Graczem bÄdÄ câŚ
Witam wszystkich.
Kupiłem matiza, mocno eksploatowanego
Mam problem z chłodzeniem. Na poczatku nie dogrzewał się, przy zamnknietym ogrzewanie kabiny ledwo wspinał się do pierwszej kreski na desce, nastepnego dnia temp silnika na desceprawie w połowie wskazinia, czyli na ok. Ale w kabinie zimno, tylko letni wietrzyk, pod koniec dnia temp na desce wskakiwała na przedostatnią białą kreskę a nawet podchodziła do czerwonego pola. Po zakonczonej jezdzie wiatrak jak oszalały chodzi, po wyłączeniu
silnika słychać syk powietrza w okolicach zbiornika z płynem chłodniczym.
Wiem, ze płynu brakuje, ale nie wiem czy gdzies cieknie.
jakieś rady??
Wygląda to jak zacinający się termostat. Jeśli nie masz braków w płynie chłodniczym a wskazówka szaleje to ja obstawiam termostat. Poczekajmy na wypowiedź bardziej doświadczonych kierowców.
Sądzę, że ostatnią rzeczą jaka zawiedzie jest czujnik temp silnika. Przegrzewasz go i dlatego went śmiga na max. Tak jak kolega radzę w pierwszej kolejności wymienić termostat. Kup termostat Vernet i nie żałuj na niego kasy. Koszt będzie od 25-45zł w zależności od sklepu.
Poza tym po włączeniu się wenta sprawdź czy rura za termostatem jest gorąca i będziesz miał jasność czy puszcza czy nie.
Druga metoda to garnek z wodą i termometr. Termostat zaczyna się otwierać przy 82*C a pełne otwarcie ma przy 95*C. Oczywiście termostat musi leżeć na czymś żeby nie dotykał do gorącego dna garnka.
I najważniejsze: nie używaj auta póki tego nie zrobisz. Jeśli już nie przaegrzałeś slinika to z pewnością szybko to nastąpi a wtedy oby tylko pierścienie do wymiany.
Jak wymienisz termostat , wymień też płyn na nowy. Jeśli nie wymieniałeś sam, nie masz pewności kiedy robił to poprzedni właściciel