Graczem będąc…
Witam!
Od pewnego czasu cos stuka mi z przodu by³em u mechanika i wymieni³ mi koñcówki dr±¿ków i powiedzia³ ¿e nigdzie wiêcej nie ma luzów.
Zauwa¿y³em ¿e przy skrêcaniu s³ychaæ lekkie zgrzyty. Wskazuje to na ³o¿ysko kolumny Macpersona. Zastanawiam siê tylko czy padniête ³o¿ysko mo¿e powodowaæ stuki przy je¼dzie po gwa³townych nierówno¶ciach typu wystaj±ce kamienie czy bruk!!
Proszê o poradê!
Gumy stabilizatora czasami nie widaæ a t³uk± , ³o¿yska .
Cytat: Wskazuje to na ³o¿ysko kolumny Macpersona.
Ja mam chyba dok³adnie ten sam problem. Otó¿, kiedy skrêcam w lewo bardziej gwa³townie, to mi w okolicach prawego ko³a co¶ rzêzi, jak diabli. Czasem ten stuk pojawia siê te¿ przy je¼dzie na wprost po nierówno¶ciach. Acha i jeszcze jedno; kiedy wjadê w g³êbsz± ka³u¿ê to wtedy nawet na prostej, równej drodze, chrobocze mi tak, ¿e a¿ ca³e auto z prawej strony dr¿y.
Mog± to byæ przeguby.
A co do pierwszego postu to zobacz w jakim stanie masz poduszki amortyzatorów.
Zastanawiam siê tylko czy padniête ³o¿ysko mo¿e powodowaæ stuki przy je¼dzie po gwa³townych nierówno¶ciach typu wystaj±ce kamienie czy bruk!!
jak najbardziej
A co do pierwszego postu to zobacz w jakim stanie masz poduszki amortyzatorów.
jak wyzej. koszt poduszek + lozysk do 100zl za strone - w zamian bloga cisza
Dziêki za pomoc. W najbli¿szym czasie postaram sie wymieniæ poduszkê i ³o¿ysko jak stukanie ust±pi to napisze.
Wymieni³em obydwa ³o¿yska kolumny macpersona. Stukanie w pewnym stopniu ust±pi³o. Stuka tylko na bardzo gwa³townych do³kach. Zauwa¿y³em ostatnio ¿e takie samo stukniecie pojawia siê po w³o¿eniu drugiego biegu i gwa³townego puszczenia sprzêg³a choæ nie zawsze ono wystêpuje. W zawieszeniu mechanik nie wykry³ ¿adnych luzów. Mo¿e kto¶ ma pomys³ co to mo¿e byæ. Czy jest mo¿liwe ¿e wystêpuje luz np. na przegubie i czasem tak stuknie?? A mo¿e to gdzie¶ w przek³adni kierowniczej?? Nie mam pomys³u co to mo¿e byæ. Jak kto¶ mia³ podobny problem to proszê o rade!!!
Sprawdz czy nie jest lu¿ny(uszkodzony)który¶ klocek hamulcowy-u mnie talk w³a¶nie co¶ stuka³o-okaza³o sie,¿e by³ to klocek:)
Klocek raczej odpada bo niedawno wymienia³em wiec nie powinno nic sie tam dziac.
Czekam na dalsze pomys³y :-)
U mnie jak tak stuka³o to z³a by³a tulejka na wachaczu.
ciekawa sprawa po wymianie lozysk tydzien by³a cisza! teraz znowu z³ychaæ zgrzyt przy skrecaniu. Mial ktos podobny problem??
Przeguby. A co do stukania zobacz jak wygl±da poduszka amorka.
Jak s± lu¼ne ko³ki na jarzmie hamulca to stuka na wybojach (przy hamowaniu powinna byæ cisza). Latwo to sprawdziæ nale¿y skrêciæ kierownicê na max i poci±gn±æ za jarzmo, jak siê wyczuwalnie rusza to jest to, je¶li nie to nale¿y szukaæ dalej. Niestety z tego co wiem to ca³e jarzmo jest do wymiany. Zgrzyty (tak¿e chrobotanie lub miarowe pstrykanie) przy skrêcie to raczej od przegubu w pierwszej kolejno¶ci sprawdzamy czy jest ca³a guma na pezegubie.³o¿ysko na MacPersie t³ucze siê zazwyczaj niezale¿nie od skrêtu (przy wiêkszym obci±¿eniu mo¿e byæ spokojniejsze). najpewnie jest pojechaæ do stacji kontroli pojazdów i sobie sprawdziæ zawieszenie co kosztuje ok 30 z³ (zawsze to mniej ni¿ bezsensowna wymiana elementó metod± prób i b³êdów)
[ Dodano: 2009-07-17, 00:48 ]
Jak siê odkrêca a potem przykrêca jarzmo (wymiana klcków czy ³orzysk) to mo¿e ono chwilowo ucichn±æ. ³o¿ysko na MacPersie jak zgrzyta w czasie skrêcania kierownic± to lepiej od razu wymieniæ.
sprawdza³em wszystko na 2 stacjach. Ka¿dy mechanik nie wykry³ luzów. Jeden twierdzi ¿e pewnie to przek³adnia kierownicza na 90%. A ja nie jestem do koñcz tego pewien. Szkoda wydaæ oko³o 1000z³ na now± a potem stwierdzic ze nie pomog³o. Przeguby sprawdzone a ³ozyska wymienione. Sprawdze jeszxze to jarzmo.
ja po wymianie ³o¿yska mia³em to samo ....okaza³o siê ,¿e pêk³a sprê¿yna amortyzatora i przy hamowniu tar³a o ko³nierz....szwagier rozkrêci³ i powiadomi³ mnie o tym fakcie..echh ale przynajmniej znalaz³ przyczynê...
Zjawisko zgrzytu wystepuje zawsze przy skrecaniu a nie tylko przy hamowniu. Ten odg³os by³ taz przed wymian± ³o¿ysk wiêc sprê¿yna raczej odpada.
Mam podobny problem - z lewej strony stuka na wybojach, przy gwa³townej zmianie biegów s³ychaæ stukniêcia i przy okazji zgrzyta co¶ w kolumnie kierowniczej. Wymieni³em obie ¶rodkowe (walniête wcze¶niej) poduszki silnika, lew± koñcówkê dr±¿ka, wyrobion± poduszkê wahacza, - bez efektu. Mechanik sprawdzi³ poduszkê i ³o¿ysko amorka i twierdzi, ¿e s± dobre. Na szarpakach pokazuje amorki w stanie wrêcz bardzo dobrym, jednak gostek zapytany o mo¿liw± przyczynê stwierdzi³, ¿e byæ mo¿e to tuleja wahacza. Inny mechanik mówi³, ze trzeba wymieniæ krzy¿ak kolumny kierowniczej, drugi stwierdzi³, ze krzy¿ak jest ok, bo to luzy na przek³adni. Dzisiaj skasowa³em luzy (kole¶ stwierdzi³, ze przek³adnia jest na razie w porz±dku i nie nale¿y przy niej grzebaæ dopóki nie cieknie) i ustawi³em zbie¿no¶æ i jakby trochê ciszej, tzn. mniej wali na wybojach, ale kierownica dalej zgrzyta i co¶ stuka przy zmianie biegów, a (chyba amorek) na wybojach wydaje d¼wiêki, jakbym ci±gn±³ ³añcuch za sob±. Dwóch mechaników poda³o jako mo¿liwe ¼ród³o problemów w³asnie amortyzator, który - jak to okre¶li³ zaprzyja¼niony mechanik - rozci±gany rêcznie w pewnym momencie gwa³townie przeskakuje z dziwnym stukiem. Nied³ugo wymieniê krzy¿ak, wiêc jak cos pomo¿e, albo znajdzie siê inna prawdziwa przyczyna to napiszê.
witam mam pytanie czy ktos wie ja sie zmienia przegob w leganzie to jest zewnetrzny ten kolo kola???? z gory dziekuje