Graczem będąc…

Nie znalaz³em odpowiedzi wiec pytam. Co mo¿e byæ powodem tego, ¿e mi auto z przodu "sterczy" do góry? My¶la³em, ¿e to przez sprê¿yny z ty³u. W espero tak mia³em, bo by³y po³amane i przód sta³ wy¿ej jak ty³. Po wymianie spre¿yn w legii, okaza³o siê ¿e stare mia³y tak± sam± wysoko¶æ jak nowe i nic siê nie zmieni³o. A patrz±c na samochód z boku widaæ go³ym okiem, ¿e przód jest zdecydowanie wy¿ej (oko³o 3-4 cm) jak ty³. Poza tym wystarczy na lekko mokrej nawierzchni trochê mocniej wdepn±æ, przy ruszaniu peda³ gazu, a od razu mieli ko³ami (s³aba przyczepno¶æ, jakby ko³a by³y w powietrzu). Jak my¶licie, czym to mo¿e byæ spowodowane.


Ojej,wrzuc pod maskê worek z piachem i siê wyrówna,
A tak serio to mo¿e poprzedni w³a¶ciciel kombinowal co¶ ze sprê¿ynami?
jak amorki nie trzymaja to sie tak lubi dziac, a auto normalnie sie zachowuje w zakrêtach
A tak serio to mo¿e poprzedni w³a¶ciciel kombinowal co¶ ze sprê¿ynami?

Te¿ o tym my¶la³em, ale nie wiem co tam mo¿na by by³o wykombinowaæ. Przecie¿ chyba nie da siê za³o¿yæ wy¿szych sprê¿yn ?

jak amorki nie trzymaja to sie tak lubi dziac, a auto normalnie sie zachowuje w zakrêtach

W³a¶nie nad tym siê zastanawia³em, bo nie by³em do koñca pewien. Czyli z tego co mówisz to amory "przyci±gaj±" nadwozie do gleby Co do zachowania w zakrêtach nie jest najgorzej, aczkolwiek nie powiem ¿e nie mog³oby byæ lepiej. Czasem p³ywa na wzd³u¿nych nierówno¶ciach drogi (np. koleiny) Ju¿ nie powiem co siê dzieje po wjechaniu w ka³u¿e (na pewno aquaplaning nie objawia sie a¿ tak drastycznie), nawet przy niewielkich prêdko¶ciach ko³a ca³kowicie trac± kontakt z pod³o¿em. By³em ostatnio na diagnostyce i przód mi wyszed³ ok. 75 %, ty³ te¿ jako¶ podobnie.

A'propos. Jak siê dobrze przypatrzeæ, to nawet w obrazku pod postem widaæ, ¿e przód jest wy¿ej jak ty³ (szczelina miêdzy ko³em, a b³otnikiem)


My¶la³em o twardszych,w zwi±zku z tym nie siadaja pod ciê¿arem silnika i nie jest w stanie przenie¶ mocy .
hmmm moj tez ma jakos wyzej przod ale jakos sie tym nie przejmowalem nigdy, moje autko trzyma sie dobrze nie lata po drodze wiec moze tak ten typ ma....
hmmm moj tez ma jakos wyzej przod ale jakos sie tym nie przejmowalem nigdy, moje autko trzyma sie dobrze nie lata po drodze wiec moze tak ten typ ma....

Raczej nie, bo przygl±da³em siê kilku legiom i takich ró¿nic jak w mojej nie widzia³em. Poza tym to nielogiczne ¿eby przód auta by³ wy¿ej jak ty³. Uwierz mi d3ck, troszkê wilgoci na drodze, konieczno¶æ szybkiego ruszenia i legia mieli jak opêtana, a opony mam jeszcze ca³kiem, ca³kiem (do czasu, bo jak tak dalej pójdzie to szybko zrobiê z nich slicki)
hmm no to zostaje nam worek cementu pod maske wkomponowac a tak serio serio to narazie mnie to smieszy zobaczymy jak to bedzie zimna... a jak juz tak bedzie mi to przeszkadzac to za³oze sobie wieksze felgi;pp
o ja mam ten sam problem myslalem ze to opony a tu dalej slizga sie jak glupia jak tylko trzeba szybciej ruszyc ;/ przeglad przeszla bez problemow. Jak bylem na sprawdzeniu przodu to gumy wewnetrzne stabilizatora mialem tylko do wymiany. Hmmm mowicie amory ?
mi tez w legi opony miel± na mokrej na nawierzchni i TCS siê w³acza t³ucze nie mi³osiernie

Legi tak ma zawieszenie jest miekkie (wygodne) dlatego sie tak dzieje

inna sprawa jest to ze amortyzatory sa wywalone i nic nie trzymaj± (podczas gwa³townego ruszania przód samochodu siê podnosi , niestety punk pracy amortyzatorów jest tak dobrany w szerokim zakresie ze ich skuteczno¶c t³umienia jest mizerna, zalet± jest natomiast komfortowa jazda )dlatego po wymianie powinno byæ lepiej

wiec jak chcesz poprawiæ zawieszenie trzeba za³o¿yæ dobre amortyzatory np bilstein

opony musz± równie¿ byæ dobra znaczy nie starsze ni¿ 3 letnie z dobrym bie¿nikiem
Panowie a nie pomy¶leli¶cie o utwardzonych sprê¿ynach? Ja mam przód wy¿ej o ok 4 cm od ty³u. Poprzedni w³a¶ciciel zmieni³ charakterystykê ugiêcia przednich sprê¿yn w specjalistycznym zak³adzie regeneracji sprê¿yn i resorów. Teraz przód jest twardszy i wy¿szy poniewa¿ sprê¿yny nie uginaj± siê jak fabryczne( przy zachowaniu tej samej wysoko¶ci jak fabryczne). Osobi¶cie bardzo du¿o przeje¿d¿am po mie¶cie i widzê same zalety tego rozwi±zania (np. podjazd pod wysoki krawê¿nik), poza tym przy sprawnych amorkach nie ma prawa "bujaæ siê" na trasie.
widzê same zalety tego rozwi±zania (np. podjazd pod wysoki krawê¿nik)

a próbowa³e¶ szybko zebraæ tym autem jaki¶ powa¿niejszy zakrêt
widzê same zalety tego rozwi±zania (np. podjazd pod wysoki krawê¿nik)

a próbowa³e¶ szybko zebraæ tym autem jaki¶ powa¿niejszy zakrêt
Nie. Gdybym chcia³ szybko zbieraæ zakrêty obni¿y³bym je na maksa i poszerzy³ lacze do min 245 na 18". Nie mam ju¿ ¿y³ki sportowca i wskazujê zalety pewnego rozwi±zania.
widzê same zalety tego rozwi±zania (np. podjazd pod wysoki krawê¿nik)

a próbowa³e¶ szybko zebraæ tym autem jaki¶ powa¿niejszy zakrêt
Nie. Gdybym chcia³ szybko zbieraæ zakrêty obni¿y³bym je na maksa i poszerzy³ lacze do min 245 na 18". Nie mam ju¿ ¿y³ki sportowca i wskazujê zalety pewnego rozwi±zania.

gorzej jak kiedy¶ bêdziesz musia³ wej¶æ w taki zakrêt bo siê trafi nieprzewidzianie wtedy bêdzie dach .. nie ma co przesadzaæ z wysoko¶ci± ...
widzê same zalety tego rozwi±zania (np. podjazd pod wysoki krawê¿nik)

a próbowa³e¶ szybko zebraæ tym autem jaki¶ powa¿niejszy zakrêt
Nie. Gdybym chcia³ szybko zbieraæ zakrêty obni¿y³bym je na maksa i poszerzy³ lacze do min 245 na 18". Nie mam ju¿ ¿y³ki sportowca i wskazujê zalety pewnego rozwi±zania.

gorzej jak kiedy¶ bêdziesz musia³ wej¶æ w taki zakrêt bo siê trafi nieprzewidzianie wtedy bêdzie dach .. nie ma co przesadzaæ z wysoko¶ci± ...

Albo co gorsza, przy przekroczeniu pewnej prêdko¶ci, pêd powietrza wpadajacego pod wysoki przód, podniesie auto do góry i zrobisz salto przez plecy A tak na serio Panowie, to nie moze byæ normalne, bo gdzie tutaj aerodynamika Poza tym z pewno¶ci± nie jest normalne, ¿e auto przy lekko mokrej nawierzchni i próbie szybkiego ruszenia, od razu mieli oponami
QwazarQ mnie siê zdaje, ¿e kontrolnie powiniene¶ sprawdziæ przedni zawias ...
`gaz masz zalozony ?,pytam bo moze masz duza butle i ona powoduje taka sytuacje o jakiej mowisz
to o czym to piszecie to przez butle gazow± z ty³u, ja tak mia³em i zawsze jak mam samochód w gazie to zak³adam na sprê¿yny w tyle gumy usztywniajace i po takim zabiegu ty³ sie podnosi i jest ok,dodam ¿e robi³em tak ju¿ trzy razy.
to o czym to piszecie to przez butle gazow± z ty³u, ja tak mia³em i zawsze jak mam samochód w gazie to zak³adam na sprê¿yny w tyle gumy usztywniajace i po takim zabiegu ty³ sie podnosi

Wcze¶niej nie mia³em gazu i by³o tak samo, poza tym nie przesadzajmy, bo je¿eli by tak by³o ¿e butla tak doci±¿a ty³, to przy 3 pasa¿erach z ty³u, bryka powinna stan±æ na klapie Jezeli chodzi o gumy to na 100 % one auta nie podnosz± do góry, tylko chroni±, przed dobijaniem zawieszenia przy wiêkszym obci±¿eniu

P.S. Nie jestem modem, ale wypada³oby chocia¿ trochê uzupe³niæ profil bo nick i ilo¶æ postów nic nie mówi.
[ Dodano: 2009-12-22, 08:19 ]
to o czym to piszecie to przez butle gazow± z ty³u, ja tak mia³em i zawsze jak mam samochód w gazie to zak³adam na sprê¿yny w tyle gumy usztywniajace i po takim zabiegu ty³ sie podnosi

Wcze¶niej nie mia³em gazu i by³o tak samo, poza tym nie przesadzajmy, bo je¿eli by tak by³o ¿e butla tak doci±¿a ty³, to przy 3 pasa¿erach z ty³u, bryka powinna stan±æ na klapie Jezeli chodzi o gumy to na 100 % one auta nie podnosz± do góry, tylko chroni±, przed dobijaniem zawieszenia przy wiêkszym obci±¿eniu

I jakie wnioski? Wiesz ju¿ dlaczego przód jest wy¿ej od ty³u?
I jakie wnioski? Wiesz ju¿ dlaczego przód jest wy¿ej od ty³u?

Szczerze powiem kolego, ¿e nie mam teraz zbytnio czasu tego analizowaæ, wiêæ chyba problem musie poczekaæ co najmniej do nowego roku, bo je¼dzieæ siê da, tylko z peda³em gazu siê trzeba delikatniuchno obchodziæ, ¿eby w oóle ruszyæ
pytam bo moze masz duza butle i ona powoduje taka sytuacje ja mam butle wlcowa (60l) i jakos tyl nie siedzi nizej od przodu
I jakie wnioski? Wiesz ju¿ dlaczego przód jest wy¿ej od ty³u?

Szczerze powiem kolego, ¿e nie mam teraz zbytnio czasu tego analizowaæ, wiêæ chyba problem musie poczekaæ co najmniej do nowego roku, bo je¼dzieæ siê da, tylko z peda³em gazu siê trzeba delikatniuchno obchodziæ, ¿eby w oóle ruszyæ

Czytaj±c twoje posty tak sobie pomysla³em jak to wygl±da u mnie, i sam do koñca nie wiem. Dwa dni temu wymieni³em amortyzatory z przodu, z ty³u mam stare, i jest przód wy¿ej od ty³u, czy to jest spowodowane wymian± "amorków" nie wiem. Nie pamiêtam jak ta sprawa wygl±da³a przed wymina amortyzatorów.
Jak tylko znajdziesz przyczynê to napisz proszê co to jest.
I jakie wnioski? Wiesz ju¿ dlaczego przód jest wy¿ej od ty³u?

Szczerze powiem kolego, ¿e nie mam teraz zbytnio czasu tego analizowaæ, wiêæ chyba problem musie poczekaæ co najmniej do nowego roku, bo je¼dzieæ siê da, tylko z peda³em gazu siê trzeba delikatniuchno obchodziæ, ¿eby w oóle ruszyæ

Czytaj±c twoje posty tak sobie pomysla³em jak to wygl±da u mnie, i sam do koñca nie wiem. Dwa dni temu wymieni³em amortyzatory z przodu, z ty³u mam stare, i jest przód wy¿ej od ty³u, czy to jest spowodowane wymian± "amorków" nie wiem. Nie pamiêtam jak ta sprawa wygl±da³a przed wymina amortyzatorów.
Jak tylko znajdziesz przyczynê to napisz proszê co to jest.

A wymienia³e¶ tylko amory, czy sprê¿yny te¿ Bo je¶li tak, to spre¿yna musi siê trochê "u³o¿yæ". Je¶li ja znajdê przyczynê na pewno dam znaæ, tylko nie obiecujê kiedy to bêdzie Na marginesie powiem jeszcze, ¿e dzisiaj zmierzy³em ró¿nicê i wynosi ona 3 cm miêdzy ty³em, a przodem
size=9][ Dodano: 2009-12-29, 19:46 ][/size]
A wymienia³e¶ tylko amory, czy sprê¿yny te¿ Bo je¶li tak, to spre¿yna musi siê trochê "u³o¿yæ". Je¶li ja znajdê przyczynê na pewno dam znaæ, tylko nie obiecujê kiedy to bêdzie Na marginesie powiem jeszcze, ¿e dzisiaj zmierzy³em ró¿nicê i wynosi ona 3 cm miêdzy ty³em, a przodem

Wymieni³em tylko amortyzatory.
A czy np. przy ruszaniu, kiedy auto jest jeszcze zimne, zdarza siê ¿e auto nie rusze p³ynnie tylko tak jakby "skaka³o"?[/quote]
A czy np. przy ruszaniu, kiedy auto jest jeszcze zimne, zdarza siê ¿e auto nie rusze p³ynnie tylko tak jakby "skaka³o"?

Nie wiem, czy to pytanie by³o do mnie Je¶li chodzi o ruszanie "z przytupem" to u mnie, niezale¿nie od tego czy zimny, czy ciep³y (nie rozumiem jakie by to mia³o mieæ znaczenie) oczywiscie "podskakuje", tak jakby ko³a by³y niewystarczaj±co mocno "doci¶niête" do pod³o¿a.
A czy np. przy ruszaniu, kiedy auto jest jeszcze zimne, zdarza siê ¿e auto nie rusze p³ynnie tylko tak jakby "skaka³o"?

Nie wiem, czy to pytanie by³o do mnie Je¶li chodzi o ruszanie "z przytupem" to u mnie, niezale¿nie od tego czy zimny, czy ciep³y (nie rozumiem jakie by to mia³o mieæ znaczenie) oczywiscie "podskakuje", tak jakby ko³a by³y niewystarczaj±co mocno "doci¶niête" do pod³o¿a.

tak to pytanie by³o do ciebie. Zdarzy³o mi siê kilka razy tak, ¿e jak rusza³em (silnik by³ zimny) to auto dziwnie rusza³o, tak jakby skaka³o i co¶ sie tuk³o. Gdy silnik siê zagrza³ by³o wszystko ok. Takie ruszanie zdarzy³o mo¿e mi siê 3,4 razy. Nie zwraca³em na to uwagi, ale w koñcu musze si o to zapytac
Cytat: ... Zdarzy³o mi siê kilka razy tak, ¿e jak rusza³em (silnik by³ zimny) to auto dziwnie rusza³o, tak jakby skaka³o i co¶ sie tuk³o. Gdy silnik siê zagrza³ by³o wszystko ok. Takie ruszanie zdarzy³o mo¿e mi siê 3,4 razy. Nie zwraca³em na to uwagi, ale w koñcu musze si o to zapytac
Kolego a sprawdzales poduszki silnika ? u mnie jedna jest kaput i tak sie czasami dzieje ;/ az wszystko potrafi w srodku sie telepac.
Cytat: ... Zdarzy³o mi siê kilka razy tak, ¿e jak rusza³em (silnik by³ zimny) to auto dziwnie rusza³o, tak jakby skaka³o i co¶ sie tuk³o. Gdy silnik siê zagrza³ by³o wszystko ok. Takie ruszanie zdarzy³o mo¿e mi siê 3,4 razy. Nie zwraca³em na to uwagi, ale w koñcu musze si o to zapytac
Kolego a sprawdzales poduszki silnika ? u mnie jedna jest kaput i tak sie czasami dzieje ;/ az wszystko potrafi w srodku sie telepac.

nie sprawdza³em ale mo¿e rzeczywi¶cie to poduszki.

Dowiedzia³e¶ siê ju¿ mo¿e dlaczego przód jest wy¿ej od ty³u? Jestem bardzo ciekawy co to!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •