Graczem bÄdÄ câŚ
Mam taki problem w leganzie ze strasznie gotuje mi sei plyn w zbiorniku chłodniczym az syczy korek. Jestem swiezo po wymianie uszelki glowicy bo myslalem ze jest to powodem ale chy banie. Jak silniik chodzi jest ok ale jak wroce z trasy i go wylacze zaczyna sie gotowac. Czy to normlane? Pozdrawiam
Raczej nie jest to normalne zachowanie. Gotować się może na wysokich obrotach, na wolnych nie powinien bulgotać. Nie bardzo wiem natomiast, gdzie leży przyczyna. Wnioskuję, że przed wymianą uszczelki było tak samo. Często zdarzają się uszkodzenia korka, ale u Ciebie problem może być bardziej złożony. Sprawdź czy działa termostat i czy otwiera duży obieg. powodzenia i pozdr.
Korek
On przy wlaczonym silniu sie nie gotuje ani na wysokich ani na niskich. bulgocze dopiero po chwli jak wylacze samochod. Napewno nieszczelny jest korek to na 100% ale czy t wszystko. Termostat jest nowy ma miesiac, jezdzilem bez yermostatu jakis czas i bylo to samo.
Tak - to wszystko . Wymień koniecznie korek zbiorniczka i zapomnisz o problemie.
Witam ,
Niestety to nie musi być koniec problemu. Mam tak już od kilku miesięcy i 5 korków zbiorniczka poszło. To prawdopodobnie nie gotująca sie woda bo w chwili wybuchu ma ona mniej niż 100 stopni , tylko cisnienie które jakimś cudem tam powstaje.
Do tego parują szyby , śmierdzi płynem z nawiewu , czasem kapnie troche płynu pod autem.
Właśnie dzis oglądał to kolejny mechanik i w sumie żadnych wniosków. Obieg jest , termostat działa , czujniki wentylatora ok , włącza się. Z nagrzewnicy podobno nie cieknie. Temp. silnika czały czas milimetr przed połową. W zbiorniku nie ma oleju , nie czuć spalin , w oleju z kolei nie ma płynu , spaliny ok.
Powiedział że trzeba rozebrać głowicę , zobaczyć blok . Prawdopodobnie cos tam przytkało i część wody stoi , a to troche kosztuje.
Ma ktoś jakiś inny pomysł ? Bo juz mi korków nie chca reklamować.
U mnie to byl korek i po sprawie, odpukac. Pozdrawiam
Brutuss 1 - Masz do wymiany uszczelkę głowicy i nagrzewnicę .
heh , brzmi to jakbyś rozwiązanie zobaczył w szklanej kuli
Nie bardzo wiem dlaczego uszczelke pod głowicą , tymbardziej że stan taki mam od kilkunastu tysięcy km bez zmian.
Co do nagrzewnicy też tak prognozowałem , ale jak pisałem , dzisiaj ją sprawdzał mechanik i mówi że nic nie cieknie i jest drożna.
Też byłem ucieszony jak po wymianie korka wszystko było ok ....przez miesiąc i nastepny korek , i nastepny....
moim zdaniem to uszczelka pod głowicą już puszcza ciśnienie w układ
Czy przewody nie robią sie twarde jak kamień '??
[ Dodano: 2008-09-16, 08:11 ]
Czy włącza się wentylator chłodnicy
Może być także wina termostatu - nie otwiera się
W kazdej stacji diagostycznej maja przyrzad do badania sprawnosci uszczelki głowicy wystarczy podjechac i sprawdzic nie jest to drogie ( ja miałem przypadek że że pokazało że uszczelka jest ok a problem pozostał ale okazało sie po rozebraniu że pęknięty był blok). Proponuje podjechac i upewnic sie bez rozbebeszania i ponoszenia kosztów zwiazanych z rozevraniem silnika. Pozdrawiam
wentylator włącza się , był wymieniony czujnik z dobrego na dobry. Tak samo termostat.