Graczem będąc…
Witam,
mo¿e kto¶ mi pomo¿e . W czasie hamowania s³ychaæ wyra¼nie tarcie, zgrzyty w "okolicach" tylnych kó³. Pierwsza my¶l: klocki hamulcowe. Po zdjêciu kó³ u mechanika okaza³o siê, ¿e klocki i tarcze s± w bardzo dobrym stanie. Mechanik sprawdzi³ przy okazji stan przednich hamulców, wszystko ok. Jazda z mechanikiem - nic nie s³ychaæ, potem jednak znów zacze³o zgrzytaæ...
Auto hamuje dobrze, nic nie ¶ciaga tylko ten d¼wiêk... martwi.
ps nie szukam rady zmieñ mechanika
dziêkujê i proszê o pomoc,
Sandra
Mechanik sprawdzi³ przy okazji stan przednich hamulców a sprawdzil zaciski z tylu? u mnie zatarla sie jedna prowadnica i tez podczas hamowania halasowalo
a opuka³ ranty tarcz moze siê rdza zebra³a na nich i trzeba to ozy¶cic
Niech sprawdzi dok³adnie klocki od wewnêtrznej strony. Mog³a siê zapiec ¶ruba zacisku p³ywaj±cego i od wewn±trz klocek jest zjechany do blachy, a zewnêtrzne s± prawie nie ruszone. Pasowa³oby te¿ rozebraæ tarczobêben i zobaczyæ co jest w ¶rodku. (W leganzach hamulec roboczy dzia³a klockami na tarczê, ale w ¶rodku jest jeszcze jeden uk³ad: szczêki w bêbnie od hamulca rêcznego. Mog³o siê tam co¶ rozsypaæ).
Powodzenia.
Mo¿e to ¶mieszne co powiem, ale czy nie jest to czasem ABS Znajoma jak kupi³a espace to jak pierwszy raz jecha³a i zadzia³a³ ABS przy chamowaniu, to przysz³a do domu zszokowana, ¿e jej przy hamowaniu auto robi "brrrrr, brrrrr"
Bez przesady, aby z ty³u siê w³±czy³ ABS to chyba na ¶niegu by trzeba by³o chamowaæ, a i tak przód najpierw bêdzie blokowa³o.
W jaki sposób mechanik oceni³ stan klocków i tarcz? tylko zdj±³ ko³a? najlepiej by³oby wyj±æ klocki , wyczy¶ciæ prowadnice zacisków i za³o¿yæ jeszcze raz tylko klocki na specjaln± pastê temperaturow± np ATE do zacisków.
Mechanik tylko zdj±³ ko³a. Popatrzy³, pocmoka³ i pokrêci³ tarczami i ¿e niby wszystko cacy. Skasowa³ 20 z³. A skrzypi jak skrzypia³o. Jak znajdê jakiego¶ solidnego to bêdê ju¿ przygotowana. Spisuje wszystko to co uprzejmi panowie mi podpowiadacie. Z góry dziêkujê.