ďťż

Graczem będąc…

Witam
Kupiłem niedawno Leganze 2.2 automat super autko ogolnie zadbane itd.

Niestety ostatnio pojawił mi się następujący problem: po dłuższej jeździe zaczyna sie okresowo zapalać i gasnąć kontrolka koloru żółtego check engine a po kolejnych kilkunastu-kilkudziesieciu minutach przestaje działać prędkościomierz, skrzynia przestaje redukować w dół i przy hamowaniu obroty spadaja do 0 i poprostu samochód gaśnie.
Jesli hamuje na dwie nogi trzymajac mu obroty wtedy redukuje i po zatrzymaniu i wyredukowaniu na podwyzszonych obrotach moge puscic gaz i nie zgasnie. Pojawia sie to caly czas jezeli jezdze dluzszy czas.

Zostalem poinformowany ze problem siedzi w skrzyni biegow wiec ide w tym kierunku i stad ten temat, niestety 100% pewnosci czy to rzeczywisty problem nie mam.
Samochod ma gaz, dzisiaj wymienilem caly olej w skrzyni, nie pomoglo.

Wydaje mi sie ze olej moze sie przegrzewac w skrzyni biegow niestety nie znam sie na tym samochodzi i jest to tylko moja teoria a co wiecej nie wiem jesli nawet mam racje co zrobic. Prosze o pomoc


A ja bym proponowal sprawdzic kody bledow: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=2480
mam to uczynic gdy zapali sie kontrolka czy komputer zapamietuje błąd?
Zapamietuje o ile nie wyciagales bezpiecznika od ECMu albo nie odlaczales klem akumulatora.


mam pytanko poniewaz u mnie pokrywa od bezpiecznikow wyglada troche inaczej i wtym ukladzie co na zdjeciu mam polaczyc instrument z abs badz diagnosis z audio clock po czego uczynieniu nic sie nie stalo zaraz dolaczam zdjecie dla ulatwienia , prosilbym o instrukcje co polaczyc


[ Dodano: 2008-09-26, 09:55 ]
az zaczalem sie zastanawiac po tym jak zobaczylem fotke z innego modelu ja musze polaczyc wejscia bezpiecznikow tak? bo moze wcale zle robilem i myslalem...problem polega na tym ze kurka przy lewej nodze kierowcy mam tylko bezpiczniki a gdy zaczalem zagladac gleboko az przy pedalach po lewej stronie jedyne co widzialem to miliony kabli i kabelkow
musisz znalezc kostke diagnostyczną. Moze w 2,2 jest inaczej ale niech sie wypowiedza Ci co mają 2,2 w legii
znalazlem wlasnie jak sie okazalo ta kostka jest przy prawej nodze kierowcy obok prawego boczku wyskoczyly mi nastepujace kody
7 Zawór recyrkulacji spalin EGR Zwarcie do masy (-) między złączem zaworu EGR a złączem modułu ECM
53 Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer) Przerwa w przewodzie danych szeregowych immobilizera
24 Czujnik prędkości samochodu VSS Sygnał z czujnika VSS poniżej 6 km/h i z czujnika MAP poniżej 24 kPa
pytanie czy czesc z nich to nie moga byc kody zapamietane z poprzednich awarii? i ktora z tych rzeczy moze powodowac wypisane wczesniej objawy podkreslam ze zawsze po dluzszej jezdzie ponadto ostatni blad jest chyba spowodowany jednak tym ze przestaje dzialac predkosciomierz
Cos moglo zostac, dlatego odepnij klemy, zresetuj kompa, przejedz sie jeszcze raz i jak wyskoczy blad to zajedz do domu i jeszcze raz sczytaj.
W Leganzie chyba nie ma linki predkosciomierza, a wiec wskazania na licznik jak i informacje do komputera i predkosci pochodza z czujnika VSS (jest wkrecany w skrzynie).
Jeszcze jedno pierwszy kod odrazu po wlaczeniu to 12 ale gdzies wyczytalem ze ten kod pojawia sie zawsze przy wylaczonym silniku ale w razie czego dopisze, ponadto mam pytanie w razie czego gdyby jednak teoria mojego pierwszego mechanika sie sprawdzila.
Czy jesli jednak olej w skrzyni sie za bardzo grzal to czy dostalbym jakis kod z checka? i druga jesli chodzi o ten czujnik czy znacie moze jakiegos dobrego mechanika w okolicach warszawy za rozsadna cene a przedewszystkim takiego ktory rzetelnie mi wymieni ten czujnik predkosci poniewaz ta lampka check i problemy zaczynaja sie po dluzszym czasie zawsze i juz rozgrzanym silniku zeby poprostu zobaczyl czy to wina czujnika czy jednak jakies zwarcie czy cos podobnego nie robi sie od temperatury.
I jaki czujnik jest najlepszy jesli juz wymieniac szukac orginalnego czy sa jakies dobre tansze zamienniki i gdzie mozna dostac?
To jest jeden i ten sam czujnik, wiec kupuj oryginal. Nie wiem ile kosztuje do Leganzy. Do nexii to kwestia 90zl (mozna tez posilkowac sie czujnikiem z kazdego kadetta na wtrysku o ile ma on 8 impulsow ;P)
A co do oleju w skrzyni to w automatach nalezy pilnowac okresowych wymian oleju (nie to co w manualach gdzie teoretycznie nie zmienia sie wcale).
A 12 na wylaczonym silniku - tak jest.
To robil moze ktos podobna usterke (czujnik predksoci vss) w warszawie niedrogo i jest zadowolony i skory do podzielenia sie swoja wiedza?
Polecałbym samko, firma bardzo solidna jednak i bardzo droga. Robilem u nich swoja legie w automacie i zabolilem tyle ze wstyd sie przyznac. Mysle jednak ze moglbys znalezc cos tanszego w wawce ja jednak nie znam, pozostaje czekac na wypowiedz ludzi bardziej obytych
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •