystko należałoby wyciągnąć i wyczyścić. Z cylinderka wyciągnąć sworznie i przesmarować (Często zdarza się że brud tam wejdzie jeśli osłona linki nie przylegała i sworznie nie poruszają się). Na cylinderku znajduje się regulacja napięcia linki.
Cytat: ptasiek1981: dobrze zrozumialem?regulacja jest gdzieś przy tarczy przy cylinderkach? nie wiem czy mechanik tam coś regulowal bo jak ją zakladal to nawet nie zdejmowal kola tylko oslonę z tylu odkręcal
Niestety regulacja hamulca ręcznego w ledze to patent z mercedesa. Reguluje się w środku tarczobębna wykręcając (lub wkręcając) samoregulator (i muszą jeszcze istnieć nitowane blaszki blokujące samoregulatory. U mnie nie było, musiałem kupić nowe tarcze kotwiczne). Kupa zabawy. Pozdr.
Ale czy jest możliwość regulacji "od tyłu" bez zdjęcia koła tylko osłony? Czy tarczobęben trzeba zdjąć i nie ma innej możliwości przy regulacji? Nie mogłem wejść do kanału bo miał jeszcze pomocnika i ciasno było trochę. Bazuję na tym co mówił jak to robił. Trwało to jakieś 15minut może
Trzeba zdjąć tarczobęben. Nie możliwości regulacji od strony.
koledzy piszczy mi ostatnio w lewym tylnym kole i pomyslalem ze problem z recznym wiec rozebralem tarczo-beben oczywiscie kolo trzeba zdjac i pierwsze co mnie przerazilo to stan tej oslony ktora chroni przeg kamieniami i blotem bo jest prawie calkiem zjedzona przez rdze i tu pytam czy mozna ja kupic w sklepie i ile moze kosztowac?? bo na necie nie moglem tej czesci wyszukac jesliktos rozbieral to wszytko i ma jakies pomocne uwagi to napiszcie zanim sie zabiore za wymiane tegj oslony jesli ja znajde. Aaa zaznacze ze okladzina jest nawet spoko
koledzy piszczy mi ostatnio w lewym tylnym kole i pomyslalem ze problem z recznym wiec rozebralem tarczo-beben oczywiscie kolo trzeba zdjac i pierwsze co mnie przerazilo to stan tej oslony ktora chroni przeg kamieniami i blotem bo jest prawie calkiem zjedzona przez rdze i tu pytam czy mozna ja kupic w sklepie i ile moze kosztowac?? bo na necie nie moglem tej czesci wyszukac jesliktos rozbieral to wszytko i ma jakies pomocne uwagi to napiszcie zanim sie zabiore za wymiane tegj oslony jesli ja znajde. Aaa zaznacze ze okladzina jest nawet spoko

Tej osłony nie da się kupić osobno. Tylko całą tarcze kotwiczną - około 250zł
wlasnie wszedzie byla ta tarcza kotwiczna ale mialem nadzieje ze jest mozliwe w sklepie zdobyc osobno bo cena jest masakra wiec pewnie nie zrobie tego szybko
Niestety bez wymiany "TK" się raczej nie obędzie. Moje piszczały jak diabli i po prostu wyjąłem szczęki. Przegląd w listopadzie więc do tego czasu muszę zrobić. Nie powiem żeby mi się śpieszyło, bo ręcznego nie używam Standardowy problem uniemozliwiajacy w zasadzie trwałą regulację ręcznego w Legii, powodujący konieczność wymiany tarcz kotwicznych obrazuje poniższe zdjęcie.



Niestety, nikt jeszcze nie opracował patentu jak to naprawić i z powodu takiej pierdółki trzeba wybulić około 550 zł, żeby mieć dobry ręczny bo nawet jak się go wyreguluje, to po jakims czasie samoregulator "skręca sie" do zera i bye bye ręczny
mi piszczy tylko w jednym kole niby jak srubokretem dokrecalem ta regulacje to mialem wrazenie ze od tam jest jakis zabek ktory lekko przeskakiwal jakby wskakiwal za kazdym razem o jeden zabek ale nie wiem czy na pewno tak to ma wygladac czy moze jest inny powod ze piszczy bo jak rozebraem skrecilem wszystko to niby bylo lepiej ale moze na jakies 10-15 kilometrow wiec rozbiore to jeszcze raz i zobacze moze wpadnie cos do glowy bo teraz nie zamierzam dokladac takiej kasy do recznego poniewaz sa wazniejsze tematy do zrobienia w mojej legii
Panowie jest wyjście z regulacją ręcznego.Wystarczy nawiercić w bębnie otwór,około 1,7-2,3cm od zewnętrznej części tarczy-w stronę bębna.Jak znajde zapodam zdjęcia.Sam tak zrobiłem,regulacja jest wyśmienita po zdjęciu koła
ostatni post:
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4685
mialem wrazenie ze od tam jest jakis zabek ktory lekko przeskakiwal jakby wskakiwal za kazdym razem o jeden zabek

Czyli wygląda na to, że u Ciebie jeszcze blaszka jest
ostatni post:
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4685
Matt,powiem szczerze że nie czytałem twojego tematu.Ale temat wart uwagi.Rozwiązuje duży problem jakim jest ręczny i jego przekombinowana technika regulacji.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •