Graczem będąc…
Witam,
od sierpnia 2008 roku w trakcie jazdy, po puszczeniu pedału przyspieszenia za¶wiecała sie kontrolka "CHECK". W tym momencie czuć było zwiększone hamowanie silnkiem. Po kilkudziesięciu metrach, gdy rozpoczynałem przyspieszanie kontrolka gasła. W chwili uruchomienia silnika dopóki nie przejechałem 50 metrów kontrolka także była zapalona.
I tak do połowy kwietnia 2009.
Nie przeszkadzało mi to zbytnio, zużycie paliwa raczej nie wzrosło.
Jendak ostanio postanowiłem powyższy problem wyeliminować. Zdemontowałem czujnik (1 min), zabrałem go do domu, zaaplikowalem przez luz montażowy między obudow± a końcówk± potencjometru ¶rodek do czyszczenia styków "Kontakt S".
Po zamontowaniu czujnika, uruchomieniu silnika, "CHECK" zgasł po sekundzie.
Obyło sie bez wymainy elementu, diagnostyki komputerowej silnika. Reasumujac 200 pln w kieszeni.
Dziękuję za "Kompendium wiedzy".
Pozdrawiam,
TPS a nie TPC
Witam,
od sierpnia 2008 roku w trakcie jazdy, po puszczeniu pedału przyspieszenia za¶wiecała sie kontrolka "CHECK". W tym momencie czuć było zwiększone hamowanie silnkiem. Po kilkudziesięciu metrach, gdy rozpoczynałem przyspieszanie kontrolka gasła. W chwili uruchomienia silnika dopóki nie przejechałem 50 metrów kontrolka także była zapalona.
I tak do połowy kwietnia 2009.
Nie przeszkadzało mi to zbytnio, zużycie paliwa raczej nie wzrosło.
Jendak ostanio postanowiłem powyższy problem wyeliminować. Zdemontowałem czujnik (1 min), zabrałem go do domu, zaaplikowalem przez luz montażowy między obudow± a końcówk± potencjometru ¶rodek do czyszczenia styków "Kontakt S".
Po zamontowaniu czujnika, uruchomieniu silnika, "CHECK" zgasł po sekundzie.
Obyło sie bez wymainy elementu, diagnostyki komputerowej silnika. Reasumujac 200 pln w kieszeni.
Dziękuję za "Kompendium wiedzy".
Pozdrawiam,
U mnie były dokładnie takie same objawy-czyszczenie nic nie dało i mało brakło,żebym kupił nowy czujnik,ale niestet był on nieosi±galny w Krakowie.Postanowiłem więc pomierzyć napięcia-rzeczywi¶cie na wolnych obrotach 0.24V zamiast 0.5V.Okazalo się,że wystarczy lekko przekręcić czujnik przy montażu w prawo ,dokręcić w tym położeniu i problem znikn±ł .Może się to komu¶ przyda,bo sam czujnik wygl±da na nieregulowany-a jednak....
Tps-u się nie wyczy¶ci bo jest hermetycznie zamknięty.