Graczem będąc…
Witam Was Koledzy i Koleżanki z forum.
Wiele razy pomagałem a dzisiaj przyszedł czas że to ja potrzebuje pomocy i proszę Was o fachow± rade
Od pewnego czasu co¶ dziwnego stało się z moj± Leganz±.
Gdy chce ruszyć z I biegu i małych obrotach (jak zwykle bywa do 1,5 ty¶) cały samochód zaczyna szarpać i trz±¶ć się ( jakby za kierownic± usiadła osoba który pierwszy raz w życiu jedzie samochodem).
gdy samochód tylko ruszy, ujedzie kawałek, puszcze sprzęgło wszystko jest ok.
Co dziwnego gdy rusza się z 2 lub 3 biegu wszystko jest dobrze, samochód wolno i powoli rusza bez najmniejszego szarpnięcia.
Zauważyłem że jest tylko jedna metoda żeby ruszyć bez drgań na I biegu. Muszę z dużym przy¶pieszeniu i na wyższych obrotach zacz±ć ruszać (3-4 ty¶ obr) Oczywi¶cie jest to strasznie irytuj±ce i na dłuższ± metę nie do przyjęcia.
Sprawdzane było:
1) poduszki przy silniku ( mechanik na oko stwierdził że s± dobre )
2) przy wymianie łożyska oporowego było sprawdzone sprzęgło.
Co to może być i od czego mogę zacz±ć poszukiwania przyczyny ?
Proszę Was o pomoc
Wiesz co ja mam tak samo w mojej Nubirze ale tylko wtedy gdy sie bardzo nagrzeje np w korku. Zeby normalnie ruszyc musze zaczynac od 2000 obr/min.
Gadalem na ten temat z roznymmi mechaniczorami. Jedni mowia tak, drudzy inaczej.
Generalnie wiekszosc z nich stwierdza iz jest to przegrzana, spalona tarcza sprzeglowa, drudzy natomiast iz jest to wina poduszki pod skrzynia, mianowicie gdy guma na poduszcze sie nagrzeje to mieknnie i stad te drgania. Osobiscie mam nadzieje ze to poduszka. Napewno jedno z dwóch bo innej opcji raczej nie ma.
Pozdrawiam kolege
Niestety ale czeka Cię ponowne wyci±gnięcie skrzyni biegów; wszystko wskazuje na awarię sprzęgła.
Macie moi drodzy jeszcze jakie¶ propozycje bo chciałbym zacz±ć od wykluczenia innych uszkodzeń, tych
mniej inwazyjnych?
Je¶li sprzęgło to co może być w nim nie tak? czy mechanik mógł nie zauważyć tego uszkodzenia (szarpanie było już przed wymian± łożyska oporowego) strasznie to dziwne... szkoda bo wyjęcie sprzęgła to znowu koszt ok 300zł + czę¶ci
Jak można samemu na własne oko i grażowych warunkach sprawdzić poduszki silnika (skrzyni biegów ?)
ps. dzięki za dotychczasowe zainteresowanie
Darku,
miałem identyczne objawy w mojej Leganzie - u mnie mechanicy orzekli, że to zużyte sprężyny tarczy sprzęgła (tłumik drgań skrętnych), po rozbiórce okazało się, że dodatkowo odrobinę puszczał uszczelniacz od strony silnika (tarcza dostawała ciut oleju).
Wymieniłem komplet sprzęgła, uszczelniacz i przeszło. Je¶li będziesz zainteresowany - ten komplet o przebiegu 25 kkm mam na zbyciu. Jest to Valeo PHC Pyeong - te, które s± fabrycznie montowane.
Wojtek.
no to nie zostaje mi nic innego jak zabrać się za to sprzęgło.
oczywi¶cie dziękuje wszystkim za rady. pozdrawiam