Graczem będąc…

Witam i proszê o pomoc.
Dzi¶ rano mia³em dziwn± sytuacjê, nie potrafi³em opanowaæ leganzy (troche to dziwne) wpad³em w po¶lizg i troszkê j± potuk³em. Ale w czym rzecz: moja leganza od samego pocz±tku dzisiaj p³ywa³a po drodze, mam do wymiany stabilizatory z ty³u, przypuszczam ¿e to te¿ powód ale czy hamulce te¿ mog³y by spowodowaæ tak± dziwn± sytuacjê? Tzn. mia³em robione hamulce z przodu i z ty³u, wymina t³oczków z przodu, z ty³u polerka t³oczków ( na nowych wogóle nie hamowa³) i wyczyszczono mi zacisk zamulca rêcznego. Tak siê zastanwiam czy przypadkiem dzi¶ które¶ ko³o mi nie przyblokowa³o i juz nie potrafi³em auta wyprowadziæ z po¶lizgu, powód ma³o dok³adnie naprawione hamulce?


Jest taka mo¿liwo¶æ, bo przy dzisiejszych warunkach pogodowych, czasem wystarczy tylko nogê z gazu zdj±æ i jak auto zacznie hamowaæ silnikiem wpadamy w po¶lizg (mia³em tak, co prawda w poldku, ale by³o). Je¿eli u Ciebie, np. w którym¶ z tylnych kó³ nie do koñca odpusci³ t³oczek, moglo to spowodowaæ po¶lizg, bo wnioskujê, ¿e po¶lizg spowodowa³o hamowanie.
Jest taka mo¿liwo¶æ, bo przy dzisiejszych warunkach pogodowych, czasem wystarczy tylko nogê z gazu zdj±æ i jak auto zacznie hamowaæ silnikiem wpadamy w po¶lizg (mia³em tak, co prawda w poldku, ale by³o). Je¿eli u Ciebie, np. w którym¶ z tylnych kó³ nie do koñca odpusci³ t³oczek, moglo to spowodowaæ po¶lizg, bo wnioskujê, ¿e po¶lizg spowodowa³o hamowanie.

to nie by³o hamowanie. Jecha³em na prostym odcinku i nagle auto zaczê³o "tañczyæ", nie zrobi³em ¿adnego gwa³townego ruchu. Próbowa³em kontrowaæ ale siê nie uda³o. Z takich przpadkowych dlikatnych po¶lizgów nie ma problemu wyj¶æ ale dzi¶ by³o inaczej, dltego zastanwiam siê co by³o problemem i jako¶ jestem przekonany ¿e to cos mechanicznego. Mechanikiem nie jestem dlatego pytam fachowców.

[ Dodano: 2009-12-17, 11:27 ]
Jest taka mo¿liwo¶æ, bo przy dzisiejszych warunkach pogodowych, czasem wystarczy tylko nogê z gazu zdj±æ i jak auto zacznie hamowaæ silnikiem wpadamy w po¶lizg (mia³em tak, co prawda w poldku, ale by³o). Je¿eli u Ciebie, np. w którym¶ z tylnych kó³ nie do koñca odpusci³ t³oczek, moglo to spowodowaæ po¶lizg, bo wnioskujê, ¿e po¶lizg spowodowa³o hamowanie.

Tak po za tematem:
po rejestracji (KOS) widze ¿e pochodzisz z powiatu o¶wiêcimskiego? Ja te¿. Znasz mo¿e jaki¶ fachowców do daewoo z tej okolicy?
Cytat: Znasz mo¿e jaki¶ fachowców do daewoo z tej okolicy?

Jest ko³o mnie serwis DU, ale nie polecam ich. Ty jak widzê che³mek, wiêc mechanik do którego je¿d¿e od czasu do czasu ja i mój kolega (te¿ z leganz±), jest daleko, a poza tym nie mogê powiedzieæ, ¿e jest fachowcem tylko od DU, ale robi auta dobrze i co wa¿ne doosyc tanio.


Cytat: Znasz mo¿e jaki¶ fachowców do daewoo z tej okolicy?

Jest ko³o mnie serwis DU, ale nie polecam ich. Ty jak widzê che³mek, wiêc mechanik do którego je¿d¿e od czasu do czasu ja i mój kolega (te¿ z leganz±), jest daleko, a poza tym nie mogê powiedzieæ, ¿e jest fachowcem tylko od DU, ale robi auta dobrze i co wa¿ne doosyc tanio.

jakie¶ namiary na niego mo¿na prosiæ?

[ Dodano: 2009-12-18, 06:24 ]
Panowie czy na sytuacjê jaka opisa³em w moim pierwszym po¶cie mog± mieæ zu¿yte amortyzatory? Ich skuteczno¶æ do: lewy przód 38%, prawy przód 77%, lewy ty³ 79%, prawy ty³ 81%.

[ Dodano: 2009-12-18, 06:24 ]
Panowie czy na sytuacjê jaka opisa³em w moim pierwszym po¶cie mog± mieæ zu¿yte amortyzatory? Ich skuteczno¶æ do: lewy przód 38%, prawy przód 77%, lewy ty³ 79%, prawy ty³ 81%.
Konsekwencje jazdy z niesprawnymi amortyzatorami

*
Samochód nieprzyjemnie ko³ysze siê podczas jazdy po nierówno¶ciach.
*
Zwiêkszeniu ulegaj± przechy³y boczne nadwozia podczas jazdy po ³ukach.
*
Zwiêkszeniu ulegaj± przechy³y wzd³u¿ne nadwozia podczas hamowania oraz przyspieszania.
*
Podczas jazdy po nierówno¶ciach ko³a mog± odrywaæ siê od nawierzchni drogi, utrudnione jest precyzyjne prowadzenie samochodu oraz prawid³owe dzia³anie systemu zapobiegaj±cego blokowaniu kó³ podczas hamowania (ABS) i systemu stabilizacji pojazdu.Masz odpowiedz wiec nie dziw sie ze nie mogles opanowac autka jeszcze przy takich warunkach drogowych.Pozdrawiam
lewy przód 38%, prawy przód 77%, lewy ty³ 79%, prawy ty³ 81%.

Ty³, masz w granicach normy, ale przód nie dosæ , ¿e 50% ró¿nicy pomiêdzy lew±, a praw± stron±, to jeszcze ten lewy, to ju¿ padlina Nie pamiêtam dok³adnie, ale dopuszczalna norma wynosi jako¶ miedzy 60, a 70 %. Z takimi amorkami to nie dziwne, ¿e tañczysz po drodze Wymiana przodu konieczna i to jak najszybciej

P.S.
Co do numeru tego mojego mechaniora, to musisz poczekaæ troszkê (jak go jeszcze chcesz), bo mi siê na starym telefonie osta³, ale sprubujê odzyskaæ, to ci dam na PW
Wymieni³em amortyzatory i efekt zauwa¿alny by³ od razu, auto trzyma siê pewnie drogi, jazda w sprawia przyjemno¶æ a nie mêczarnie, nawet w trudnych warunkach je¼dzi siê fajnie.
Wszystko co napisali¶cie o je¼dzie z ¿u¿ytymi amortyzatorami to prawda, na w³asnej skórze siê przekona³em.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •