Graczem będąc…
witam mam ma³y problem( chyba nie ma³y)
mam matiza rocznik 2001 przejechane wg szafy 104.5 ty¶ ( kupi³em przy stanie 101,5)
zaraz po kupnie powymienia³em wszystkie oleje itp miedzy czasem by³ wymieniony czujnik oleju i tak dzi¶ z nudów sprawdzi³em stan oleju gdy silnik wystyg³ i szok- na bagnecie dos³ownie na samym koñcu koniuszku bagnetu ¶lad po oleju- szybko dola³em litr oleju ( mobil 10 w 40 ) wychodzi na to ze na 3 ty¶ pobra³ mi oko³o 1 l oleju czy to normalne??????
i drugie pytanie- ile musi byæ mniej oleju by za¶wieci³a siê kontrolka oleju- bo gdy przekrêcam kluczyk zg³asza siê gdy odpalê silnik ga¶nie ale podczas jazdy siê nie zapala³a. co dalej robiæ z tym braniem?
wychodzi na to ze na 3 ty¶ pobra³ mi oko³o 1 l oleju czy to normalne??????
Tragedii nie ma ale i dobrze te¿ nie jest.
Czy Matiz kopci?
[ Dodano: 2009-09-13, 18:24 ]
ile musi byæ mniej oleju by za¶wieci³a siê kontrolka oleju
Z tym to ró¿nie bywa.
w³a¶nie chodzi o to ze nie kopci!
gdy z rana ( lub wieczorem) go odpalê gdy jest zimny to przez 1-2 km lec± bia³e spaliny ale to takie jak jest zimny silnik to w ka¿dym takie lekko bia³e lec± taka para nie wiem jak to nazwaæ,- ale w lato tego nie by³o tylko teraz gdy poranki i wieczory zimne
EGR mam za¶lepiony
Lampart, dolej i po obserwuj jeszcze.
Dola³em , jeszcze tego nie napisa³em- po wymianie oleju ( tu¿ po kupnie ) mia³em co¶ takiego ze smarowanie klawiatury zaworowej by³o tylko na pierwsze dwa zawory( reszta prawie ze sucha ) i siê lekko d¼wigienki prowadnice przytar³y- zosta³o wymienione a do oleju nalany specyfik p³ucz±cy silnik- potem wylany olej- zalany nowy olej.
I smarowanie ruszy³o, wtedy mechanik nie dokrêci³ mocno filtra oleju- wyciek³o z pó³ litra oleju zanim siê zorientowa³em, ale teraz filtr jest dokrêcony i nie ma ¿adnych wycieków
Bêdê obserwowa³.
a nie doda³em ze auto zosta³o zgazowane przy stanie licznika 28 ty¶
[ Dodano: 2009-09-13, 20:59 ]
a czy kto¶ z Was drodzy forumowicze uzywa³ kiedy¶ do swojego silnika taki preparat http://www.p52.com.pl/panther_cennik.htm ?
Co do tego rodzaju specyfików powiem Ci po mêsku Pierdol.
Gdy ten olej siê wyla³ przez, ¼le dokrêcony filtr to uzupe³ni³e¶ to co siê wyla³o ? czy auto wziê³o Ci 1l na 3k km bez dolewania po tym ubytku ?
a czy kto¶ z Was drodzy forumowicze uzywa³ kiedy¶ do swojego silnika taki preparat http://www.p52.com.pl/panther_cennik.htm ?
Co do tego rodzaju specyfików powiem Ci po mêsku Pierdol.
Gdy ten olej siê wyla³ przez, ¼le dokrêcony filtr to uzupe³ni³e¶ to co siê wyla³o ? czy auto wziê³o Ci 1l na 3k km bez dolewania po tym ubytku ?
tak uzupe³ni³em wtedy stan oleju na " w po³owie mini a maxi czyli o + o)
tak posz³o mi oko³o 1 l oleju na 3000 km
Jakie¶ ró¿nice w stanie p³ynu ch³odz±cego s± ? spad³o, wzros³o ?
Je¶li tak to mog³a pój¶æ uszczelka pod g³owic±, jest musztarda pod korkiem wlewu oleju ?
Je¶li nie ma wycieków poza silnik to raczej ju¿ siê skoñczy³y pier¶cienie i uszczelniacze na zaworach.
Proponowa³ bym zalaæ oleju do max przejechaæ 1000km i zobaczyæ jaki stan, ale pierwsze sprawd¼ czy nie masz tych wycieków po za auto, jak masz kana³ to wejd¼ pod auto i poogl±daj jak to wygl±da.
jeszcze mam pytanie z innej beczki choæ podobne, czy kto¶ z Was mia³ takie zjawisko- w samochodzie na gaz a mianowicie:
odpalam auto na benzynie przejadê ok 2 km zagrzeje siê i prze³±czam na gaz i jadê na gazie a wska¼nik poziomu benzyny wskazuje coraz mniej potem gdy ju¿ siê wy³±czy auto to po jakim¶ czasie wskazówka pokazuje wzrost ilo¶ci paliwa w aucie , hê?
mo¿e masz pod ten wska¼nik podpiêty wska¼nik gazu w butli po prze³±czeniu na LPG pokazuje Ci ilo¶æ gazu.
raczej w±tpiê bo po zatankowaniu gazu i prze³±czeniu na gaz- wska¼nik nie pokazuje full zbiornika
jak to sprawdziæ?
wiec masz jakie¶ zwarcie czy co¶ Kiedy¶ barciak w CC mia³ tak, ¿e po w³±czeniu ¶wiate³ wska¼niku mu siê z 5l podnosi³ do góry.
je¶li Ci kopci na bia³o to te¿ ¼le bo przepala sk±d¶ wodê. A co do oleju to wskakuj pod auto i obserwuj. Tak dla podpowiedzi mo¿esz siê wyj±tkowo skupiæ po lewej dolnej stronie silnika. A pó¼niej posprawdzaj filtry. Jak nie to, to bym sprawdzi³ czy pier¶cienie nie dostaj± po pi¼dzie i jaka jest kompresja na garach...
w ogóle mi nie kopci 2 tyg temu by³ wymieniany olej w skrzyni biegów- na podnosniku gdy by³ oglada³em silnik od spodu i by³ suchy jedyne ¶lady oleju to te co zosta³y po zle dokrêconym filtrze
je¶li Ci kopci na bia³o to te¿ ¼le bo przepala sk±d¶ wodê takie dymienie z rana tuz po rozruchu to normalne zjawisko Jesli nie ma wyciekow a oleju ubywa to juz tylko winne moga byc zuzyte pierscienie,cylindry lub uszczelniacze. Pogazuj autem na wysokich obrotach i popatrz czy nie dymi na bialo-niebiesko.
no wiêc tak- przejecha³em 1 ty¶ km oby³o 0.4 l oleju który nigdzie nie wycieka itp.
Bierze olej choæ nie kopci nawet po przygazowaniu
chyba na wiosnê- wymiana pier¶cieni planowanie g³owicy wymiana uszczelniaczy zaworów .
co¶ jeszcze?
no wiêc tak- przejecha³em 1 ty¶ km oby³o 0.4 l oleju który nigdzie nie wycieka itp.
Bierze olej choæ nie kopci nawet po przygazowaniu
chyba na wiosnê- wymiana pier¶cieni planowanie g³owicy wymiana uszczelniaczy zaworów .
co¶ jeszcze?
Jak ju¿ na tak± zabawê siê decydujesz, to wymieñ te¿ uszczelniacze wa³ka rozrz±du i uszczelniacze wa³u korbowego.
czy to jest w tym zestawie?
http://allegro.pl/item752...tico_matiz.html
http://allegro.pl/item733...wawa_sklep.html tu jest uszczelniacz trzonków zaworowych tylko uszczelki kolektorów nie pasuj±