Graczem będąc…
Witam.
Szuka³em na forum podobnego problemu ale jako¶ nie mog³em znale¼æ Problem mam mianowicie taki, ¿e mam mleczno kawowy nalot na korku od oleju, ubywa mi lekko p³yn ch³odniczy. I czasem pod samochodem mam plamê oleju, a czasem nie. By³em pod autkiem zobaczyæ co to mo¿e byæ to trochê t³ustego by³o przy zimeringach, przy pó³-o¶kach. Wszystko by by³o okej gdyby te plamy (bo zazwyczaj s± dwie) jednak w okolicach pó³-osiek, a druga w okolicy ch³odnicy I to mnie zastanawia. Mam automat ale nie zauwa¿y³em spadku oleju w skrzyni bo sprawdzam do¶æ czêsto. W silniku za to trochê przyby³o, ale to spowodowane jest chyba ubytkiem p³ynu ch³odniczego i nieszczelnej uszczelki g³owicy(??) czy pokrywy zaworów(??), bo tam po odkrêceniu os³ony zbiera siê trochê oleum.
Pomó¿cie
Objawy wskazuj± na uszczelkê pod g³owic±. Szczególnie przybywanie oleju, bo sam osad na korku mo¿e byæ spowodowany niedogrzaniem silnika, w zimie czêsty przypadek.
Z informacji zawartych na forum wynika, ¿e prawdopodobnie czêsto je¼dzisz na krótkich dystansach; st±d ten nalot na korku. Ale poniewa¿ jest te¿ wyciek oleju, mo¿e siê to wi±zaæ te¿ z tym wyciekiem. Mo¿e czas ju¿ wymieniæ uszczelkê pod pokryw± zaworów. Nie wiem, jak z jej trwa³o¶ci± w wiêkszych silnikach, ale w moim 1,6, gdy olej wycieka³ spod pokrywy zaworów, na korku te¿ zbiera³a siê taka ma¼.
Najprawdopodobniej jest to uszczelka pod g³owic± przychylam sie do opinii kolegów.
Panowie, czy mówimy o tym samym? Kapuczino na spodzie korka wlewu oleju po³aczone z wyciekiem mia³em te¿ w swojej nubie. Oba objawy ust±pi³y, gdy usun±³em wyciek spod pokrywy zaworów.
Ja siê nie upieram ¿e jest to uszelka pod g³owic±, ale czym innym mo¿na wyt³umaczyæ przybywanie oleju? Samo cappucino o uszczelce nie swiadczy, ale olej?
Moim zdaniem to UPG. Krótkie dystanse to jedno, ale ubytki p³ynu ch³odniczego to drugie.
Nie lekcewa¿ objawów bo mo¿esz póniej ¿a³owaæ.
PZDR!
Tak jak pisa³em ju¿ odkrêca³em pokrywê na silniku i jest tam trochê oleju. Mechanik powiedzia³ ¿e to uszczelka pokrywy zaworów, to ju¿ idzie do wymiany, czy przy okazji wymieniæ uszczelkê pod g³owic±?? Olej z zimeringów nie mo¿e mi ciec, bo to by by³o równoznaczne z wyciekiem oleju z skrzyni a takowego nie zauwa¿y³em
[ Dodano: 2009-02-05, 14:54 ]
aha i co to znaczy UPG?
Uszczelka Pod G³owic± - taki skrót my¶lowy
Tak to na pewno UPG... :-/ Sprawdzi³em, s± b±belki w zbiorniczku wyrównawczym p³ynu ch³odniczego... Wiêc wymiana... Dziêki za pomoc
Haha...moja nadwra¿liwo¶æ siêgnê³a zenitu My¶la³em, ¿e to UPG, NA szczê¶cie siê okaza³o ¿e NIE!! Dziêki Bogu tylko UPZ do wymiany B±belki siê wziê³y st±d ¿e w rozgrzanym p³ynie ch³odniczym b±belki siê wytwarzaj± przez si³ê wpompowywanego p³ynu z powrotem A oleju wcale nie przybra³o tylko mia³em zafa³szowane wyniki pomiaru na bagnecie Sorry ch³opaki za k³opot i jeszcze raz dziêki za pomoc!!
A oleju wcale nie przybra³o tylko mia³em zafa³szowane wyniki pomiaru na bagnecie
To znaczy co: sprawdza³e¶ na ciep³ym czy by³ przechylony?
Na ciep³ym, wiem wiem..amatorka
witam mam podobny problem co mahmet (cappuccino pod korkiem oleju), z tym ¿e mi ubywa oleju, a plyn ch³odz±cy bez zmian. Nie wiem czy to UPG prosze o pomoc???
mo¿e paliæ olej np luzy na zaworach obejrzyj dok³adnie miskê , uszczelki, pó³o¶ki, uszczelniacze itd, je¿eli nie bêdziesz mia³ tam wycieku to trzeba szukaæ przyczyny przy uszczelkach, albo UPG albo UPZ albo luzy na zaworach,
zapomnia³em dodac "oleju ubywa" ale wycieków ¿adnych nie ma, a ten nalot na korku jest gêstszy ni¿ budyñ i w odmie od silnika te¿ jest
zapomnia³em dodac "oleju ubywa" ale wycieków ¿adnych nie ma
a nie przybywa czasem p³ynu w zbiorniczku wyrównawczym
Je¶li tak to UPG...
p³ynu nie przybywa, aten osad jest a¿ przy wlocie powietrza przy przepustnicy
Osad pod korkiem w zimie najczê¶ciej ¶wiadczy tylko o niedogrzaniu silnika, nie nale¿y panikowaæ.
co moge zrobiæ ¿eby nie by³o tego osadu
Osad wytwarza siê je¶li je¼dzisz na krótkich odcinkach, w zimie jest to wrêcz nieuniknione. Mo¿esz wiêcej je¿dziæ ale to te¿ nie gwarantuje znikniêcia osadu.
Nagrzej dobrze silnik, to sama zniknie.