Graczem będąc…
witam,
Pompa w mojej leganzie (2,o cdx) bardzo g³o¶no pracuje. Nie ma to wiêkszego wp³ywu na prace wspomagania, chocia¿ czasami potrafi siê przyblokowaæ. Czy to mo¿e byæ co¶ powa¿nego?
przyblokowaæ ? je¿eli Ci siê przyblokuje na zakrêcie to mo¿e byæ wtedy powa¿nie
radze nie bagatelizowaæ
No w³a¶nie, czasami siê blokuje przy parkowaniu. Podobno to mo¿e byæ wina krzy¿aka, ale wycieków nie ma. P³yn w zbiorniku utrzymuje sie na tym samym poziomie. Tylko ta pompa g³o¶no pracuje, czy wymiana pompy co¶ pomo¿e?
mia³em to samo jak jezdzi³em leganza i pomog³o spryskanie wd-40 krzyzaka kolumny kierowniczej
mia³em to samo, s³ychaæ by³o zgrzyty ktore siê nasila³y po skrêcie kierownic±. okaza³o siê ¿e wystarczy³o odpowietrzyæ pompe czyli wlewasz p³yn do pojemnika do pe³na , potem krêcisz mocno do konca w lewo i w prawo i tak kilka razy a¿ przestanie wydawaæ zgrzyty, w midzy czasie musisz tez sprawdzac czy nie ubywa p³ynu w pojemniku i dolewac , najlepiej jak druga osoba ci doleje, jezeli to ni pomoze pompa dp wymiany co opisze w innymw±tku
No w³a¶nie, czasami siê blokuje przy parkowaniu.
Sprawd¼ przy tym parkowaniu czy zwiêkszenie obrotów silnika wp³ynie na si³ê wspomagania. Je¶li tak - to mo¿e byæ pompa, je¶li nie - to raczej krzy¿ak. Przy zatartym krzy¿aku kierownica jest hmm.. jakby to uj±æ - "kwadratowa" - raz idzie l¿ej, raz oporniej; w wolno pokonywanych zakrêtach wra¿enie jest takie, jakby Ci siê geometria zawieszenia sama zmienia³a jak chcia³a.
Natomiast co do pompy - czêsto pierwszym objawem koñcz±cej siê jest zbyt s³abe wspomaganie na ROZGRZANEJ pompie przy niskich obrotach silnika (typowa sytuacja: zje¿d¿asz na popas przy autostradzie (silnik a wiêc i pompa pracowa³a d³u¿szy czas na wysokich obrotach - i nagrza³a siê) - i nagle przy parkowaniu kierownica robi siê twarda. Jak auto ostygnie - wspomaganie "wraca", w je¼dzie miejskiej mo¿na tego w ogóle nie odczuæ.
u mnie naprzyk³ad takie same objawy dawa³ padniêty napinacz paska wielorowkowego, by³ ju¿ tak padniety ¿e jak rusza³em paskiem to przeskakiwa³ napinacz i dlatego raz lepiej raz gorzej wspomaganie dzia³a³o
u mnie ostatnio wspomaganie tez zaczelo halasowac. Stuka przede wszystkim jak sie kreci na postoju (np parkowanie). Nie jest to stukanie przy przyspieszaniu na skreconych kolach wiec przegub wykluczam. Odglosy dochodza spod maski z prawej strony (gdzies jakby przed siedzeniem pasazera). Plyn w ukladzie wspomagania sprawdzilem na wlaczonym silniku - jest prawie max w zbiorniczku, wiec to nie brak plynu. Nie za bardzo wiem od czego zaczac? Krzyzak?
Gdzie miesci sie zbiorniczek p³ybu do wspomagania i co tam sie leje i jak mo¿na samemu nasmarowac ten krzy¿ak od wspomagania i gdzie on siê miêsci?. Pozdrawiam
Zbiornik p³ynu mie¶ci siê w komorze silnika. Po otwarciu maski po lewej stronie miêdzy obudow± filtra powietrza, a reflektorem. P³yn to dexron II - 1 litr. Krzy¿aka w ¶rodku raczej sam nie nasmarujesz. Pozdr.
Czyli co krzy¿aka kolumny kierowniczej nie nasmaruje sam np wd 40?
Czyli co krzy¿aka kolumny kierowniczej nie nasmaruje sam np wd 40?
Mam wra¿enie, ¿e troszkê siê "rozjechali¶cie".. Je¶li chodzi o krzy¿aki wa³ka po¶redniego kolumny kierowniczej - to oczywi¶cie mo¿na je samemu posmarowaæ (w zasadzie - krzy¿ak, bo problem dotyczy zwykle tego jednego). I jak ju¿, to raczej polecam co¶ gêstszego ni¿ wd - choæby bia³y smar w spray'u; bo wd40 oczywi¶cie zadzia³a i to szybko, ale easy come, easy go
u mnie ostatnio wspomaganie tez zaczelo halasowac. Stuka przede wszystkim jak sie kreci na postoju (np parkowanie). Nie jest to stukanie przy przyspieszaniu na skreconych kolach wiec przegub wykluczam. Odglosy dochodza spod maski z prawej strony (gdzies jakby przed siedzeniem pasazera). Plyn w ukladzie wspomagania sprawdzilem na wlaczonym silniku - jest prawie max w zbiorniczku, wiec to nie brak plynu. Nie za bardzo wiem od czego zaczac? Krzyzak?
Jak tak piszesz to najprawdopodobniej jest to napinacz tak jak napisa³ wionek, mam to samo ale ju¿ idzie do wymiany. I tak jak piszecie, ze zgrzyta na postoju podczas parkowania a podczas jazdy jest cichutko i sprawia wra¿enie bezpiecznego, ale kto wie mo¿e siê w koñcu rozlecieæ i ju¿ nie bêdzie tak weso³o Ja proponuje wymianê napinacza a krzy¿ak to wykluczam bo u mnie to te¿ podejrzewa³em ale odpada. Cel -> napinacz.
Pozdrawiam