Graczem bÄdÄ câŚ
Witam!
Mam Leganze z '97 z LPG sekwencja. Od jakiegoś czasu na biegu jałowym obroty rosną mi do 1500-2000 obr/min. Zakupiłem silniczek krokowy jednak to nie to- na nowym też rosną. Na przepustnicy jest taka śrubeczka, którą można ręcznie zmniejszyć lub zwiększyć obroty więc tak zrobiłem Jednak teraz na biegu jałowym zapala się kontrolka CHECK, ale jak już dodam gazu to gaśnie. Czytałem trochę o podobnych problemach jednak przeważnie pomagała wymiana krokowca.
Proszę o radę co to może być.
musiałbyś sprawdzić czujnik, który jest w w dolocie powietrza, on może być walnięty
Zresetowałeś tego nowego krokowca po założeniu?
Być może nawet stary był sprawny. Czasami przy falujących (wysokich, niskich) obrotach konieczny jest reset silnika krokowego.
1. Odłącz klemę "-" na ok. 10 min.
2. Podłącz z powrotem
3. Włącz zapłon (nie odpalaj) na ok 5 sek. - wyłącz
4. Czynność powtórz 3 - 4 razy (choć już po pierwszym głowica silnika krokowego powinna się ustawić jak trzeba - 28 mm o ile dobrze pamiętam)
5. Odpal i powinno być ok.
6. A ręczną regulację przepustnicy sobie daruj. Pewnie dlatego Ci świeci "check"
Powodzenia i pozdr.
No reset oczywiście był. Kurcze może lewe powietrze skądś bierze?
Zauważyłem, że przy włączonej klimie obroty spadają do 900-1000. Może tu tkwi rozwiązanie zagadki?
Sprawdziłem kody błędów na załączonym zapłonie:
- 12 Czujnik położenia wału korbowego CPS Brak sygnału z czujnika CPS przy włączonym zapłonie (silnik nie pracuje),
- 35 Regulator biegu jałowego IACV Prędkość obrotowa silnika większa lub mniejsza 175 obr/min od nominalnych
Czy te błędy mogą mieć coś wspólnego z wysokimi obrotami?
35 Regulator biegu jałowego IACV Prędkość obrotowa silnika większa lub mniejsza 175 obr/min od nominalnych
Może ten krokowiec, który kupiłeś też jest walnięty. O badziewne podróbki części dziś nie trudno. Sprawdź czy kable idące do krokowca są ok i czy styki nie zaśniedziały.
A może wyczyść przepustnica i wypoleruj krokowy wraz z gniazdem po takiej operacji mam już długo spokój.
Dwa razy czyściłem przepustnicę i krokowaca
Poradźcie Forumowicze dlaczego po odłączeniu silniczka krokowego obroty wzrastają? Chciałem spróbować jeździć z odłączonym silniczkiem krokowym więc zresetowałem kompa, zapaliłem samochód, obroty ustawiły się no ok 900obr/min, odłączyłem krokowca i po krótkim czasie obroty zaczęły wzrastać? Dlaczego? Co steruje w takim razie obrotami? Dopływ powietrza nie uległ zmianie bo krokowiec się nie poruszył. Przypuszczam, że wina leży w lewym powietrzu. Mam do wszystkich ogromną prośbę: potrzebuję zdjęć skąd i dokąd lecą wszystkie wężyki od podciśnień. W lecie wymieniałem wężyki i teraz nie wiem czy je dobrze powpinałem. Bardzo proszę o pomoc.
Poradźcie Forumowicze dlaczego po odłączeniu silniczka krokowego obroty wzrastają?
to prawidłowy objaw
W lecie wymieniałem wężyki i teraz nie wiem czy je dobrze powpinałem. Bardzo proszę o pomoc.
autko wcześniej jeździło dobrze więc tu wszystko jest ok, problem tkwi w krokowcu kupiłeś koreańczyka czy meksykańca
Kupiłem Koreańca
Kupiłem Koreańca
czyli niestety badziewie
stawiałbym na krokowy , albo czujnik powietrza, a obroty przy wlaczonej klimie spadaja chyba dlatego ze wlacza sie elektro magnes, po zatym przy resecie komputera trzeba pamietac o wlaczaniu klimy na pare chwil