ďťż

Graczem będąc…

Witam!
Jak w temacie - mój Matizek ('99) bardzo niechętnie wjeżdża pod nawet niewielkie wzniesienia tzn. strasznie zwalnia... Co ciekawsze, jeżeli cały czas trzymam jednakowo pedał gazu, Matiz wyjedzie na prostą to z 60 zrobi... 145...
A teraz pozostałe informacje

Za mną ponoć trochę biało jak jadę Przejechane 180k km. ZGADUJE, że rozrząd był wymieniany przy 140k km. Nie mam pewności, czy były regulowane zawory - tak, już wyczytałem, że zawory do regulacji - klepie głośniej jak diesel... Ale mechanik uznał, że może być :O
Płyn chłodzący wiem, że od 2 lat nie był dolewany. Z olejem trochę inaczej. Od roku jeżdżę spokojnie (Vmax 120) i olej bez ubytków (15w40 Shell). Lecz muszę się przyznać, że na początku go nie żałowałem.... 8litrów paliwka, 150 kiedy tylko się da... Wtedy wcinał olej (półsyntetyczny wtedy) Ale jak się uspokoiłem to i on przeszedł na dietę ^^

Aktualnie spalanie benzyny w zależności od temperatury powietrza 4,5-5,1, gdy ciepło 6-6,5 - zimno. Czytałem, że ktoś miał 12litrów - masakra, tyle to RAVka pali xD ale tam 130 kucyków ^^

hmmm regulacja zaworów priorytet, bo po odpaleniu mam wrażenie, że ktoś wrzucił gwoździe pod pokrywę zaworów :/ Acha powyżej 120 nie jeżdżę - można stracić słuch

Właśnie - bym zapomniał - gdy dodaje gazu słychać i czuć, że za duża dawka i silnik drży.
Filtr powietrza wymieniany... tydzień temu? Z filtrem paliwa gorzej - muszę wymienić

p.s. Czy luzy na zaworach mogą tak bardzo wpływać na spadek mocy? Zgaduje, że z 0,15 zrobiło się 0,95, albo lepiej

Drugi problem to łożysko w lewym kole (przód). 6 razy wymieniane w ciągu 3 lat... Nie mam już sił... Mechanik PRZYPUSZCZA, że to krzywa półośka. Miesiąc temu na przeglądzie dowiedziałem się, że w lewym kole luzy na końcówce drążka kierownicy.
Macie może pojęcie dlaczego tak często musiałem wymieniać łożysko, a i tak po 3k km znowu huczało...

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam


Piszesz, że nie bierze oleju ani płynu, ale to mnie z lekko zszokowało:
15w40
Nie słyszałem, żeby ktoś lał mineral do silnika daewoo. Znaczy, słyszałem, ale skutki były marne, więc w miarę możliwości zmień z powrotem na półsyntetyk!
Ja mam naśmigane prawie 200 tys. km i leję półsyntetyk. Że dolewać muszę to muszę - prawda, ale przynajmniej samochód normalnie jeździ.
to ze mineral no cóz,silnik ma troche nalatane,twój wybór,co do łozyska jakiej marki zakladalaes łozysko?w matizie ogólnie sa problemy z przednimi łozyskami problem jest z tulejka dystansowa pomiedzy łozyskami,co firma to inne wymiary podaje i takie pakuje do zestawów naprawczych,chodzi o szerokosc tulejki ma miec dokladnie 10,85mm.jesli kopci to moze uszczelka pod głowica,sprawdz poziom płynu chłodniczego i jego stan,kiedy były swiece i kable wymieniane?zczytaj kody błedów
Raczej bedzie potrzebny kapitalny remoncik motorka. Sprawdź ciśnienie na cylindrach


Nie słyszałem, żeby ktoś lał mineral do silnika daewoo. Znaczy, słyszałem, ale skutki były marne, więc w miarę możliwości zmień z powrotem na półsyntetyk! Niestety nie miałem na to żadnego wpływu jaki olej był lany Znam jego historię, ale moją własnością jest od kilku miesięcy. Na tym oleju jeździ ze 2 miesiące...?
Dzięki za poradę, postaram się go zmienić, ale czy mógłbym zalać teraz półsyntetyka bez przykrych konsekwencji, albo full syntetyk Castrola?
(Fakt z tym Shellem to porażka, wcześniej półsyntetyk Lotosu, który zaraz po wymianie zmieniał się na czarny... ten Shell przynajmniej nadal jest 'miodowego' koloru.)

to ze mineral no cóz,silnik ma troche nalatane,twój wybór,co do łozyska jakiej marki zakladalaes łozysko?w matizie ogólnie sa problemy z przednimi łozyskami
Pierwsze 2 wymiany były robione w ASO (tragedia jeśli chodzi o cenę i jakość usług) - mówili 'oryginalne' - tylko, czy to nie był "oryginalny chińczyk", a nie koreańczyk to nie wiem. Później 2 razy CX , a kolejnych dwóch nie widziałem - mechanicy sami kupili.

jesli kopci to moze uszczelka pod głowica,sprawdz poziom płynu chłodniczego i jego stan,kiedy były swiece i kable wymieniane?zczytaj kody błedów
Jak już wspomniałem "Płyn chłodzący wiem, że od 2 lat nie był dolewany." dzisiaj również sprawdzałem - wszystko w normie. Stan płynu - masz na myśli poziom zamarzania? Świece NGK 2 miesiące temu (bez przewodów). Słaba ma wiara, aby jakiś błąd wyskoczył, ale postaram się sprawdzić

W przyszłym tygodniu się okaże, czuje w tłumiku, że to zawory ^^
Bym zapomniał - kata nie ma.

p.s. jaki jest koszt planowania głowicy - Opolszczyzna, dolnośląskie

EDIT:
Raczej bedzie potrzebny kapitalny remoncik motorka. Sprawdź ciśnienie na cylindrach
Przy okazji wymiany oleju (2msc temu) poprosiłem o sprawdzenie ciśnienia, dowiedziałem się tylko, że jest 'książkowe".

Po tych moich doświadczeniach z mechanikami (szczególnie Ci z ASO!) już im nie ufam.

pozdrawiam
to ze olej szybko czernieje to nie jego wada tylko ja bym okresli zaleta ,to znaczy ze taki olej ma dobre własnoisci myjace silnika co do łozysk CX to nic dobrego,polecam SKF i dobrego mechanika aha ASO to zło,znajdz dorego zaufanego mechanika
to ze olej szybko czernieje to nie jego wada tylko ja bym okresli zaleta ,to znaczy ze taki olej ma dobre własnoisci myjace silnika
Faktycznie! O tym nie pomyślałem
Pytanie, czy ktoś korzystał ze specyfików do płukania silnika przed wymiana oleju (np. http://www.moto.allegro.p...ilnika_hit.html ) Warto to kupić, czy nie?

Pozdrawiam - S.
postaram się go zmienić, ale czy mógłbym zalać teraz półsyntetyka bez przykrych konsekwencji, albo full syntetyk Castrola?
Powiem tak: ja w tamtym roku zmieniałem olej na castrol, to jedynym efektem był większy koszt wymiany, bo olej i tak mi znika. Leję więc lotos, orlen itp., ale zawsze półsyntetyk 10W40! Na syntetyk nie przechodź, bo przy takim przebiegu to bezsens.
Pytanie, czy ktoś korzystał ze specyfików do płukania silnika przed wymiana oleju (np. http://www.moto.allegro.p...ilnika_hit.html ) Warto to kupić, czy nie?
Ja coś takiego wlewałem do lublina przed wymianą oleju. Nawet nieźle rozrzedza. Myślę, że przed zmianą z mineralu na półsyntetyk warto wlać to do silnika. Tylko pamiętaj, że potem do chwili wymiany oleju niewarto za dużo jeździć
wyreguluj te zawory bo do niczego dobrego to nieprowadzi,moze dojsc do uszkodzenia elementów rozrzadu
Wyreguluj najpierw zawory i dopiero potem sprawdż ciśnienie sprężania na cylindrach.
ja za splanowanie we wrocławiu za głowice 16V od Lanosa 1.5 zapłaciłem 40zł z tym że wałki trzeba lekko pluzować dosłownie o 5mm żeby zawory się schowały czekałem ok 50min
Jestem z siebie dumny zawory wyregulowane Na dolocie przewiduje sie 0,13-0,17, a na rekordowym było... 1,05... hardcore A na innych całkowity brak, sporo musiałem luzować.
W każdym bądź razie po wyregulowaniu, skręceniu, gdy się przejechałem to poczułem, że mój Matizek przeżywa druga młodość Powróciła ta moc ^^ Nie sądziłem, że tak dużą różnicę odczuje. I oczywiście silnik pracuje... ciszej! ^^ I jak pięknie wchodzi na obroty ^^

W przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana łożysk i końcówki drążka w lewym kole. Najpierw muszę znaleźć porządne łożyska

Dziękuję za zainteresowanie tematem!
Pozdrawiam - Skalarpl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •