Graczem bÄdÄ câŚ
Jadę sobie spokojnie 65Km/h nagle czuje że Matiz traci moc, zmiana biegów i dodanie gazu nic nie daje, silnik jakby wszedł na bardzo wysokie obroty, wyłączyłem go, po ponownym uruchomieniu Matiz pracuje poprawnie, ale od tego momentu jak jest zagrzany, bardzo głośno pracuje silnik, nie wiem czy w/w usterka nie pojawi się ponownie, od czego mam zacząć sprawdzanie aby zdiagnozować usterkę
Cytat: od czego mam zacząć sprawdzanie aby zdiagnozować usterkę
od błędów ECM.
sprawdziłem kody w ECM wygenerował mi błąd 1500, ale mój pojazd jest bez klimy.wymieniłem na początek filtr paliwa.
Błąd 1500 wyskakuje zawsze w matizie bez klimy. Może przeskoczył rozrząd ale wtedy chyba cały czas bez względu na temperaturę chodziłby nierówno. Może padł moduł optyczny aparatu zapłonowego - on chyba właśnie zaczyna szwankować gdy silnik się nagrzeje, a na zimnym działa dobrze.
Szykuje mi się długa trasa, nie jestem pewny czy w/w sytuacja nie powtórzy, się więc zastanawiam się nad wymianą modułu optycznego, czy to dobry pomysł
przeczysc krokowy,ewetualnie jak sie tak dzieje moze cos byc z EGR,tzn silnik ci wchodzi na obroty?
Wymontowałem i wyczyściłem silnik krokowy(strażny nagar) po zamontowaniu silnik cały czas na wysokich obrotach, wykonałem restart sterownika zaprogramowałem wolne obroty, silnik dalej ma bardzo wysokie obroty,(wygląda tak jakby krokowy nie pracował)przy grzaniu silnika nagle w wydechu biały dym i falują wolne obroty( czy to uszczelka pod głowicą?) próbowałem sprawdzić wolne obroty na zimnym silniku wygląda tak jakby nie palił na wszystkich garach, rzuca silnikiem.
sprawdz jeszcze rac błędy ECM,jak takie cyrki sa to musi cos wyjsc
Jak masz cały czas wysokie obroty to silnik krokowy nie zamyka i masz praktycznie cały czas ssanie czyli bogata mieszanka paliwa mało powietrza,,, stąd też ten dym ... Tak podejrzewam .... Pozdro
Witam! U mnie problem polega na tym, że po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym co kilkanaście sekund pojawia się nierówna praca i w końcu gaśnie. Dzisiaj doszło jeszcze zapalanie check engine i gaśnięcie (wcześniej szarpanie).?
Jak sprawdzić błędy?
Jak sprawdzić błędy?
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=2869
Dzięki aseramati.
No i dopiero się zaczęło, wymieniłem uszczelkę pod głowica a przy okazji pasek rozrządu, i po odpaleniu silnika silnik pracuje chwile i potem wypadają wolne obroty i silnik gaśnie. Sprawdzono błędy w ECM jest tylko 1500, 0400, sprawdziłem EGR jest ok. sprawdziliśmy na testerze błędy jest brak, podejrzewam nieszczelność na głowicy, czy to możliwe? no po co można jeszcze sprawdzić
wszystko zostało dobrze podłączone z powrotem? moze byc ze co jest nietak z głowicą
Mam pytanie?? co może być powodem że nie można zrobić kalibracji wolnych obrotów, cały czas bardzo wysokie obroty, odłączanie akumulatora , i kalibracja wolnych obrotów nic nie zmienia, a to wszystko po wymianie silnika krokowego, czy może być uszkodzony sterownik??