ďťż

Graczem będąc…

Witam wszystkich.

Moja Leganza dymi. Dym z rury jest niebieski o silnym zapachu spalin, i jest zarówno no benzynie jak i na LPG ale co ciekawe tylko na gorącym silniku. Na zimnym, tuż po zapaleniu jest ok. Zjawisko to zauważyłem od kilku dni. Jednocześnie wzrosło mi o ok. 3 litry spalanie LPGj ale myślę że wzrośnie więcej, bo stało się to -zaczeło dymić - na ok 50km. przed tankowaniem. Pamiętam, ze kilka dnie przed tym wszystkim miałem kilka wybuchów w kolektor. Nie wiem czy moja diagnoza jest słuszna ale wydaje mi się że te wybuchy uszkodziły mi czujnik powietrza (czy coś takiego jest w Leganzie? A moze to jest czujnik ciśnienia bezwzglednego?) i teraz komputer podaje za bogatą mieszankę i dla tego dymi z rury i wzrosło spalanie. Jednocześnie mam zjawisko z płynem chodniczym. Jest na minimum a jak odkręcę korek zb. wyrównawczego (przy wyłączonym ciepłym silniku) to nagle płynu przybywa i jest ponad maximum. Za to zjawisko podejrzewam uszkodzony korek zb.wyrównawczego (czytałem o tym tu na forum, komuś robiła się fontanna na wyłaczonym silniku), zresztą kupiłem nowy i jak slinik pracuje to poziom płynu jest tuż ponad minimum a jak jest zgaszony, to tuż pod maksimum. Podejrzewałem uszczelkę pod głowicę, ale nie mam reszty objawów, tzn. Nie bulgocze płyn chodniczy , nie jset zabrudzony olejem, węże układu chodzenia nie są napuchnięte ani twarde, na bagnecienie mam śladów płynu zmieszanego z olejem, pod korkiem oleju nie mam białej zawiesiny.

Czy moje domysły mają sene, czy są słuszne? A może ktoś już miał taki przypadek. Prosz o pomoc za którą z góry bardzo dziękuję

PolBaj


nibieski dym jest obiawem świadczącym o tym że olej silnikowy przedostaje się do komór spalania.zazwyczaj jest to wina pierścieni cylindrów albo uszczelki pod głowicą
Od kilku dni regularnie sprawdzam stan płynu w zbiorniku wyrównawczym i niestety jednak go ubywa. Przyjrzałem się też dokładnie tym obłokom dymu i wydaje mi się, że jest on biały. Mimo wszystko zanosi sięna wymianę uszczelki pod głowicą , oby tylko to, bo jeśłi to pierścienie, to........
Ja bym też kolego niestety obstawiał pierścienie.A ubywa ci oleju?Sprawdzasz stan? jeśli to objawy pierścieni itp to będzie ci olej ubywał.


Przyczyn moze byc wiele moga byc np. uszczelnaicze zaworowe
Pierwsze zobacz kompresje na garnuszkach. a dopiero potem mysl o konkretnej usterce, pod korkiem oleju nie zrobila sie maz jak maslo??
Witam.
W tej chwili tego co jestem na 100% pewien, to tego , że płyn ze zbiornika wyrównawczego znika i to szybko. Oleju nie ubywa, za to w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzacego robi się za duże ciśnienie. Korek oleju czysty. Postawiłem na uszczelkę pod głowicą i jutro jadę z tym do warsztatu. co będzie dalej ......napiszę jak coś będe wiedział.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam PolBaj.

ps. jaki są uczciwe ceny za wymianę uszczelki pod głowića , oczywiście z moją uszczelką i nie w ASO ?
wiesz taka robota od 200zl w gore
WItam Ponownie.
Postanowiłem uzupełnić ten temat, dla innych z podobnymi kłopotami. Otóż moje autko od 2 dni stoi w warsztacie. Po zdjęciu głowicy okazało się, że uszczelka pod głowicą, na 4 cylindrze jest przedmuchana i to było winą tego kopcenia. Jednocześnie przekonałem się że ścianki cylindrów, tłoki i pierścienie są w bdb. stanie (przebieg 132tys.km. w tym ok 32 na LPG). Głowica poszła do planowania a ja dodatkowo zmieniam jeszcze uszczelniacze pod zaworami i zimeringi wałków rozrządu (profilaktycznie). Musiałem dodatkowo kupić uzczelki obu kolektorów (do planowania trzeba je odkręcić no a na stare się już nie zakłada), uszczelką termostatu, uszczelkę EGR i uszczelkę pod osłoną głowicy. Trzeba też byłó kupić nowe śruby do głowicy, bo podobno starych się nie zakłada ponownie( podobno można założyć jedne śruby dwa razy, ale skoro nie jestem pierwszym właścicielem tego auta, to lepiej było zmienić).
Całość z robocizną kosztowac będzie ok 900zł, ale mam nadzieję ze będzie potem spokój na długo.... Dzięki wszystkim za pomoc.
Polbaj

ps. sprawy by nie byo gdyby kilka tygodni temu nie pękł mi trójnik od LPG (koszt 15zł) i przez niego wyciekł cały płyn chłodzący. Musiałem wtedy lekko zagotować skoro walnęła uszczelka, a wystarczyło przy zakładaniu gazu dać aluminiowy a nie plastikowy. Teraz mam już aulminiowy i nic złego nie powinno się z nim dziać.
o lol szkoda ze dopiero temat zauwazylem bo widze ze koledzy juz chcieli Ci pierscienie wymieniac Na przyszlosc; niebieski dym to zawsze wlasciwie uszczelka pod glowica, spalany olej daje barwe bardziej bialo-szara
U rodziców w leganzie mam podobny problem. Idzie z komina siwy dym i ma taki ostry "zgniły" zapach (nie wiem jak to opisać). W układzie chłodzenia był olej i majonez. Czy to może wskazywać na uszczelkę pod głowicą?
Zdecydowanie tak. Jeśli w płynie chłodzącym masz olej i "majonez" na korku oleju to są to klasyczne objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Zalecał bym jej wymianę i to jak najszybciej, bo może być tylko gorzej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •