Graczem bÄdÄ câŚ
Witam, może ktoś z Was będzie umiał mi pomóc. Przy niskiej prędkości zacina mi się kierownica, wygląda to tak, jakby wspomaganie nie chciało działać: zatnie się, a po chwili jest dobrze. Poziom płynu jest ok, wycieków nigdzie nie widać. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jestem na środę umówiony do mechanika, ale chciałbym wiedzieć czego można się spodziewać. Z góry dzięki za pomoc
Prawdopodobnie siada pompa wspomagania. Daje zbyt małe ciśnienie do układu przy małych obrotach. Ale może być też drobna nieszczelność na wejściu do maglownicy (przekładni) i układ się co jakiś czas zapowietrza. Po dodaniu gazu odpowietrza się sam, bo tak jest skonstruowany.
Sprawdź sobie dobrze nieszczelności, bo pompa trochę sobie kosztuje, a uszczelniacz tylko ok.50zł.
Pozdro.
Dzięki za odpowiedź. Czy ktoś wie jaki jest koszt nowej pompy? Używaną można kupić za 100-250 zł, ale czy warto w taką inwestować?
Nowa pompa dość dużo kosztuje. Ja kupiłem używkę od kolegi Daewoo.Leganzaa (511783659) chyba za 150 zł. Ma prawie wszystkie części do Legii. I jest w porządku chłop.
Ale sprawdź najpierw nieszczelności. Wycieku pod autem na postoju nie będzie. Cieknie tylko wtedy, gdy jest ciśnienie w układzie. Siądź do fury, odpal i pokręć kółkiem przez jakieś 10 min. a później zajrzyj pod spód. Albo lepiej od góry na przekładnię kierowniczą.
Powodzenia.
Naprawione! Mechanik nie znalazł żadnych nieprawidłowości w układzie wspomagania, mówił, że pompa jest w dobrym stanie i działa prawidłowo. Jedyną znalezioną usterką było walnięte łożysko w lewym kole. Po wymianie łożyska zacinanie się kierownicy ustało, a samochód prowadzi się dużo lepiej niż wcześniej.