Graczem będąc…

a wiec od paru dni parowala mi przednia szyba, zwykle wystarczy wlaczyc nawiew na szybe, cieple powietrze i jest elegazko. Ale wlasnie przed chwila wracajac do domu, zauwazylem ze mimo nawiewu ustawionego na 3jke, i pozycji "na szybe" powietrze leci tylko z nawiewow skierowanych na twarz. Mimo przestawiania pokretla, nic sie nie dzieje i wieje tylko z jednego ustawienia. Wykrecilem panel, i wyglada na to ze nie ma ssania z tylu z tych rurek podlaczonych do pokretla ustawienia pozycji nawiewu. Pokretlo mechaniczne od temperatury, i elektryczne od sily nawiewu dzialaja... Ma ktos jakis pomysl co to moze byc? Z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam.[/i]


Wygl±da na brak podci¶nienia w uk³adzie sterowania. Sprawd¼ wê¿yki - albo który¶ spad³, albo siê przetar³ albo cu¶ - podci¶nienie brane jest z kolektora ss±cego, leci wê¿ykiem do tej "za¶lepki" od filtra przeciwpy³kowego - stamt±d dalej drugim wê¿ykiem do zaworów pokrêt³a steruj±cego si³ownikami nawiewów.

Tak BTW - jaki¶ tydzieñ temu kto¶ sygnalizowa³ identyczny problem..
mam jeszcze jedno pytanie, jutro z rana wykrece schowek i zobacze jak tam pod spodem wyglada sytuacja, ale jezeli mialby sie odlaczyc/przetrzec jakis wezyk przy silniku gdzie dokladnie przy kolektorze powinna byc ta rurka? Z gory dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam!
Hmm.. ja mam w Leganzie klimatronik, wiêc sterowanie mam elektryczne a nie podci¶nieniowe - domniemywam na podstawie mojej Nubirki i obrazków z katalogu Leganzy

Nie wiem (i nie s±dzê), czy rozbiórka schowka jest konieczna - nie znam przebiegu rurek od podci¶nienia w Leganzie, ale sam ³atwo sprawdzisz w którym miejscu pobierane jest podci¶nienie z kolektora i gdzie wchodzi przez przedni± przegrodê - wystarczy podnie¶æ maskê i prze¶ledziæ przebieg rurek od wspomnianej "za¶lepki" filtra przeciwpy³kowego.


wydaje jednak mi sie, ze to cos obluzowalo sie w kabinie poniewaz przy przyspieszaniu - wciskaniu pedalu gazu slychac syczenie w kabinie wlasnie od strony schowka. Nic, rozmontuje i zobacze. Dzieki jeszcze raz za info. Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-10-07, 19:43 ]
zaczalem sprawdzac dzisiaj co z tym nawiewem od silnika, i na poczatku wydawalo mi sie ze wszystko siedzi jak powinno, wiec przenioslem sie do srodka i pozbylem sie schowka. Okazalo sie ze w srodku jednak wszystko jest okej, i znowy przenioslem sie do komory silnika. Miales racje, i odlaczyla sie rurka, ale nie w zwykly sposob - nie spadla, ale sie poprostu jakby ugotowala. Narazie zdjalem ta gumowa oslono-uszczelke poniewaz i tak jest do niczego i wlozylem rurke bezposrednio przy przepustnicy na jej miejsce. Slychac syczenie, na obrotach, wiec slychac ze jest nieszczelnosc, lecz przelacznik dziala. Masz moze Wojtku pomysl czy warto szukac tej samej gumowej uszczelki, czy mozna zrobic ja z czegos innego? W ostatecznosci uzyje silikonu odpornego na wysokie temperatury. Z gory dzieki, i pozdrawiam - Bartek.
je¶li ³apiê, co masz na my¶li - to te gumowe z³±czki s± nie do dostania oddzielnie, o ile wiem - mia³em ten sam k³opot ze sparcia³± z³±czk± od rurki EGR w Nubirze, toto nie wystêpuje jako oddzielna czê¶æ. Ale mo¿na dostaæ razem z rurk± (przewodem podci¶nienia)w komplecie (i nie jest szczególnie drogie - oko³o ...na¶cie z³otych).

Mnie mechanicy dobrali podobn± z³±czkê od innego auta bo akurat tej mnie potrzebnej w sklepie nie dosta³em, mo¿e te¿ co¶ trafisz/upolujesz. Albo - mo¿na bawiæ siê silikonem, nawet nie s±dzê, by by³ potrzebny wysokotemperaturowy - tam nie jest a¿ tak gor±co . Czasem wystarczy kawa³ek ta¶my (jak z³±czka jest zbyt lu¼na) albo na³o¿ona NA z³±czkê dobrana koszulka termokurczliwa..

Powodzenia w odzyskaniu szczelno¶ci, Bartku
Dziekuje bardzo za pomoc, jutro bede walczyl z uszczelnieniem ukladu Narazie po tym jak ja wlozylem nie wypada Trzymaj sie Wojtku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •