ďťż

Graczem będąc…

Witam mam pewien problem z moim matizem 1999 68tyś ucieka płyn chłodniczy około 250 ml na 100km przy odpaleniu kopci na biało w czasie jazdy też ale słabiej przy sprawdzaniu poziomu oleju zobaczyłem malutkie bąbeli , pęcherzyki poziom oleju jest w normie nie spada ani się nie podwyższa . Co jeszcze powinienem sprawdzić ? Czytając opine czy to może być pęknięty kolektor (kanalik wodny ) który przedostaje się wraz z powietrzem do komory spalania , tylko wtedy chyba nie pojawiały by się bąbelki na miarce oleju.


a widac pod autkiem jakas plame wjedz na kanal i sprawdz gdzie ucieka plyn moze to cos pomoze.
sprzawdz w jakim stanie jest płyn chłodniczy i czy niema w nim sladu oleju silnikowego,moze to byc tez kolektorem lub pompa wody,lub walnietym wężem
Skoro kopci na biało to płyn chłodniczy ewidentnie dostaje się do komory spalania.
Albo przepalona uszczelka pod głowicą, albo co gorszego (np. pęknięta głowica ).
Te bąbelki w oleju to krople płynu chłodniczego.
Autko powinno trafić jak najszybciej do warsztatu


Autko powinno trafić jak najszybciej do warsztatu

Tak jest
Te bąbelki w oleju to krople płynu chłodniczego.
Jesli tak jest to powinna się pojawiać biała maź "masło" efekt mieszania oleju z wodą.
Jaki masz kolor płynu chłodzacego? Czy aby nie brązowawy? Jeżeli tak to kolektor dolotowy jest pęknięty.
olej wygląda normalnie nie spala oleju tylko że są takie bąbelki na miarce

[ Dodano: 2009-03-29, 20:17 ]
A jak sprawdzic czy to kolektor ssący przecieka ?
olej wygląda normalnie nie spala oleju tylko że są takie bąbelki na miarce

No raczej przy walnietej uszczelce olej sie nie spala tylko plyn przedostaje sie do komory spalania.

Co tam pod korkiem?
Te bąbelki w oleju to krople płynu chłodniczego.
Jesli tak jest to powinna się pojawiać biała maź "masło" efekt mieszania oleju z wodą.

Niekoniecznie.
Jeśli płyn NIE przedostaje się bezpośrednio do miski olejowej, a do komory spalania, to w oleju będą tylko niewielkie bąbelki, widoczne na bagnecie, pochodzące z niespalonego płynu.
Ewentualnie biało-brązowa maź może być tylko na korku wlewu oleju.
Czasem po wyglądzie świecy można poznać do którego cylindra wchodzi płyn.
W każdym razie ja bym to radził naprawić jak najszybciej.

Może sprawdze świece jeżeli na 1 cylindrze pojawi się nalot a na 3 nie to powinien być kolektor ssący kanalik wodny znajduje sie przy 1 cylindrze ?

[ Dodano: 2009-03-29, 20:23 ]
na korku nie ma żadnej ''śmietanki" tylko na miarce oleju kilka malutkich bąbelków

[ Dodano: 2009-03-29, 20:27 ]
czy jest wogóle sens użycia uszczelniacza do chłodnic ? Czy mogę z tym problemem jeździć
olej wygląda normalnie nie spala oleju tylko że są takie bąbelki na miarce
Może są przedmuchy z komory spalania do skrzyni korbowej i to daje efekt bąbelków.
Sprawdź wszystko dokładnie i wtedy na spokojnie podejmij decyzje co dalej robić. Jeśli nie masz wiele wspólnego z mechaniką to jednak polecam odstawić samochód do mechanika ale zaufanego.
Powodzenia.
a może te bąbelki to od nie eksploatywania samochodu stał bez ruchu około 1 miesiąca gdy byłem zagranicą ?
Uszczelka pod głowicą
Jeśli nie masz wiele wspólnego z mechaniką to jednak polecam odstawić samochód do mechanika ale zaufanego.

Nie uniknione.
Panowie ( ewent. Panie, oczywiście ).
Nie czarujmy się. Jeśli auto kopci na biało bardziej niż inne Matizy oraz ubywa płynu, a nie widać go w oleju, to imho jest oczywiste, że dostaje się do komór spalania.
Pytanie tylko którędy. Na 98 % stawiam na uszczelkę głowicy
Jak otworzysz korek w zb. wyrównawczym na gorącym, ale niepracującym silniku to nie ma efektu gotowania się płynu
Gdyby było dużo płynu w oleju, to W OGÓLE takim autem nie powinno się jeździć.
Skoro tylko małe bąbelki, to można jeszcze trochę.
To że auto stało miesiąc niewiele znaczy, kropelki wody z oleju powinny odparować po pierwszej jeździe.
Uszczelniacz do chłodnic możesz użyć, ale na cud bym nie liczył.
Jaki jest koszt wymiany uszczelki pod głowicą czy jeszcze oprócz tego coś wykonać ?
planowanie ? termostat ?
Sprawdzić trzeba :
- termostat ( czy się nie zacina )
- włącznik wentylatora chłodnicy ( czy włącza wentylator )
- wentylator chłodnicy ( czy się kręci )
- chłodnicę ( szczelność )
Po zdjęciu głowicy trzeba płaszczyznę styku z blokiem silnika idealnie wyczyścić i sprawdzić płaskość, może nie trzeba będzie planować.
Dokładnie trzeba też wyczyścić korpus silnika.
Robiłem to sam w PN1600 i 2 razy w CC900
Kosztowało tyle ile części + cała sobota roboty
Ale w ASO Fiat powiedzieli mi: 800 zł
B.dobrej jakości uszczelka głowicy do CC900 to max.60 zł.
Jakbym zarabiał 700 zł/dnówkę, to bym dał do ASO
W Matizie nie robiłem.
Jeśli chodzi o koszt to na pewno więcej wyniesie robocizna niż części.
To wbrew pozorom kupa roboty
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •