Graczem będąc…
Klekotanie w silniku jak w dieslu czy w ursusie...
co to mo¿e byæ? jak± czê¶æ wymieniæ? i ile kosztuje?
do obejrzenia na youtube ¿eby zaobrazowaæ KLIK KLIK
mam to samo. Mechanik w serwisie powiedzia³ ¿e albo jest dziura w kolektorze wydechowym ( te rurki pod os³ona srebrn± ) albo pad³a uszczelka tego w³a¶nie kolektora. W przysz³ym tygodniu jade to zrobiæ. Koszty niestety nie wiem jakie bêd± bo zalezy co nawali³o, usczelka kosztuje cos oko³o 40 z³ chyba
Chyba ze to co innego ?
A po jakim¶ czasie jak sie przejedziesz to ten d¼wiêk ustaje?
MI tak w Nubirze kiedys chodzil, wymienilem olej ( mimo ze ten mial z miesiac ) + maksymalne przygazowanie ( zalecenie mechanika ) i przeszlo jej:P
By³em dzisiaj u diagnosty, powiedzia³ ¿e to popychacze hydrauliczne i trzeba wszystkie 16 wymieniæ bo tyle zaworów jest
Tak u mnie czym silnik cieplejszy tym mniej s³ychaæ
a podali Ci koszt takiej przyjemno¶ci
Robocizna to nie wiem ile bêdzie kosztowaæ, trzeba rozkrêciæ tyle czê¶ci jak do wymieniania rozrz±du, tak wiêc ja poczekam trochê i wymieniê wszystko na raz
a te popychacze to kosztuj± od 18 z³ jakie¶ takie niskiej jako¶ci wydaje mi sie do nawet 45 z³
Wcale nie trzeba wymieniaæ wszystkich popychaczy zaworów- o ile to pad³y popychacze.
u mnie problem by³ ten sam-ale po rozkrêceniu silnika okaza³o siê ¿e to jednak nie popychacze tylko wydmucha³o uszczelke pod g³owic± ¿e starci³ kompresje czy cu¶ takiego i tak klepa³!
Wymienili uszczelke i ¶miga:)
Faktycznie to uszczelka wystrzeli³a... Teraz jest wszystko OK!
W mojej leganzie silnik jak jest zimny tak¿e klekocze , ale po rozgrzaniu cichnie.Kolega stwierdzi³, ¿e winne tzw. szklanki na popychaczach mo¿na podobno z tym spokojnie je¼dziæ bez ryzyka awarii tylko konfort psychiczny ( zw³aszcza po uruchomieniu silnika ) ucierpi. Czy to prawda? Nie znam siê na tym ale ¿eby dostaæ siê do tych "szklanek" chyba trzeba zdj±æ g³owicê silnika itd. Czy to prawda?
U mnie w legii jest to samo, czy mo¿ecie powiedzieæ ile was kosztowa³a wymiana uszczelki pod g³owic±, ewentualnie popychaczy??
Witam Panów (i Panie) niedawno naby³em Leganzê, i powiem tak szczerze, ¿e co prawda takiego problemu nie mam, ale spotka³em siê z nim wcze¶niej w Renault 19 sport i w Fiat Uno równie¿. Tak jak kto¶ wy¿ej napisa³, nic nie trzeba by³o wymieniaæ, prócz dolania nowego oleju, nawet nieco wiêkszej ilo¶ci ni¿ w tych granicach i mocne przegazowanie auta na biegu ja³owym. To zawsze pomaga³o. Jak na razie w Leganzie mi siê to nie sta³o Pozdrawiam.
W Nubirze za wymianê uszczelki pod g³owic± p³aci³em 150z³ + uszczelka....
Mam ten sam problem tyle ze te stuki slychac dopiero jak jezdze na trasie na wyzszych obrotach i troche zmecze silnik a jak popracuje z 10 min na biegu jalowym to stuki cichna xP przy jezdzie do 3 tys obrotow stuki sie nie zalaczaja silnik zawsze pracuje jak nowy, dalej ma mocnego kopa, tylko ten odglos mi przeszkadza. Objawy ida bardziej w strone uszczelki czy popychaczy xO?
pozdrawiam panowie takie stuki to poprostu wada fabryczna silnika .dok³adniek koledzy to uszczelka przy kolektorze wydechowym -poprostu szybko siê wypala .pozdrowionka
Mi w Cienkasie 903ccm kiedy¶ popychacze rozwali³ olej z Orlenu. Nie polecam tego nigdy laæ
Jednak stawiam na szklanki bo gdy schodzi z wyzszych obrotow to slychac ciche krotkie stuki jak od maszyny do pisania, 29 odaje samochod do mechanika i bede mial wtedy pewnosc :X
u mnie pomog³a wymiana uszczelki pod kolektorem. Teraz nasta³a "cisza" . Pozdrawiam
Potwierdzam , po pierwsze sprawdzcie uszczelkê miêdzy kolektorem a g³owic± , wystarczy zdj±æ obudowê ( jak jest zimna ) i mo¿na dok³adnie usyszeæ sk±d stuka i przede wszystkim sk±d dmucha. Radze naprawiaæ jaknajszybciej. Ja je¼dzi³m tak ok miesi±c , a¿ , posz³a ¶ruba i wygie³o kolektor od temperatury. Wtedy cena naprawy troche podskoczy³a.
Panowie mam ten sam problem.Wymieni³em uszczelkê pod g³owic±,wymieni³em popychacze ( z robocizn± 800 PLN) a problem pozosta³.Muszê teraz sprawdziæ uszczelke kolektora zgodnie z rad± kolegów.Koszty rosn± a mechaniory rozk³adaj± ³apki.
i mnie w nubie te¿ zacz±³ klekotaæ... wymieni³em olej i przesta³o... ale mechanior te¿ mnie straszy³ ze to popychacze...
Wiec odalem samochod do znajomego mechanika mojego brata, wymienil popychacze w legi, przyjechalem po odbior samochodu i zaczol klekotac jeszcze mocniej i to non stop niezaleznie od temp. Mechanik powiedzial ze popychacze sie jeszcze nie nasmarowaly i ucichna. Jak rozbieral gore silnika to zauwazyl syf w silniku, w ktorym bylo pelno glutow starego oleju. Co nas troche zdziwilo poniewaz olej powinien byc wymieniany regularnie w serwisie , poprzednim wlascicielm auta byl moj ojciec a on nie nalezal do osob ktory oszczedza na naprawach przegladach itp Takze poprzedni mechanicy kradli na wymianie oleju czego skutkiem bylo zaniedbanie silnika ;/ Mechanik zmienil olej na polsyntetyczny , twierdzac ze syntetyczny moze zaszkodzic. Przejchalem sie 1.5 km i jak silnik sie nagrzal do 90C zapalila sie kontrolka oleju. Auto odalem spowrotem do mechanika, lacznie przejechal z 3km na kontrolce ;/ Mechanik stwierdzil ze to pompa oleju padla. Kontrolka gasla na wyzszych obrotach. Mechanik wymienil pompe olejowa. Kontrolka juz sie nie zapala. Jednak po ponownym odbiorze auta samochod dalej klekocze tyle ze ciszej niz ostatnio. Klekotanie przyspiesza wraz z dodaniem gazu. Pojezdzilem nim 2 tygodnie z nadzieja ze ucichnie Po tygodniu jezdzenia na nowej popmpie oleju przez 4 dni na temp ponizej 80 C silnik wogole nie halasowal. Sadzilem ze bedzie teraz coraz lepiej Lecz silnik teraz halasuje w kazdym zakresie temp tyle ze raz ciszej raz glosniej. Jesli chodzi o osiagi to auto dalej mialo kopa jak bolid formuly 1 na lekie wcisniecie gazu reagowal odrazu i dynamicznie. Jezdze nim z 3 tygodnie i ostatnio mam wrazenie ze ciutke slabiej chodzi ale nie zamula mozliwe ze to efekt placebo, w kazdym razie przesiadlem sie narazie do matiza dopoki tego nie wyjasnie bo szkoda mi silnika. Mechanik twierdzi ze zawory mogly sie przytrzec ale ze klekotanie autu nie przeszkadza i mozna tak jezdzic, tyle ze auto stracilo z 2 lata zycia. Ktos pisal ze po wymianie oleju to ucichlo xP takze narazie tylko mi to przychodzi do glowy Watpie zeby mechanik wydal polowe robocizny na dobry olej ktory kosztuje w 5l 250 zl xP pewnie zalal cos taniego, narazie mam zamiar wymienic olej na Mobil-1 i liczyc na poprawe, nic innego do glowy mi nie przychodzi xP Popychacze kupilem orginalne to samo z pompa oleju Chociaz raz przy zakupie popychaczy chcieli mi wcisnac od nubiry 1.6 Sam juz niewiem co robic z tym silnikiem :X wydalem prawie 2 tys zl a silnik mi dalej chalasuje. Pompa oleju prawdopodobnie padla od tych glutow ktore zapychaly smog pompy oleju, co powodowalo meczenie sie pompy Zaczynaja mnie wkurwiac wszyscy mechanicy Znalezc teraz uczciwego i dobrego mechanika to jak szukac igly w stogu siana. Moze ktos ma jakis pomysl co z tym moge jeszcze zrobic xP
Panowie czytaj±c te wszystkie wypowiedzi, dodam swoja, zwi±zan± z tym stukaniem, dzisiejsz± i z nie zbyt mi³ym zakoñczeniem.
W mojej leganzie niedawno da³o siê s³yszeæ stuki w silniku, nauczony stukami w lanosie pojecha³em wymieniæ olej, stuki przycich³y na chwilê, po przejechaniu ok 20km, z komory silnika zacz±³ dobiegaæ odg³os stukania- do¶æ g³o¶ny, zgasi³em silnik, my¶l±c ¿e jak ostudzi siê dojadê do domu (nie ca³y 1KM od miejsca przymusowego postoju) po próbie rozruchu zobaczy³em jak spod maski wdobywa siê chmurka olejowa i wylatuje na jezdnie korbowód.
Teraz siedzê i szukam silnika, naprawiaæ raczej nie warto, pewnie za³o¿ê oplowski bo o po³owê tañszy jak z jakiej¶ legii.
Wnioski koñcowe - nie zawsze stuki w silniku to popychacze, czasami poluzowany korbowód....
o próbie rozruchu zobaczy³em jak spod maski wdobywa siê chmurka olejowa i wylatuje na jezdnie korbowód.
Dzisiaj na KTK czytalem rowniez o przypadku gdy cos gruchnelo, silnik przygasl, a potem chodzil jak diesel i cos stukalo metalicznie. Diagnoza ta sama - korbowod.
Mam identyczn± sytuacjê tzn.by³y gluty w uk³adzie smarowania,wymieni³em popychacze,kilka razy olej i jak stuka³o tak stuka.Ostatnio kolejny mechanior po do¶æ d³ugim obs³uchiwaniu silnika stwierdzi³ ¿e to nie klepi± zawory tylko na skutek braku ci¶nienia smarowania po dupie dosta³y wa³ki rozrz±du.Na pytanie czy wymiana wa³ków rozwi±¿e problem roz³o¿y³ ³apki,jak twierdzi równie dobrze mog³y zniszczyæ siê u³o¿yskowania wa³ków w g³owicy,a tego siê nie naprawia.
Widze ze temat sie w koncu rozwinol mi silnik to juz teraz nap***dala niemilosiernie chyba konczy sie jego zywot pewnie niedlugo pojdzie korobwod szkoda mi tylko tych 2 tys na remont, ktore wydalem tak bym juz mial prawie silnik z nieduzym przebiegiem uzywany narazie jezdze 2 autkiem a w wakcje wymienie silnik na nowy Ostatnio pojechalem na torunska w celu sprawdzenia silnika przy wyzszych obrotach Autko fajnie nioslo rozpedza sie bez zadnego oporu lecz po 15 min przy pewnym zakresie obrotow klekotanie sie nasililo co dziwne gdy wciskam pedal do podlogi to klekotanie sie wylacza zamiast nasilic Dziwne ze w drodze powrotnej mi jeszcze silnik nie wy**balo bo juz wk***iony cala ta sytuacja chcialem do tego doprowadzic ale jeb**y jeszcze chodzi Ogolnie nie liczac tych dzwiekow(a jest ich coraz wiecej, w zasadzie to teraz mam juz szafe grajca, kazdy zakres obrotow inne dzwieki wydaje ) to chodzi jak by z nim nic nie bylo, rowna praca silnika, dynamika w normie zostalo mi go juz tylko dojezdzic zeby sie nie zmarnowal Albo wstawie uzywany od legi lub taki sam oplowski albo skusze sie na cos mocniejszego
moze poszla panewka na korbowodzie? mia³em tak w kadecie stuka³o,jak zdj±³em miske olejow± to okaza³o sie ¿e jeden korbowód ma luz i to on stuka³. Auto trzyma³o ci¶nienie(mia³em wersjê gsi z digitalem i by³ wskaznik ci¶nienia oleju) i przy¶piesza³o super. Wymieni³em panewkê na nadwymiarow± i pomog³o.
Witam
Wcale nie trzeba wymieniaæ wszystkich popychaczy zaworów- o ile to pad³y popychacze.
u mnie problem by³ ten sam-ale po rozkrêceniu silnika okaza³o siê ¿e to jednak nie popychacze tylko wydmucha³o uszczelke pod g³owic± ¿e starci³ kompresje czy cu¶ takiego i tak klepa³!
Wymienili uszczelke i ¶miga:)
Faktycznie to uszczelka wystrzeli³a... Teraz jest wszystko OK!
Syku Rzeczywi¶cie by³a to tylko uszczelka pod g³owic±??Mój silnik po odpaleniu na zimno chodzi identycznie jak ten na za³±czonym filmiku na YouTubie. I pytanie to pod g³owic± czy kolektorem??
oczywi¶cie ¿e pod kolektorem wydechowym
ja ju¿ 3 razy wymienia³em, za ka¿dym razem obrywa³a siê szpilka pierwsza od strony rozrz±du
moja Legia pracowa³a wtedy identycznie.
teraz nasta³a b³oga cisza... po raz trzeci :p
Dziêki za info bo ju¿ mysla³em ze pod g³owic± :] Dziêki w tym tygodniu wymiana
te¿ obstawiam uszczelkê po korektorem wydechowym lub kolektor mo¿e byæ pêkniêty lecz to siê rzadko zdarza.Trzeba szukaæ przyczyny w wydechu.