Graczem będąc…
Mam Matiza i ogromny problem z drugim biegiem. By³ wymieniany silnik, bo stary siê przegrza³. Po wymianie za jaki¶ czas przesta³a wchodziæ dwójka. Z jedynki na dwójkê wchodzi normalnie, ale ju¿ przy redukcji z 3 na 2 jest problem - w ogóle nie wchodzi. Najpierw ciê¿ko a teraz ju¿ wcale.
W warsztacie grzebali z podci±gniêciami przy lewarku, zmienili olej w skrzyni na syntetyk, niestety wszystko bez rezultatu. Na podniesionym samochodzie i przy w³±czonym silniku (rozkrêcony lewarek) musieli na si³ê i wesz³a, jednak przy normalnej je¼dzie nie wchodzi - przypomnê tylko podczas redukcji.
Maj± koledzy jakie¶ pomys³y i do¶wiadczenia z drugim biegiem w Matizie przy redukcji?
Po przeja¿d¿ce mam nastêpuj±ce spostrze¿enia.
Je¶li zredukujê bieg z wy¿szego na 2 w ogóle jakby lewarek nie chcia³ wskoczyæ i cofa siê do luzu. Jak trzymam go w pozycji biegu 2 i dodam gazu nacisnê sprzêg³o dwa lub trzy razy to dwójka wskoczy, zachrobocze ale wskoczy.
Dodam jeszcze, ¿e jak siê zatrzymam to dwójka wchodzi obojêtnie czy z jedynki czy z biegów wy¿szych.
Pewnie synchronizator pad³.
Nie ma innego wyj¶cia - trzeba kopaæ siê do skrzyni biegów
jesli biegi wchodza normalnie na postoju to wina stoi po stronie synchronizatora
jesli biegi wchodza normalnie na postoju to wina stoi po stronie synchronizatora
A jak 2 wchodzi cie¿ko równie¿ na postoju?
jesli biegi wchodza normalnie na postoju to wina stoi po stronie synchronizatora
A jak 2 wchodzi cie¿ko równie¿ na postoju?
regulacja ewentualnie wymiana linek powinna pomóc
W³±czaj trzeci bieg, po co drugi