Graczem będąc…
Jakiego oleju u¿ywacie i polecacie, bo my¶lê nad wymian± bo poprzedni w³a¶ciciel je¼dzi³ na oleju firmowym Daewoo ? pierwsze s³ysze o takim
Mobil 1 syntetyk
Zale¿y jaki przebieg, Przy wiêkszym mo¿na przej¶æ na pó³syntetyk 10W. Ja je¿d¿ê na lotosie silver 10W40 i nie narzekam (przebieg 180 000)
oryginalnie by³ pe³en syntetyk ale u mnie poprzedni w³a¶ciciel przeszed³ na pó³syntetyk wiêc te¿ leje pó³syntetyk Mobil SuperS 10W40 i jest dobrze przebieg 193 tys
broñ bo¿e tylko nie lotos. mia³em golfa (benzyna) w którego la³em lotos pó³syntetyk. po 8000km od wymiany silnik wyra¼niw s³ab³ a olej by³ czarny jak smo³a. po przej¶ciu na castrola wszystko wróci³o do normy. a je¿eli nie chcesz wydawaæ pieniêdzy na drogi olej to kup co¶ orlenu, wielu moich kolegów i ja równie¿ (je¿d¼i³em na orlenie p405) by³em bardzo zadowolony. a je¿eli ju¿ to ma byæ zachodni to castrol gtx magnatec lub shell helix ultra 5w40 chocia¿ bêd±c teraz w finlandii wymieni³em olej na shella kupionego tutaj i po raz kolejny przekona³em siê, ¿e wiele rzeczy trafiaj±cych na polski rynek jest gorszych - tak¿e oleje. smutne ale prawdziwe
No có¿. Ka¿dy ma do¶wiadczenia jakie ma. Na oryginalnym Daewoo w lanosie przejecha³em obowi±zkowe 100 tys km (darmowe wymiany). Potem tylko lotos przez nastêpne ponad 300 tys km (w nauce jazdy!). Dlatego nie narzekam. Do legi te¿ taki lejê od trzech lat i jako¶ chodzi. Wiêc pewnie wg: "na co sie trafi". Pozdr.
[ Dodano: 2008-03-17, 20:19 ]
Aha, a propo's shella: jedyny olej na którym mia³em problemy jeszcze w puncie 1 na "Elce" (w latach 97-99, 180 tys km) to w³a¶nie by³ shell. Ale nie chcê siê wypowiadaæ na temat marki (ka¿da liszka swój ogon chwali ). A olej potrafi byæ czarny ju¿ po 1000 km. Wa¿ne ¿eby nie straci³ swoich w³a¶ciwo¶ci i ¿eby go regularnie wymieniaæ.
Jakiego oleju u¿ywacie i polecacie, bo my¶lê nad wymian± bo poprzedni w³a¶ciciel je¼dzi³ na oleju firmowym Daewoo ? pierwsze s³ysze o takim
jest olej firmowany naklejka Daewoo wczoraj kupilem w sklepie z czesciami Daewoo 5W-30 syntetyk taki jaki jest w instrukcji Leganzy (w moim przypadku) poprzedni wlasciciel zalewal Elfem (bo taki olej byl standartem w serwisach Daewoo we Wloszech skad jest moje).
Jest to olej Elf po prostu tylko z naklejka inna wyprodukowany we Francji. Baniaki standart 4 i 1l. Specyfikacja Daewoo EDS - M - 8044. Jest troche tanszy (ale niewiele) od Elfa ale wiadomo ze tutaj roznica cenowa moze byc naklejka
syntetyk mo¿e rozszczelniæ uk³ad jak wcze¶niej nie by³ u¿ywany -ja najlepiej bym zaproponowa³ pó³syntetyk sam je¿d¿ê na Agip -pó³syntetyk, gdy¿ nie wiedzia³em jaki by³ lany wcze¶niej - przyj±³em, ¿e nie mineralny.
Tylko nie castrol po Daewoo naiwyra¼niej go nie lubi mój brat zmienil na castrol magnatek i zacze³a br±æ 1,2-2 litry miedzy wymianami ja mialem 2 lanosy teraz legia i zawsze orginalny Daewoo chyba nailepiej im pasuje
Moja lega, jak kupowa³em (160 000km), by³a zalana castrolem pó³syntetykiem. Po kupnie zmieni³em oczywi¶cie wszystkie istotne filtry, paski, i p³yny. Je¿d¿ê ni± trzeci rok na srebrnym lotosie (10W-40) i chodzi jak z³oto (nie ma mowy o braniu oleju - prawie 250 000km). Ale jak pisa³em wcze¶niej w tym temacie Ka¿dy ma do¶wiadczenia jakie ma.
Ja tez wkrotce wymieniam olej, zdecydowalem sie na Mobil 1 5W50 (128.000 km) i tak samo nie mam pojecia jaki byl lany wczesniej...
A o co chodzi z tymi ew. rozszczelnieniami po syntetyku..?
Chodzi tylko o to, ¿e zmiana olejów w proporcji do zu¿ycia silnika ma siê odbywaæ tak:
nowy silnik-pe³ny syntetyk 5W, silnik trochê zu¿yty (przebieg trudno okre¶liæ, ale pewnie w granicach 150-250kkm) - pó³syntetyk 10W. No i stare, zu¿yte maszyny - minera³ - 15W. W odwrotnej kolejno¶ci nie powinno siê zmieniaæ oleju, poniewa¿: im lepsze oleum tym ma silniejsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i p³ucz±ce, przez co mo¿e powymywaæ nagary w ró¿nych newralgicznych miejscach starego silnika (przy uszczelkach, cylindrach, kanalikach doprowadzaj±cych itp.), które jak ju¿ powsta³y to maj± byæ, bo to w³a¶nie te nagary uszczelniaj± silnik.
Poza tym mineralne maj± du¿o grubszy film olejowy. To powoduje ¿e du¿o trudniej go przerwaæ. No a w przypadku mocno u¿ywanych maszyn o zu¿ycie materia³ów i lu¼niejsze spasowanie nie trudno. A je¿eli film olejowy siê przerwie to wtedy dochodzi do mikro zataræ, któr± jeszcze bardziej przyspieszaj± zu¿ycie silnika. Generalnie syntetyk ->pó³syntetyk ->mineralny.
generalnie to zeby sie zgadza³a klasa klasa lepko¶ci, oczywiscie trzeba wiedziec co zalac syntetyk->polsyn. ->mineralny.
Marka to jest naprawde ostatni etap klasyfikacji, bo czy to bedzie shell castrol mobil elf czy orlen platinium to na 100 osób kazy powie ze to wlasnie ten aten jest najlepszy.
oczywiscie bez przesadyzmu nie lejemy jakichs "selektorów"
Syku. Potwierdzam Daewoo nie ma rafinerii i nie produkuje oleju. Olej Daewoo jest rozlewany w Totalu- czyli jest to Elf. Jak w dobrej cenie to daj Bo¿e zdrowie. Musisz siê zorientowaæ jaki by³ lany (syntetyk, pó³syntetyk) i tego siê trzymaj. W poprzednim samochodzie (Passat B4) la³em co 10000km syntetyk jaki by³ pod rêk± (Lotos, Mobil, Castrol, Elf, Selenia, Daewoo, Aral, reszty nie pamiêtam). Jak go sprzedawa³em mia³ przejechane ponad 400000km i nie mia³ ochoty braæ oleju, a ci¶nienie w cylindrach idea³. Pomimo tego proponujê Ci u¿ywaæ jednego oleju (takiego jakim by³ zalewany dotychczas: Daewoo, Elf), w razie "czego¶" nie bêdziesz mia³ wyrzutów sumienia. Pozdrowienia. Herkules.
5 w 50 mo¿e byæ
(...)które jak ju¿ powsta³y to maj± byæ, bo to w³a¶nie te nagary uszczelniaj± silnik.
W jakim celu maj± tam byæ? Uszczelki maj± uszczelniaæ silnik a nie nagar, który tylko pogarsza odprowadzanie ciep³a z czê¶ci nim pokrytych, w konsekwencji przegrzanie i stwardnienie uszczelek co w³a¶nie generuje wycieki.
Poza tym mineralne maj± du¿o grubszy film olejowy. To powoduje ¿e du¿o trudniej go przerwaæ. (...) Generalnie syntetyk ->pó³syntetyk ->mineralny.
Grubo¶æ filmu olejowego nie zale¿y od bazy olejowej tylko od klasy lepko¶ciowej. Przyk³ad, mo¿e Mobil:
http://www.mobil.com/Pola...W-40_10W-40.asp
http://www.mobil.com/Pola...obil1_5W-50.asp
cSt w temp. 100º C
10w40 i 15w40 - 14,4
5w50 - 17,4
Szkoda ¿e nie wszêdzie podali HTHS ale jest on powi±zany z lepko¶ci± w 100st.C gdzie ró¿nica jak widaæ jest du¿a. Inna sprawa to wytrzyma³o¶æ temperaturowa któr± olej syntetyczny ma nieporównywalnie wiêksz± od mineralnego. Dalej, w³asno¶ci myj±ce. Przyk³ad, tym razem niech bêdzie Castrol:
http://datasheets.bp.com/...0B?OpenDocument
http://datasheets.bp.com/...72?OpenDocument
TBN (mg KOH/g)
15w40 - 8,0
5w40 - 7,6
Jasne ¿e mo¿na znale¼æ odwrotne przyk³ady ale do czego d±¿ê? Do tego ¿e nie ma zasady ¿e olej na bazie syntetycznej ma w³asno¶ci takie i takie a na mineralnej takie i takie. Nie wiem sk±d wziê³y siê te bzdurne regu³y o przechodzeniu na co raz gorsz± bazê?
Syku, zalej Midlandem i nie czytaj tych bajecznych wypocin
MIDLAND CRYPTO - 3 SAE 5W-30
MIDLAND SYNOVA SAE 5W-30
MIDLAND AVANZA SAE 5W-40
Witam
Ja u siebie mam 223tys i leje caly czas 10w40 GM i zastanawiam sie czy czas na zmiane, bede wymienial teraz popychacze bo zaczyna klekotac przy zalaczeniu rano przez okolo 3 sekundy.
Myslalem o wymianie na Castrol Magnatec
JA w swoim ESPERO mam najechane 210 ty¶ i je¿d¿ê na oleju 5W30 nawet mechanik nie wierzy³ ¿e ten samochód po takim przebiegu je¼dzi na pe³nym syntetyku. W ogóle oleju nie bierze. Nic go nie ubywa
Z KSIAZKI WYNIKA ZE POWINIEN BYC ORGINALNY CZYLI TAKI JAK DO OPLI CZYLI GM, MOJA LEGA MA PONAD 200 TYS I STOSUJE 10W40
238 tys i Valvoline MaxLife 10W40
je¿dze na mobilu 5w50, zbli¿a sie wymiana laæ dalej symntyetyk czy przej¶æ na 10w40
auto ma 145tys km
bendzi40, je¶li nie masz znaczych ubytków to lej dalej to co do tej pory.
Syku, zalej Midlandem i nie czytaj tych bajecznych wypocin
MIDLAND CRYPTO - 3 SAE 5W-30
MIDLAND SYNOVA SAE 5W-30
MIDLAND AVANZA SAE 5W-40
¦wiête s³owa Maniek
panowie ¿e tak zapytam, Midland to jaki¶ dobry olej? pytam bo mój mechanik zaleci³ mi ten olej a szczerze mówi±c to znawca oleju ze mnie ¿aden tylko ja leje 10w40 210ty¶. przebiegu
panowie ¿e tak zapytam, Midland to jaki¶ dobry olej?
To bardzo dobry olej. http://www.midland.pl/index.php
Maniek ok ale troche musze dolewaæ ,poprzedni w³a¶ciciel mi mówi³
my¶le ¿eby przej¶æ na castrola magnatek 10w40
dobry pomys³???
Mo¿esz przej¶æ na Magnateca 10w40.
dziêki maniek za wyja¶nienie, pozdrawiam
Midland ma bardzo dobre oleje,ja dla odmiany leje Valvoline
Do nowego auta mo¿emy siê zastanawiaæ i spekulowaæ jaki olej by³ by najlepszy ale do auta które ma 10 lat a jeszcze nie wiadomo kto co przed nami zalewa³ wa¿n± i jedyn± rzecz± jest tylko i wy³acznie aby co te 10 tys km by³ swie¿y.
Jesli kto¶ przed nami zalewa³ silnik olejami gorszej jako¶ci z racji oszczêdno¶ci w³asnego portfela to ju¿ nie ma teraz oleju który nadrobi stracone lata i km. Najlepszy olej na ¶wiecie nie zregeneruje nam silnika no chyba ¿e kogo¶ porwie moc reklamy
dzieki Maniek przechodze na castrola
decydowanie odradzam Castrol... ja ucieklem od Castrola a lalem go przez 3 lata.... jak robisz przesiadke to Mobil ....
ja ucieklem od Castrola a lalem go przez 3 lata....
A co przesta³ smakowaæ? czy porwa³a Ciê moc reklamy?
Adrian1988 ja castrola magnatec 10w40 leje ju¿ 5 raz do audi i jest super
no ja lalem syntetyk i naprawde dbam o silnik a panewka byla piekna... to juz nie ten sam Castrol co kiedys... ucieklam do Mobila:P 5W50 280 tys. km w leganzie
Adrian1988 przy tym przebiegu jeszcze je¿dzisz na 5w50?
Adrian1988 przy tym przebiegu jeszcze je¿dzisz na 5w50?
A co w tym takiegi dziwnego? Jak nie ma ubytków to do koñca ¿ycia mo¿na je¿dziæ.
No wybacz kolego.... ale na oleju sie nie oszczedza... a jak zacznie brac to mozna pierscionki+uszczelniacze i po klopocie
A jaki olej do skrzyni i ile litrów?