Graczem bÄdÄ câŚ
cześć koledzy tylko jedno pytanko . do czego służy czunik położenia wału korbowegow matizie ?
Masz i czytaj: http://www.auto-online.pl.../cz_polo.htmego
Matiz ma coś takiego ? ? ?
Wczoraj już o to pytałeś kolego i stifff odpowiedział, że nie ma takiego czujnika w matizie lecz jest optyczny czujnik położenia wałka rozrządu. Sam o tym nie wiedziałem ale skoro stifff tak twierdzi to mu wierzę bo on się zna.
jesli niema takiego czujnika .to czenu wystepuje w katalogu czesci
Mam matiza już 8 rok i nigdy nie słyszałem o czujniku położenie wału korbowego, a o matizie wiem raczej sporo... Tak więc podzielam opinie troszkę bardziej zaawansowanych kolegów ode mnie... A nie wierz we wszystko co piszą bo często piszą głupoty... Przekonałem się o tym już nie raz
dodam tyle szukalem tego czujnika w ksiazce bujanskiego jest jako jeden z czujników współpracujeca z zapłonem jest wymieniony ale niejest juz zlokalizowany na rysunkach tak jak reszta czujników,wiec nieraz niewszytsko sie zgadza
to co to jest według Was. oto link http://www.eter-mot.com/d...3754&pro=273259
jak dla mnie pomyłka, a teraz przytocze cytat z forum elektrody: "czujnik predkosci obr i polozenia walka rozrzadu to fizycznie jeden zespolony czujnik optyczny.najczesciej jak siada to na dobre. czasani bledy te wpadna jak sa jakies niedomagania ukladu zaplonowego - zuzyty palec albo peknieta kopolka." jasno wynika z tych słów wszystko
[ Dodano: 2008-11-20, 18:29 ]
to co to jest według Was. oto link http://www.eter-mot.com/d...3754&pro=273259
po wiekszych ogledzinach stawiam ze to jest czujnik spalania stukowego do matiza na tym zdjeciu dobrze widac:klik
Jest to NA PEWNO czujnik spalania detonacyjnego.
no to wszystko sie wyjasnilo chyle czola mam jeszcze jedno pytanie przeczytalem na innym forum ze trzeba go dokrecac z odpowiednim momentem jaki to moment ? dzieki z gory
Witam ja mam pytanie odnośnie tego czujnika do czego on służy i za co odpowiada i co się dzieje z silnikiem jeśli jest on uszkodzony
Pozdrawiam
w matizie niewystepuje,zastepuje go czujnik optyczny w aparacie zaplonowym który bada polozenie wałka rozrzadu i napodstawie tego daje iskre na cylindry
przepraszam trochę nie jasno się określiłem mi nie chodzi o czujnik położenia wału bo go nie ma tylko ten wyżej opisany czujnik spalania detonacyjnego do czego on służy i co się dzieje jak jest nie sprawny
Czujnik spalania stukowego (detonacyjnego) służy do opóźniania kąta wyprzedzenia zapłonu, co zapobiega spalaniu detonacyjnemu. Spalanie detonacyjne występuje podczas wolnej jazdy na wysokim biegu lub pod górę. Łatwo można zauważyć kiedy występuje to spalanie, czuć wtedy drgania silnika. Czujnik ten zapobiega przedwczesnemu zużyciu części silnika oraz poduszek.
kolega powyzej w czesci powiedzial dobrze,ponadto jak by to powiedziec w wielkim skrócie jesli mamy taki czujnik w aucie smialo mozna lac Pb98,a nietylko Pb95,Pb98 wymaga przesuniecia kąta zapłonu w stosunku do Pb95
dziękuje za wyjaśnienie niedawno kupiłem matiza po okazyjnej cenie ale silnik jest zaniedbany i przednie zawieszenie mocno tłucze a nie chce go wstawiać na warsztat bo zapłacę jak za nowy
Pozdrawiam
czyli za remont bierzesz sie sam?jesli masz jako takie pojecie to z wieloma rzeczami sobie poradzisz czasami wiela cierpliwosci
Nie jestem asem w dziedzinie mechaniki ale muszę sobie sam poradzić z tym autem bo u mnie w legnicy jest były serwis daewoo w którym byłem zrobić odczyt z ECM to nie dość że czekałem 4 godziny to powiedział że ma dziwne odczyty nie spotykane jedno co mi powiedział że jest MAP wysoki podmienił na sprawdzenie czujnik ten obok cewki zapłonowej ale było dalej to samo i stwierdził że trzeba zostawić auto na co najmniej tydzień i on będzie sprawdzał metodą prób i błędów parodia to był kiedyś serwis daewoo a teraz hyundai nie polecam go nikomu. teraz po dziesiątym zacznę go robić penie będę tu na forum zasypywał was pytaniami
Pozdrawiam
yhy no tak jest z serwisami niestety w wiekszosci przypadków,powodzenia życzę
Ostatnio wdałem się w dyskusję z kilkoma osobami na temat benzyny wysoko oktanowej. Gdy szukałem odpowiedzi w Internecie okazało się, że krąży tam wiele mitów i niestworzonych historii. Pogrzebałem w książkach ze studiów i tak powstał ten post.
Spalanie stukowe
Mieszanka paliwowa powinna się zapalić dokładnie w momencie zapłonu przez świecę. Jednak, jeśli na skutek temperatury i ciśnienia mieszanka zapali się samoistnie (za wcześnie) to tłok będzie próbował popchnąć korbowód w przeciwną stronę hamując silnik.
Fala dźwiękowa powodowana takim zjawiskiem nazywana jest stukiem a samo zjawisko spalaniem stukowym.
Na spalanie stukowe narażone są małe silniki o dużej mocy wyposażone w turbiny lub o dużym stopniu sprężania (nowoczesne)
Liczba oktanowa
Liczbę oktanową określa się przy pomocy silnika wzorcowego. Wlewamy do niego badaną benzynę i mierzymy ilość stuków na sekundę. Następnie wlewamy mieszankę złożoną z izooktanu i heptanu i dobieramy ich proporcję tak żeby dawała tyle samo stuków, co badana benzyna.
I jeśli:
mieszanka porównawcza zawiera 100% izooktanu to mamy Pb100
mieszanka porównawcza zawiera 100% heptanu to mamy Pb0
UWAGA
Wniosek 1 Benzyna Pb68 i vpower Pb98 mają taka samą kaloryczność i wyzwalają taka samą energię różnica polega tylko na tym że Pb98 trudniej jest zapalić bez iskrowo.
Wniosek 2 maksymalna liczba oktanowa to 100. Nie ma czegoś takiego jak benzyna sportowa 140 oktanów.
Czy wlanie benzyny Pb98 sprawi, że, auto będzie szybsze?
Nie bo to ta sama benzyna co Pb95
Czy Pb98 podniesie dynamikę i kulturę pracy?
Tak ale... Silnik będzie miał mniejszą tendencję do szarpania przy niskich obrotach i dużym obciążeniu
Dlaczego producenci polecają Pb98
Spalanie stukowe to niepotrzebne szarpnięcia na korbowodzie i zaworach. Wysoki stopień sprężania w nowych silnikach zwiększa prawdopodobieństwo spalania stukowego im mniej tego zjawiska tym dłuższa żywotność silnika.
Jak jeździsz, na Pb98 to silnik się bardziej grzeje?
Wręcz odwrotnie. Spalanie stukowe sprawie, że gorące gazy przebywają w cylindrze nieco dłużej i pod większym ciśnieniem. Podnosząc temperaturę silnika.
Jakie są objawy zbyt niskiej liczby oktanowej paliwa
Na jałowym biegu silnik reaguje normalnie jednak podczas ruszania auto zaczyna czkać i szarpać dopóki się nie rozpędzi, nieco podwyższona temperatura silnika, stukanie zaworów.
Czy warto kupować Pb98?